Toyota reviewed by

Ribe, DK

Toyota Danmark Eurocare

Vi har haft Toyota-biler siden 1970`erne! og også samtidig med andre bilmærker, men Toyota har altid været et af vore faste mærker.

Sidste år fik min kone en Bilka-bule af de store på Kvickly`s parkeringsplads. Toyota i Ribe skulle i samarbejde med TopDanmark udbedre skaden. Da Toyota Ribe forsøgte at snyde både os og TopDanmark ved at montere et par brugte og bulede døre, så var det dråben, der fik bægeret til at flyde over. Vi fik en undskyldning fra Topforsikring, men ingen fra Toyota Ribe!

Vi flyttede derfor vor Toyota service til Flensburg, Auto Lass. Det virkede meget professionelt, og så var det billigt!

Men nu til sagen: i fredags stod vi i Virum (København) og kunne ikke starte Toyota´en. Vi kontaktede Toyota Eurocare i Danmark, men blev straks næset af, da vi ikke havde fået udført service på vognen på et dansk aut. Toyota-værksted, men på et tysk ditto.

Vi ringede nu til Toyota Eurocare i Tyskland. Her gik vores anmodning glat i gennem. En Falck servicemedarbejder fra Virum startede bilen. Jeg nåede åndfuldt at spørge den flinke Falckmand, om han ikke kunne skifte batteriet, da det tilsyneladende var klogget helt til. Nej da, det måtte han ikke. Ville vi det, så skulle bilen slæbes til et Toyotaværksted, og kunne så først komme ud at køre den følgende mandag! Den flinke Eurocare-mand fra Tyskland ringede forøvrigt kort efter og spurgte "wie gehts es"! Jo da. de kender til service i Tyskland. Det burde nok være her, at 112% medaljen burde gives.

Søndag skulle vi så hjem til hovedlandets gamle kongeby, Ribe. Men nu havde vi fået "die Schaunze voll" af Toyota Eurocare, og henvendte os til TopHjælp for at få den strejkende bil igang. Igen dukkede den flinke Falckmand op, men nu kom der andre boller på suppen. Nyt batteri ud af Falckbilen og ind i Toyota`en, og afsted var vi.

Efter denne lille oplevelse kan vi konkludere: regn ikke Toyota Eurocare (spec. Dk) for noget som helst. Tegn en autohjælps forsikring i et anerkendt forsikringsforetagende f. eks. TopDanmark eller for den sags skyld i FDM. FDM har forøvrigt rangeret Toyota Eurocare som det "bedste" bland "brødrene" i autobranchen. Det lover bestemt ikke godt. De andre bilimportører må da være særdeles ringe på området.

Gute fahrt Toyota Danmark! De 112% er rent pral.
Elizabeth Tromer found this review useful