Tropefisk reviews

Tropefisk reviews

6.1

sunde og raske fisk hver gang jeg har handlet hos kgs tropefisk

jeg har kun haft gode oplevelser når jeg har handlet med kgs så jeg forstår ikke de utilfredse anmeldelser jeg har været kunde i mere end 11 år og har altid fået en god behandling foruden kompetent rådgivning mht sammensætning og pleje af de fisk jeg har købt desuden har priserne på fisk, udstyr og foder altid været rimelige

Har heller ikke fået varer

Har bestilt noget d. 28/5 men har intet hørt siden. Det er umuligt at komme igennem på telefonen. Jeg har nu prøvet i en uge men intet resultat...

Pas på TROPEFISK.DK

Er aldrig blevet behandlet dårligere, leveringstid på 10-14 dage tager 3 måneder, og når man så vil have sine penge tilbage efter 2 måneder, pga der bliver sagt at der vil gå yderligere 1 måned, sker der intet. Nu har jeg talt med dem utallige gange, hvor de lover at nu er pengene på min konto i morgen, men det er løgn hver gang. Kunderne servicerer de ikke, jeg havde bestilt 5 kg fosfatmedie, som åbentbart var levering på 3 måneder (hvor der framgik på varen at der var 10-14 dages levering) Efter 2 måneder fik jeg at vide at de kunne leverer 5kg som 1 kg men det ville jo blive dyrere sagde de, jeg spurgte så om det ikke var alm kundepleje at man så fik de 5kg i 1kg æsker, men nej. Så nu er jeg 500kr fattigere, SÅ PAS PÅ TROPEFISK.DK

medicin

har købt medicin ( becks benium 1 ltr )ved tropefisk efter en meget behalig samtale vil kun give de bedste anbefalinger så jeg er meget udforstående for den kritik der gives

Har ikke fået varer

For 2 1/2 uge siden bestilte jeg varer, har intet fået andet end en mail som bekræfter min ordre. Det tegner ikke godt......

[navn] er upålidelig - 2 år efter betaling af varer for 100.000,- kr., mangler jeg at modtage varer for knap 50.000,- kr

En katastrofe,
Jeg kan blot erkende, at [navn] fra Tropefisk forsøger at bondefange sine kunder. Jeg gjorte en handel med Tropefisk i marts 2008, hvor jeg forudbetalte ham 97.016,- kr.
Nu, to år senere og efter uendelig mange henvendelser – både telefonisk og gennem mail – mangler jeg stadig varer for 45.824,- kr.
Al korrespondanse har været gennem [navn] af Tropefisk, hvis navn er [navn], og hans undskyldningsrepertoire er virkelig imponerende!!! Den sidste lange tid har hans strategi dog været, at ignorere mig. Efter denne erfaring vil jeg absolut ikke anbefale nogen, det være sig i institutions- og privat regi, at handle hos Tropefisk, alias [navn].

Ingen behandling overhovedet

Man kan vel næppe tale om dårlig behandling når man ingen behandling har fået.
Bestilte et akvarie for godt 4 uger siden. Har INTET hørt siden og kan hverken komme igennem på mail eller telefon. Har tilmed prøvet at ringe til [navn] på hans mobil. Ligeledes uden held

Betalt for varer 3 feb. 2010 - har stadig intet modtaget!!!

ANMELD dem til politiet! Jeg har talt med forbrugerstyrelsen, som synes at vi skal anmelde dem til politiet for tyveri!

Har bestilt en varer hos Tropefisk 1.2 - betalt 3 feb, har talt med ham en gang hvor jeg ventede laaaaang tid på at komme igennem - blevet lovet at varen var på vej - 6.4 - stadig ingen varer!!! Kan ikke få fat i butikken, så køb ikke hos dem!!!

Ingen vare

Den 12. februar bestilte jeg nogle vare ved Tropefisk.dk, som skulle betales forud. Jeg modtog et girokort fra dem den 19. februar, som jeg betalte den selv samme dag. Nu flere uger senere har jeg INGEN vare modtaget. Jeg har forsøgt flere gange at tage kontakt til dem, men uden held. Jeg har ringet på forskellige tider af døgnet, men hver gang har jeg endt i en telefonkø, hvor jeg minimum har venter en 1/2 hver gang, uden at blive ekspederet. Jeg har også forsøgt mig med at sende en mail, som heller ikke er besvaret.

Summa summarum er altså, at jeg har betalt for nogle vare, så jeg nu for længe siden burde have modtaget, men det har jeg bare ikke. Desuden kan jeg bare ikke komme i kontakt med Tropefisk.dk.

Har før handlet med Tropefisk.dk uden problemmer, så ved ikke, hvad der er gået galt nu.....

Jeg er rent ud sagt, ude at s****!!!!!!

Er lig glad med sine privat kunder

Jeg bestilte en del varer hos ham hvor der var 6-8 dags levering på, det er nu 4 uger siden okay der var jo godt nok et par dage med meget sne så lad os sige 3 uger for at være flink. Har snakket med ham hvor han sage at det vil være hjemme Onsdag d.20/1-2010 da jeg så kom for at hente det så kom det først fredag, Så jeg aftalde at jeg skulle komme og hente det mandag men butiken var lukket snakket så med ham tirsdag og fik så enlig mine varer

Ingen varer

Bestilte en del varer fra dem for en 4 ugers tid siden. Jeg har modtaget en bekræftelse men ingen varer. Det skal dog siges at de ikke har trukket nogen penge endnu og hvis de havde ville de også blive korsfæstet!!

Mailede til dem at de hellere måtte annullere handlen, gider ikke handle med den slags firmaer...

Min VÆRSTE "handel" !!!

...og jeg er bestemt ikke grøn indenfor internethandel!!!

Den 8. sep. '09 bestilte jeg et Exo Terra terrarie + noget tilbehør hos tropefisk.dk. Der stod 6-8 dages leveringstid - fint nok. Jeg valgte betaling med Dankort.

Fredag den 18. sep. havde jeg endnu intet hørt fra dem, end ikke en "varen bliver forsinket"-mail. Jeg havde kun modtaget den automatiske ordrebekræftelse der kom minutterne efter bestillingen. Så da de 10 første dage var gået, var jeg ved at være lidt utålmodig. Jeg lagde ud med at logge mig ind på deres hjemmeside, for at følge min ordrestatus. Det eneste jeg fandt ud af, var bare, at de havde slettet min ordre på siden! Skrev så en email til dem, om vi havde en handel eller ej? Derefter fik jeg blot en automatisk mail tilbage fra dem om, at de ikke besvarede mails pga. nogle problemer – men de havde da ikke just problemer med at få de automatiske mails sendt afsted!! NÅ, men så måtte jeg jo ringe, og det gjorde jeg så. Jo jo, ordren eksisterede skam stadig! De havde endnu ikke fået terrariet hjem (det kunne have været rart, om de havde oplyst det noget før!) men de skulle gerne have den hjemme mandag (d. 21. sep.) Så det måtte jeg jo bare vente på. Glædede mig så til tirsdag, for der måtte den vel komme…

Det eneste jeg modtog tirsdag, var en email fra tropefisk, vedhæftet en faktura, hvorpå der stod betalt. De gav mig intet pakkenummer og heller ingen oplysninger om, hvorvidt pakken var afsendt eller ej. Onsdag d. 23. sep. var pengene trukket på min konto, så nu MÅTTE det terrarie jo snart komme, da det jo ikke er tilladt, ifølge dansk lovgivning, at hæve pengene ved dankortbetaling, før at varen bliver afsendt! Men hverken onsdag, torsdag eller fredag kom pakkebilen forbi her :(

Mandag d. 28. sep. ringede jeg til dem endnu en gang, denne gang ville jeg gerne have oplyst mit pakkenummer, så jeg kunne se, hvor min pakke befandt sig… Tropefisk-manden blev helt stille i den anden ende af røret, og fortalte mig derefter, at min pakke da havde været forbi min by! Og desuden kunne han ikke give mig et pakkenummer, da de havde sendt pakken via GLS (og ikke Post Danmark, som der stod i min ordrebekræftelse.) Faktisk kunne han også fortælle, at de havde fået et smadret terrarie ind – mon det var min?? Jo, søreme jo – det var det skam!!! Så kunne han også yderligere fortælle mig, at GLS havde været ude med den, men at kunden (altså mig!) havde nægtet at modtage den, da den var smadret! Som jeg fortalte Tropefisk-manden, så ville jeg da NATURLIGVIS have nægtet at modtage et smadret terrarie, men der havde sgu ikke været nogle forbi ved mig!!! Og Tropefisk havde jo heller aldrig skrevet til mig, at mine varer var blevet sendt, så det føltes ærlig talt lidt som om, at de gerne ville have mine penge, men ikke var så interesserede i at levere det bestilte…

Jeg forlangte at få ”handlen” annulleret, så jeg kunne få mine penge igen – jeg stod jo med to tomme hænder!! Ok, det kunne jeg så godt, fik jeg fortalt. Jeg spurgte så, hvor længe det ville tage, før at jeg havde mine penge igen, men det kunne den medarbejder jeg talte med, ikke tage stilling til, men hævdede, at de jo havde 30 dage til det. 30 DAGE!!! – Der blev jeg sgu ekstra sur! Det handlede jo ikke om returnering af en vare, men om at de havde taget mine penge, UDEN at jeg havde fået en SKID retur!!

Nå, men medarbejderen fortalte mig så yderligere, at for at få mine penge igen, skulle jeg sende dem en mail med mit reg. og kontonummer, så pengene kunne bliver overført til min konto. Så det gjorde jeg så, inkl. en lang forklaring (som der også kan læses om her) om, hvorfor jeg ville ophæve ”handlen” – man kan jo næppe kalde det en handel, når de bare har hævet mine penge, og jeg står tilbage med to tomme hænder!!! Jeg skrev desuden i kraftige vendinger, at jeg forventede at få mine penge så hurtigt som muligt, og da jeg ærlig talt følte det som tyveri af mine penge!

Efter afsendelsen af mailen, fik jeg (ligesom 10 dage tidligere) en automatisk email tilbage fra dem om, at de ikke kan besvare emails…. Grrrr… så ringede jeg til dem igen, bare for at få dem til at bekræfte, at de havde set min mail – så den ikke gik i ”glemmebogen” som så meget andet tilsyneladende gør hos dem. Jo, de havde selvfølgelig modtaget den. Men den nye medarbejder jeg talte med, fortalte så, at det slet ikke er nødvendigt at sende reg. og kontonummer, når man har valgt dankortbetaling…. Tjah, der er vist ikke meget styr på det, i den virksomhed!!

Efter denne samtale havde jeg ærlig talt forventet, at de ville vise noget velvilje for en gang skyld, og at de ville betale mig mine penge tilbage snarest muligt, men dagen efter var der ingen penge fra dem på min konto. Så ringede jeg til GLS, for at høre, om de evt. kunne hjælpe mig med oplysninger om, hvorvidt min pakke overhovedet har været i deres varetægt (jeg selv tvivler derpå!) men de kunne ikke hjælpe mig med at spore en pakke, med mindre jeg havde et PAKKENUMMER!!! Men sådan en hævdede Tropefisk, at de ikke havde! Jeg snakkede så med GLS’ afdeling, der har med beskadigede varer at gøre, og de kunne i hvert fald fortælle så meget, at de ikke havde fået nogle meldinger på et smadret terrarie ind, i de dage, der siden hen var gået!!

Så tirsdag (29. sep.) ringede jeg endnu en gang til Tropefisk. Jeg fik ikke fat i ”den rigtige” medarbejder, men ham jeg skulle snakke med, havde lige et andet opkald, så jeg blev spurgt, om jeg ville ringes op derefter. Det ville jeg naturligvis gerne. Efter 1½ time var jeg endnu ikke blevet ringet op af Tropefisk, og jeg ringede derfor til dem igen. Fik denne gang fat i en kvindelig ansat, der hurtigt fik mig stillet mig om til ham jeg skulle snakke med. Vi havde en ret ilter diskussion, og ikke på et eneste tidspunkt fik jeg en undskyldning for hele min oplevelse ved at ”handle” hos dem, men det har jeg selvfølgelig heller ikke fået af nogle af de andre medarbejdere. De bliver ved med at PÅSTÅ at de virkelig har haft sendt mine varer, at de har beviser derpå, men ingen beviser, som de havde lyst til at dele med mig!!

Jeg forlangte mine penge tilbage hurtigst muligt, men det kunne ikke lade sig gøre, for han havde først fået min annullering ind dagen før, og han havde - efter eget udsagn – så travlt, tilsyneladende med annullering af ordrer, at pengene først kunne være på min konto torsdag, eller senest fredag (d. 2. okt.) Det var jeg ikke helt tilfreds med, da jeg mente, at min situation er noget speciel – men selvfølgelig, hvis de behandler alle deres kunder så råddent som mig, kan jeg da godt se, at det næppe kan gøres meget hurtigere!!

Onsdag den 30. sep. får jeg så tilsendt en kreditnota fra dem via mail, noget som der åbenbart bruges i forbindelse med tilbagebetaling af penge. På den var betalingsfristen (altså for dem) sat til den 30. sep. Nå, tænkte jeg – så er pengene der lidt tidligere end forventet. Tjekkede så netbank, men der var endnu ingen penge gået ind. Det var der heller ikke torsdag og heller ikke fredag, som ellers var den dag, hvor jeg var blevet oplyst, at mine penge SENEST ville gå ind!!

Så fredag (d. 2. okt) ringer jeg endnu en gang til dem. Hvor bliver mine penge af??? Tjah, hvis de ikke ville gå ind denne fredag, ville de være der mandagen efter.

ENDELIG – mandag d. 5. okt – får jeg mine penge retur – 27 dage efter at jeg bestilte, og 12 dage efter at de havde trukket mine penge, uden at jeg derefter fik nogle varer tilsendt – selv om de påstår noget andet, men de vil jo ikke dele de såkaldte ”beviser” med mig!!!!

Dette er utvivltsomt den dårligste oplevelse jeg nogensinde har haft med internethandel, og jeg tvivler stærkt på, at jeg kommer til at opleve noget lignende igen!! Heldigvis har alle de andre dyrehandlere jeg har handlet med online, kun været de rene succesoplevelser, såvel som butikker af anden slags.

Tropefisk er desuden alt for dyre med mange ting, har jeg siden hen fundet ud af, og det jeg bestilte hos dem, har jeg nu købt gennem 2 andre internetbutikker. Jeg sparede desuden ca. 300 kr. på at handle de andre steder (i forhold til tropefisk-priser) og så leverede begge steder dagen efter, at bestillingen var modtaget – OG jeg modtog desuden også oplysninger derom!! :)

Så alt endte lykkeligt i den sidste ende, men det var i hvert fald ikke Tropefisks fortjeneste!!!!!!!!!!

ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG mere tropefisk.dk igen!!!!!!!!!!

super hurtig levering!!

bestilte medicin til fisk kl. 15 og det kom dagen efter og mine fisk er blevet raske!! har handlet hos tropefisk 2 gange før uden problemmer.

Tropefisk Danmark Details

Alt i akvarier, akvarietilbehør, foder, medicin, pumper, varmelegemer, varmelegmer, filtre og akvariefisk samt havedam, havedamsfisk (både guldfisk, koi og stør), havedamsplanter, havedamsfilter, filtersystemer, havedamspumper, filterpumper, samt springvand og tilbehør til havedam og havedamsfolie. Vi bor i Aars i Nordjylland. Vi sender med Post Danmark, Danske Fragtmænd, bus eller DSB.

Visit Tropefisk

Write to: kim@tropefisk.dk