Trademax.dk reviews

Trademax.dk reviews

4.9

Super service og hurig levering

Havde søgt længe efter ny sofa og søgte nu på nettet. Her faldt vi over Trademax.dk
Vil dog ikke købe en sofa, før vi havde prøver at sidde i den. Tog derfor ud i deres showroom i Brøndby.
Her fandt vi med det samme hvad vi søgte.
Vi fik en super god service i Brøndby og bestilte sofaen. Fik oplyst at vi ville modtage den 7-10 dage efter. Men allerede 5 dage efter stod den i vores stue.
Der er derfor ingen tvivl om at vi vil handle hos Trademax igen, når vi skal bruge andre nye møbler til en rigtig god pris.

En sag der ikke er afgjort ........KØB ALDRIG HOS DEM!

19-4-2012
Vi er ikke kommet et skridt videre med vores sofa, selvom det nu er en uge siden vi fik leveret en brugt sofa! Vi har haft kontakt med Trademax op til flere gange, som har lovet os, at sende skruer og ben. Det er nu en uge siden og vi har stadig en sofa i stuen, som ikke kan samles!! I går efter 4 dage med telefon opringninger og mails, fik vi at vide, at nu var ben og skruer på vej til os. I dag da vi kontakter Bring - med vores sporingsnummer, vi har modtaget af Trademax, så har de ikke modtaget noget og der bliver ikke levet ben og skruer til os i dag. Trademax har ikke vendt tilbage på flere mails, der har bare været stilhed fra deres side. Trademax har lovet os, at vi kan bruge sofaen mens vores sag bliver behandlet 2-4 uger, men det er da nemt at sige, når de ikke sender ben og skruer, så vi kan samle sofaen. Vi er rasende og går absolut videre med denne sag, som er behandlet yderst uprofessionelt!!

12-4-2013
Købte en Portugal Venstre fik leveret i dag fredag. Sofaen leveret uden skruer så jeg kan ikke samle den. Sofaen fyldt med fnuller og ser brugt ud. Sælger beklager meget men kan ikke hjælpe mig i dag. Sofaen fylder hele stuen og skal nu stå til de enten henter den eller leverer skruer ASAP. Sælger mente jeg skulle udfylde reklamation på hjemmesiden, hvilket jeg gjorde og behandlingstiden er på autosvaret mellem 2-4 uger.
Hvis jeg vil returnere skal jeg betale for fragt, selvom de ikke har leveret det de skal. Jeg lader denne sag stå åben, for at give firmaet en chance for at anstrenge sig til en repareret kundeoplevelse. Jeg fortryder at jeg købte billige møbler hos Trademax.

Jeg handler helt sikkert på Trademax igen! :-)

Jeg bestilte sidste tirsdag vores nye sofa (præcis en uge siden) - i går ringede fragtmanden og hørte hvornår det passede mig at få den leveret.

Idag modtog jeg så sofaen i perfekt stand! Den er præcis som på billedet, og kvaliteten er ikke til at sætte en fingre på, den lever også op til mine forventninger.

Jeg kan varmt anbefale andre at handle på Trademax.dk - det er i hvert fald ikke sidste gang at jeg gør det.

Reply from Trademax

Tusind tak for de pæne ord og rigtigt god fornøjelse med Din nye sofa :-)
Trademax.dk

Flot sofa, super levering

Har netop modtaget vores nye sofa. Købte den på hjemmesiden mandag i sidste uge, torsdag ringer fragtfirmaet for at aftale levering ugen efter, og i går, mandag, kommer de så med den til den aftalte tid. 7 dage fra køb til levering.

Intet at sætte en finger på, sofaen er flot, kvalitet af stof og puder er langt over niveau ift. Prisen. Kan ikke vurdere langtidsholdbarheden, men er indtil videre fortrøstningsfuld og meget glad for den nye sofa.

Reply from Trademax

Tusind tak for de pæne ord og rigtigt god fornøjelse med Din nye sofa :-)
Trademax.dk

Okay service dårlig levring.

Riget god sofa.
Men den angivet dato de siger den vil være ved mig passer ikke, derefter problemer med bring express at de glemmer og scanne en pakke.
Men stadig lækker sofa da den kom.

Hej Ronni,
mange tak for din henvendelse og glædeligt at høre at du er rigtigt glad for Din nye sofa!! Som vi forstår denne henvendelse passede den oplyste leveringstid som var angivet på Din ordrebekræftelse dig ikke. Men den dato/uge vi oplyser er den hvor ordren er klar til udlevering fra vores lager i Sverige. BRING Express har kontaktet dig vedr. leveringen og I har sammen fundet et tidspunkt hvor det passede dig at de kunne leverer. At der er sket en lille fejl mht. indscanningen går vi ikke videre med da der er tale om en som vi ser det lille meneskelig fejl :-)

Dårlig service

Efter at have set en sovesofa på trademaxs hjemmeside, tager jeg ud i deres showroom i Brøndby og kigger på sovesofaen. Da sovesofaen ser rigtig god ud og kvaliteten ser ud til at være i orden, henvender jeg mig til sælgeren i butikken. Jeg spørger ind omkring levering og leveringstid. Han svarer at hvis jeg bestiller pågældende dag, vil jeg få den leveret i næste uge. Da jeg ikke har mulighed for at være hjemme i den uge, spørger jeg om det er muligt at bestille den til en bestemt dag. Til det svarer han, ja du skal blot skrive hvilken uge og dag i kommentarfeltet. Det gør jeg så, jeg bestiller den til tirsdag i uge 8 (3 uger efter bestilling). Da jeg ikke rigtig får noget svar på om det kan lade sig gøre, går jeg ud fra at det er i orden og tager fri fra arbejde pågældende dag. Det bliver så tirsdag og da jeg ikke har hørt noget, ringer jeg til trademax og spørger hvornår sovesofaen leveres. Jeg får så at vide at den ikke engang er blevet sendt fra Sverige og at jeg først kan regne med at få den sidst i uge 8 eller i uge 9. Jeg får også at vide at det ikke er muligt at bestille sofaen til en bestemt dag, hvilket jeg ikke forstår, da jeg fik noget andet af vide af sælgeren i butikken.
Det gør mig rasende, at jeg får lovet at det er muligt at bestille sofaen til en bestemt dag, hvorefter jeg tager fri fra arbejde. Alt jeg har fået af vide er at jeg kan tracke min ordre og se hvor langt den er undervejs. Nu aner jeg ikke hvornår den kommer og om jeg har mulighed for at være hjemme. Det er uacceptabelt at den ene siger et og den anden noget helt andet.

Reply from Trademax

Hej Laura og mange tak for din henvendelse.
Det er meget beklageligt at der er opstået misforståelse vedr. vores leveringstider. Vi oplyser ikke hvilke dag der kan leveres men derimod altid at der som regel er 7-14 dages leveringstid og at man bliver kontaktet senest dagen før leveringen af BRING Express som er det transportfirma vi leverer med. Når vi nævner at man kan skrive en ønsket leveringsdag er det en oplysning til BRING Express som forsøger at tilpasse denne dag ift. deres leveringsplan. For netop at undgå at man skal tage fri fra arbejdet eller ikke være hjemme er vores leveringstider tilpasset så der kan leveres helt frem til kl 21.00 om aftenen og i mange postnumre også om Lørdagen. Og man bliver som nævnt altid kontaktet senest dagen før leveringen for nærmere aftale om tidspunkt som passer en. Det mener vi er en meget fin service :-)

Ikke okay.

Bestilte sofa via nettet om tirsdagen i uge 5 - den var på lager!! Får også ordrebekræftelse på, at den ville blive sendt inden for samme uge.
Pengene bliver trukket med det samme fra vores konto hvilket normalt ved andre internetfirmaer betyder at varen er på vej.
Da det bliver søndag, og vi stadig ikke har hørt noget om levering, vælger vi at kontakte Trademax pr. mail. Her får vi så at vide, at sofaen desværre er i restordre, og tidligst kan forventes i uge 7.
Dette kan vi ikke vente på, så vi annullerer orden. Så kommer næste overraskelse - nemlig at der kan gå op til 14 dage før pengene kommer retur på vores konto.
Til deres ros skal så siges at der KUN gik 8 dage inden pengene kom retur.

Det er under al kritik, at reklamere med at varen er på lager, når den ikke er det. Men det er desværre endnu mere kritisk IKKE at give os besked om, at varen ikke er på lager med det samme, men først efter vi selv henvender os 5 dage efter. Det har de jo vidst hele tiden!

Reply from Trademax

Hej Peter og tak for Din henvendelse.
Vores ordrebekræftelser oplyser ikke leveringstiden men at ordren pakkes og gøres klar til forsendelse/afhentning i en pågældende uge. Normaltvis får vi afhentet vare fra vores centrallager i Sverige hver tirsdag, hvorfor vi også oplyser at vores leveringstid er ca 7-14 dage. Vores kollega har oplyst at der kunne gå op til 14 dage før beløbet er tilbageført via PAYEX betalingssystemet som også reserverer beløbet ved bestillingen til overførelse til vores konto når varen afsendes :-)
Vi er helt enige i at vi skulle have oplyst at varen ikke var på lager på det pågældende tidspunkt og må vi beklage ikke er gjort.
Vi håber at få dig som kunde en anden gang.
Med venlig hilsen og rigtigt god weekend
Trademax

Det kan blive dyrt for dig, at købe billigt via Trademax... 6000,- kr.SENG ud af vinduet! ØV!

Jeg har 4 kæmpe store grunde til ikke/aldrig, at købe seng via Trademax.:

1. Købte sengen den 4.januar 2013 og med 14dages levering tid, ønskede jeg levering til den 1. februar.... fik endelig sengen den 4.februar efter lang tovtrækkeri og en masse telefon opkald.
2. De skriver under andet. Sitat.: Alle vores senge er med fast hårdhed som standard.
Det skulle vise sig, at blive en slem overraskelse, SENGEN er blød som SMØR.
3. Jeg valgte at bruge 1000,- kr ekstra på en latex madras. Under specifikationer står der. Sitat.: ... og 8cm madras i latex. Latex madrassen måler 3,08cm.
4. Under mål står der. Sitat.: Højde på topmadras 10cm. Den måler 7cm incl latex madrassen og en masse fiberfyld. Iøvrigt skøjter topmadrassen rundt og glider, når du med anstrangelsen skal ud af sengen.

Jeg sendte naturligvis en reklamation med ovennævnte oplevelsen og ønskede at de sendte mig den seng, jeg havde købt, med alle de forskrevende informationer.
Jeg fik meget hurtigt afslag på min reklamation og den omhandlede kun undersengen, som er så vigtig for en god ligge komfort.
Idag har jeg så ringet for at for senden SENGEN retur. Her er så hvad du/I skal værre opmærksom på. Husk! at læse alle betingelser, for.: Sitat.: Du må ikke have ligget i sengen. Sengen skal pakkes og returneres i samme embalage som ved levering. I så fald du ikke har fået ødelagt et skykke plastik eller allerrede har smidt embalages ud, tror du måske du er lykkelig, men du skal huske også, at du selv skal betale for retur levering!

Reply from Trademax

Hej Britt og mange tak for din henvendelse.
Vi vil gerne kommenterer denne og svare i de punkter du henviser til:
1. Leveringstiden var ønsket til den 1 februar og vores leverandør BRING EXPRESS har leveret den i forhold til deres leveringsdage, med den dag der kommer tættest på efter den 1 febr. nemlig den 4 februar.
2. Man kan som udgangspunkt ikke sammenligne en kontinental seng med en almindelig seng/boxmadras. Sengen er bygget op på en helt anden måde med hele 3 madrasser, nemlig en bundmadras med pocketfjedre, en mellemmadras også med pocketfjedre og øverst en enten en skumgummi eller latex topmadras. En sådan konstruktion vil alt andet lige oplevelse helt anderledes og for langt de fleste langt mere behagelig end en traditionelt opbygget boxmadras/seng. Man ligger "dybere"/"blødere" og "dejligere" end normalt.
3. Det er korrekt at målet er det samlede mål for hele topmadrassen. Merprisen på kun kr. 1.000,- er iøvrigt lang under prisen tilsvarende topmadrasser på markedet :-)
4. Målene er som nævnt totalmålet på topmadrassen som naturligvis vil sætte sig lidt efter brug. At I oplever at topmadrassen "skøjter" rundt vil være det samme uanset hvilken topmadras der vælges. Topmadrassen ligger joh løst ovenpå mellemmadrassen :-) Det er ikke et problem vi har hørt fra andre af vore rigtigt mange tilfredse kunder.
Med henvisning til returnering er der nogle helt klare markedsføringsregler som vi følger, og vi er som en ekstra sikkerhed for vores kunder også en E-Mærket E-shop.
Vi er naturligvis kede af at du ikke er tilfreds med din seng og står naturligvis til rådighed med yderligere oplysninger.
Trademax

Stort udvalg til super priser.., super service og levering

Jeg bestilte først en sofa og et sofabord.., leveringstid stod til under 14 dage... De sendte mig hurtigt en mail og orienterede mig om at de først kunne levere efter 4 uger... Jeg blev sgu lidt irriteret og mailede til dem om jeg kunne aflyse min ordre..., det gjorde de uden problemer og omkostningsfrit... Men men.,, jeg måtte jo indse at jeg ikke kunne finde lignende produkt i diverse møbelhuse til samme billige pris.., og i de fleste af møbelhusene skulle jeg også vente fra 1-8 uger på sofaen... Så jeg genbestilte sofaen og den kom som lovet efter 4 uger... Jeg synes det var værd at spare 3000-5000 kr og så vente 14 dage ekstra... Endvidere fik jeg et gavekort på 300 kr som jeg kunne bruge ved min næste ordre som dog skulle være på mere end 500 kr..., super super....
Endvidere vil jeg sige at leveringen var super og alle skruer m.m. samt overskuelig vejledning for samling var med i kasserne...
Jeg handler heeeelt sikkert ved Trademax igen...
Tina ;o)

Super shop men plads til forbedringer

Har købt havemøbler hos dem til en kanon pris, kan på ingen måde sige noget negativt på den front ej heller på levering mm.
Udvalget er også i top, dertil har man som kunde mulighed for at blogge om de produktman køber og så få et gavekort på 500 kr. hvilket er et fedt koncept. Noget som jeg gerne så andre webshops begyndte at bruge også, da det da er noget som mange vil gøre brug af. ;o)

Hvilket også betyder at jeg heller end gerne handle hos dem igen, når behovet opstår igen.

Der hvor der er plads til forbedringer er hos deres reklamationsafdeling, den er ekstremt langsom til at komme op i omdrejninger men når det sker fungere det også uden men.

Reply from Trademax

Mange tak for de rosende ord. Vi tager både roserne og opfordringen til os :-)
mvh. Trademax

Lækker sofa, hurtig levering

Bestilte i sidste uge en kæmpe sofa hos Trademax.
Vi havde været inde i showroomet og prøvet diverse sofaer, da vi var meget skeptiske over de lave priser.
Vi blev meget positivt overraskede over kvaliteten på stof, hynder mm. De lever jo fuldt op til det som vi ledte efter, og ovenikøbet var stoffet af bedre kvalitet, end flere af de sofaer vi havde set på tidligere.
Bestilte så sofaen, og fik den leveret til døren ugen efter...
Det er bare den fedeste, lækreste sofa, og vi er så glade for den service vi har fået derinde og via telefon.
Vh Rikke

Reply from Trademax

Hej Rikke. Det er meget glædeligt at høre og vi takker mange gange for den positive anmeldelse.

Trademax

Jeg købte for ca. 4 måneder siden en sovesofa med 3 sektioner igennem Trademax. Efter ca. 1 måned kunne midterste sektion ikke længere hænge sammen med de to andre, fordi hænglerne ikke holdt. Tydeligvis er der noget galt med træet, som hænglerne har været skruet ind i. De fik jeg også bekræftet, da jeg første gang kontaktede Trademax og reklamerede. Nu har de efter ca. en måneds ventetid reageret med et løsningsforslag på reklamationen. De vil sende mig nye hængsler! Dem kan jeg ikke bruge til noget, da det er træet, som der ikke kan holde hængslerne. Og træet er yderligere blevet ødelagt af de første hængsler hvis skruer har lavet store huller i træet. Det har jeg selvfølgelig forklaret Trademax, har bedt om at de enten selv sender en mand ud for at udbedre skaden eller sender mig nye sektioner. Det vil de ikke og nu er jeg dér, hvor jeg har besluttet at kontakte e-handel og Forbrugerrådet. Kors hvor er det ærgerligt at have brugt så mange penge på noget, som der efterhånden kun er kommet en masse besvær ud af.

Reply from Trademax

Kære Sidsel. Vi er i næsten daglig dialog omkring Jeres sofa og har været det lige siden Jeres første henvendelse. Vi har oprettet Jeres reklamation med sagsnummer og den er blevet og bliver behandlet som sådan. Vi har også meddelt Jer at producenten ud fra de fremsendte billeder mener at sofaen har været udsat for overlast. Men vi er naturligvis og har lige starten af Jeres henvendelse været interesseret i at hjælpe med at få sagen løst. Vi har gentagne gange tilbudt at fremsende de dele som producenten ud fra de fremsendte billeder kan se der skal til at samle sofaen igen. Vi har såvel skriftligt som telefonisk forslået Jer denne løsning og hvis det i mod forventning skulle vise sig ikke at være en tilfredsstillende løsning, går vi tilbage til producenten. Det er en helt almindelig reklamationsbehandling og vi vil naturligvis få løst den til alles tilfredshed.

Stort udvalg med potentiale

Trademax virker udadtil at være et meget kompetent firma. Meget flot og let overskue hjemmeside. Stort udvalg af møbler både i forskellige farver og størrelser. Har en forretning i Brøndby, hvor en del af deres varesortiment kan ses. Kundeservicen er helt acceptabel, og det er muligt ved kontakt at ændre ordren samt tilføje uden de store problemer. Dog kan der arbejdes på forbedringer bl.a svartiden på henvendelser, information om ordren, login for kunder og lagerstatus opdatering.

Handler meget på nettet og er vant til som forbruger at blive informeret om ordrestatus og ordrens forsendelse. Her har Trademax meget at lære, da deres hjemmeside ikke altid passer overens med lagerbeholdningen. Tilmed gives minimal information fra køb til varen er ved døren.

Alt i alt et firma som har noget at lærer i forhold til information af ordrestatus men har stort udvalg og potentiale for få 4 eller 5 stjerner.

Positive ting:
- stort udvalg
- overskuelig hjemmeside
- nemt at bestille
- hurtig levering, når varen er på lager
- fragtfri forsendelse på mange varer

Negativ ting:
- mangel på info i ordrestatus
- ingen login på hjemmesiden for at se ordrestatus, hvis man har slettet mailen med ordre bekræftigelsen
- lagerbeholdning passer ikke overens med hjemmesidens beholdning
- ingen info om udsolgte varer før bestilling

Har købt en sofa og 2 puffer i november 2012. Sofaen var der efter 6 dage og pufferne efter 8 uger. Da jeg bestilte pufferne var der rigtig mange på lager i følge hjemmesiden, men først 3 uger efter bestillingen, stod de som restordre. Måtte kontakte kundeservice for at få denne information.

Er glad for både sofaen og pufferne. God kvalitet! Giver dem en chance til, næste gang jeg skal købe møbler :)

Hurtigt, billigt og super kvalitet

Efter at have været på udkig efter en seng i et stykke tid, faldt jeg over Trademax.dk prisen var god og produktet så ud til at være af høj kvalitet. Jeg bestilte derfor deres SuperDeluxe kontinentalseng lørdag d. 29. december (og faldt i øvrigt over 4 andre varer) - modtog ordrebekræftelse mandag d. 31 december - torsdag d. 3 blev jeg ringet op af fragtfirmaet og fredag d. 4 kl. 19.30 blev alle 5 varer leveret. Jeg havde høje forventninger til kvaliteten og må sige at de er blevet indfriet efter at have tilbragt den første nat i sengen.

Det skal siges at jeg naturligvis var lidt skeptisk efter at have læst diverse anmeldelser af firmaet her på trustpilot, men kan for mit vedkommende kun anbefale firmaet - det er helt sikkert ikke sidste gang jeg handler på den hjemmeside.

Bjørn Laugesen
(Ordernummer: 627581)

Kunde Nr k21758.

Til Trademax: Kunde Nr.K21758.
Anni Sørensen har idag modtaget en Skænk fra jer og da Chauføren havde læsset de 2 kollier af kørte han hurtig væk igen vi havde købt en Mistral Buffe med 4 glasdører 4 l) da vi åbnede den da så vi et brændemærke oven på pladen på størrelse 100 / 60 mm det er meget ærgelig, hvad vil i råde mig til at gøre ved det ???? Venlig hilsen Anni Sørensen [external link removed]

Hej Anni,
du bedes kontakte os via vores mail info@trademax.dk, så vi kan følge forsendelsen op med en reklamationsanmeldelse.
Mvh. Trademax

Problemer med levering, men ventetiden værd

Da jeg, midt i oktober, fandt et nyt sted at bo til min lille datter og jeg selv, med indflytningsdato midt i november, havde jeg rigelig tid til at finde nye møbler. Under min søgning, der primært foregik på IKEA-, ILVA- og Jysk's hjemmesider, blev jeg gjort opmærksom på, at trademax.dk havde udsalg på deres sofaer. Skeptisk som en jyde lod jeg min kammerat købe en sofa først, for at vurdere sofaens kvalitet før jeg selv foretog købet - og jeg kunne bestemt lide produktet. Jeg ringede derfor til Trademax, da jeg var i tvivl om jeg kunne bestille sofaen med det samme og så først få den leveret et par dage efter indflytning, så jeg kunne få malet færdigt. En venlig mand fortalte mig at det ikke var noget problem da jeg bare skulle angive hvilken dag, ude i fremtiden, jeg ønskede levering. Jeg afgav derfor min ordre på en sofa umiddelbart efter og angav at levering skulle ske i slutningen af uge 46. Et par dage efter min indflytning. Dagene igennem november gik og jeg fik mine nøgler til lejligheden og fik malet og gjort klar til den nye sofa, men da dagen hvor jeg skulle modtage den oprindt, og jeg fortsat ikke var blevet kontaktet af et speditionsfirma begyndte jeg at rynke på næsen. Næstkommende hverdag (en mandag) kontaktede jeg igen Trademax telefonisk og spurgte om de havde glemt mig. Endnu engang blev jeg mødt af en venlig herre i telefonen der kunne se at min sofa af en eller anden årsag ikke var blevet sendt fra Sverige, hvor deres varer fragtes fra. Der fragtes tilsyneladende hver mandag, så vedkommende i telefonen ville undersøge sagen nærmere og vende tilbage til mig senere på dagen. Der var ingen der ringede. Senere på aftenen så jeg i min e-mail-indbakke at der var en besked fra Trademax, hvor man beklagede at der ikke var blevet ringet tilbage, men at det skyldtes telefoniproblemer og at min sofa beklageligvis ikke var kommet med bilen, men at den kunne blive leveret i uge 49. Ca. 2.5-3 uger efter den leveringsdato jeg havde angivet i min i forvejen tidlige bestilling. Da jeg stod i en situation hvor jeg skulle have min lille datter med hjem, og derfor havde brug for et sted hvor hun kunne slappe af i løbet af dagen, forhørte jeg mig hvordan mulighederne så ud ift. at få afslag i prisen, så jeg kunne finde noget midlertidigt. Dette affødt et svar fra Trademax hvori det fremgik at der pludselig var en fragtvogn afsted fra Sverige om torsdagen. Det var dog, onsdag, ikke 100 % sikkert om min sofa kunne komme med. Torsdag fik jeg endnu en mail hvori der stod man nu var 95 % sikker på at sofaen var med i vognen og at jeg ville høre nærmere fredag, en uge efter sofaen skulle være leveret. Jeg hørte ingenting fra fredag til søndag. Mandag blev jeg ringet op af speditionsfirmaet Bring der ville høre om jeg var hjemme tirsdag i perioden mellem 17 og 21, hvilket jeg selvfølgelig var. Bring var på pletten klokken ca. 16:50, hvor jeg lige akkurat var kommet ind ad døren. Med hjælp fra min kammerat, der havde den samme sofa, fik jeg bugseret det (kæmpe) møbel ind i min stue, skruet hvad skrues skulle og jeg sidder nu her og beskriver forløbet. Sofaen er af fantastisk kvalitet. Man sidder godt og den er egentlig også ret flot, så min oplevelse siger mig at det er kvalitetsvarer de forhandler. Deres support var altid imødekommende og hjælpsomme. Da der var opstået telefoniproblemer fortsættes kommunikationen på e-mail (hvilket også er et plus, for at have noget på skrift). Uden at være e-handels-ekspert tror jeg ikke det er alle firmaer der leverer den service. Jeg var dog i en periode bekymret for min, synes jeg selv, ret store investering. Om jeg nogensinde fik min sofa at se, om jeg virkelig kunne regne med at den ville ankomme i uge 49, når de nu i forvejen var så forsinkede. Min bekymring blev yderligere forstærket da min bøn om kompensation pludselig lod til at have sat gang i de måske rustne leveringstandhjul. Leveringen er afgjort det der trækker ned i min vurdering af Trademax, for jeg synes generelt at produktet er i top og dialogen har været åben, selvom jeg ikke ved hvorfor min sofa var forsinket og hvordan det kunne være at sofaen pludselig kunne dukke op en uge tidligere end først estimeret. 3 stjerner er nok hårdt dømt når det "kun" er forsinket levering, men det bedømmes ud fra hvor stort et behov jeg har haft for at få den leveret til aftalt tid.

Utroligt mangelfuld oplevelse

Bestilte et TV-bord hos Trademax mandag uge 42, og indledningsvis så det hele også fint ud. Pengene blev trukket fra min konto dagen efter, og stod til levering indenfor uge 42, hvorfor jeg troede at nu var varen afsendt.

Desværre kom bordet ikke som lovet, og i skrivende stund (onsdag uge 43) står mit allerede betalte TV-bord stadig hos Trademax uden de mindste udsigter til at komme med en fragtmand foreløbig. Ordrestatus siger stadig levering indenfor uge 42... Ingen opdateringer via hverken mail, sms eller telefon er modtaget, til trods.

Har igennem forløbet talt i telefon med support hos Trademax (indtil videre) 3 gange, og får hver gang undskyldninger og bortforklaringer. Trods løfter om telefonisk tilbagemelding, så udebliver disse også.

Jeg har fuld forståelse for at vedkommende på supporttelefonen ikke nødvendigvis kan gøre så meget, da han blot sidder i kundeplejen, men det kan man som kunde jo desværre ikke bruge til noget som helst.

Jeg har nu aftalt med Trademax at min ordre skal afsendes fra dem af senest tirsdag uge 44, og uanset om det er sket eller ikke til den tid skal der gives status til mig telefonisk inden kl 16:00. Er varen IKKE afsendt på dette tidspunkt, vil ordren blive annulleret, og mine penge skal tilbageføres hurtigst muligt. Så får vi se om der er nogen som helst form for opfølgning denne gang...

Jeg har indtil videre givet 2 stjerner herinde på TrustPilot, da det jo ikke er 100% at der er ond tro bag denne dårlige oplevelse, men der vil helt afgjort blive lavet en degradering til kun 1 stjerne hvis ikke der bliver leveret som aftalt. Hvis jeg skal være helt ærlig, så er mine forventninger ikke ret store...

SOFA REKLAMATIONSRET NU TIL FORBRUGEROMBUDSMANDEN & EKSTRA BLADET NATIONEN

En ocean-u sofa blev købt december 2011 hos Trademax.dk, under Kunde nr. 261645.

Allerede efter 2 uger røg 2 af de plasticholder som holder metalbøjlerne i sofaen. Sofaen er kun i brug af personer på under 90kg.

Efter første gang vi kontaktede Trademax.dk fik vi at vide at man bare kan reparere den selv, det gjorde vi så.

Noget tid efter holdte den løsning hellere ikke, små plasticholder fastgjort som holder til metalfjedre duer simpelthen ikke, de knækker af ingenting. Derudover knækkeder 4 styks nu.

Så blev der ringet ind til Trademax.dk igen, der sagde de at vi skulle sende billeder til dem via email dette blev gjort, 3 tydelige store billeder med forklaring, dette blev ignoreret. Kom aldrig svar.

15. okt 2012 Skrev vi endnu en email, om det er almindeligt at ignorere sine kunder, hvorfra besvarelsen lød:

> Hej Inge.Jeg skal presse vores reklamations afdeling. Og nej det er
> bestemt ikke vores taktik at ignorerer dig. Jeg tager det op med dem,
> med det samme!
> MED VENLIG HILSEN
> MAIL: TEL: +45 78 77 05 42GRUSTAGSGATAN 13254 64 HELSINGBORG
> WWW.TRADEMAX.DK

Siden er der stadig ingenting sket, og alle 10 plastic-holdere er alle knækket. Sofaen er ubrugelig, og reklamationsretten bliver ignoreret.

Hvis der ikke kommer enten penge retur, eller ny sofa, eller en person ud med en holdbar reperationsmulighed. Inden for denne uge, vil vi tage kontakt til forbrugerombudsmanden - derudover vil vi oprette en tråd under Nationen på ekstrabladet, samt samle forskellige ubehagelige episoder som andre har haft med Trademax.dk og smide dem ind på nationen sammen.

Inge Vilmun
E-mail: vilmun@dbmail.dk
Telefon: 74551707
Kunde nr: 261645

///////// til alle som læser
Når ugen er omme vil jeg bede alle som har haft en uheldig oplevelse med Trademax.dk - og som gerne vil samles omkring en Nationen tråd inde på Ekstra Bladet - om at sende mig en email, men først hvis der ingenting er sket om en uge fra nu. (hvis den 1 stjerne bedømmelse stadig vises som 1 stjerne, så send email) hvis den viser mere end 1 stjerne - betyder dette at Trademax.dk har gjort noget for vores problem.

Reply from Trademax

Kære Inge Vilmun. Først og fremmest vil vi gerne takke for dig mange gange for din henvendelse, som vi hermed gerne vil følge op på og give de samme informationer som du allerede har fået i forbindelse med vore gode telefonsamtaler og de informationer vi har sendt via mail til dig. Det er altid yderst beklageligt når der opstår fejl ved et produkt og det kan desværre forekomme selvom det heldigvis er yderst sjældent i forbindelse med vore produkter. Mange af vore produkter er "desværre" ikke hyldevare, men derimod produktionsvare som er specifikt fremstillet til Trademax og vore kunder. I praksis betyder det at vi ikke har "reservedele" på lager og i de meget få tilfælde der som her er tale om en sofa del som skal udskiftes, skal denne del først produceres hos vores leverandør. En normal produktionstid på senge, sofaer og tilsvarende produkter er typisk 6-8 uger, hvilket også er tilfældet for "løse dele" til de samme artikler. Vi har som bekendt allerede oprettet en reklamationssag på dit ordrenummer og oplyst at der kan gå op til 8 uger inden den pågældende del er produceret og leveret til os. Vi har fuld forståelse for at det er frustrerende at man ikke bare lige kan få en ny del og få afklaret det på kort tid, men samtidig håber vi på din forståelse for at der desværre går lidt tid med at få produceret den nye del. Vi lever naturligvis op til alle købelovens gældende krav vedrørende garanti og reklamationsret mm. og da vi også er en E-mærket netshop sikrer vi også vore kunder at vi lever op til de gældende regler. I modsat fald ville vi ikke kunne være e-mærket. Købeloven skriver at en reklamation skal afhjælpes indenfor "rimelig tid" og det er det som vi også har som målsætning i en sag som denne. Hvis man som kunde ikke mener at sagen er afhjulpet indenfor "rimelig tid", kan man kræve sine penge retur eller eventuelt et nedslag i prisen. Så vi vil da helt klart foreslå at gøre brug af de rettigheder man har som forbruger hvis man ikke føler sin sag behandlet hurtigt nok i forhold til sine forventninger. Man kan også som nævnt i denne anmeldelse kontakte diverse instanser, forums og medier mm. Men set fra vores synspunkt ville det da være langt mere effektivt, og vel egentligt også mest fair overfor for os, at lave en aftale med os om hvordan man ønsker sagen afsluttet. Vi afventer Din direkte henvendelse til os vedrørende denne sag.

Hurtig, venlig og god service

Bestilte en kontinentalseng og fik den præcis 7 dage efter bestillingen! DET er effektivt!
Undervejs havde de IT-problemer, hvor leveringstidspunktet blev angivet forkert. Jeg mailede to gange med dem og begge gange fik jeg et mailsvar indenfor få timer!
Jeg må erkende, at jeg var noget skeptisk over de lidt dårlige anmeldelser, men er postivt overrasket over firmaet! Vil varmt anbefale dem!
Og sengen er vildt lækker til en favorabel pris;0)

Manglende levering - penge trukket på konto

Bestilte et sofabord den 1. september - og pengene blev trukket fra vores konto allerede et par dage derefter - men bord mangler stadig 3. oktober!! En del opringninger til "Kundeservice" og får søforklaringer og dårlige undskyldninger. Kræver pengene tilbageført og forventer, at de er lige så effektive til at føre pengene dén vej.....

Reply from Trademax

Hej Kirsten. Vi er da utroligt kede af at du får vendt vores ærlighed om til at vi skulle komme med dårlige undskyldninger og søforklaringer. Vi har hver gang vi har talt sammen, ganske enkelt oplyst de fakta der er vedrørende din ordre og beklaget forløbet. Du har til hver en tid haft muligheden for at annullerer ordren, men ikke gjort brug af dette før nu. Vi har naturligvis, som du nu ønsker, krediteret beløbet med øjeblikkelig virkning og pengene bliver tilbageført til din konto via Payex på 3 - 5 Bankdage.

Trademax Details

Visit Trademax.dk