Tryg reviews

Tryg reviews

6.4

Læs forsikringsbetingelser godt igennem inden underskrift

Både min mand og jeg var udsat for et voldsomt overfald i Thailand om natten mens vi sov ( natten til feriedag 13) Dette betød at vores ferie var ødelagt fra dag 13 = 12 gode feriedage, vi burde stadig have haft 12 feriedage tilbage, men kunne ikke blive i Thailand p.g.a sår og psykisk belastning efter overfald. Da Tryg ikke regner første skadesag med i sagen, kunne vi ikke få en erstatningsrejse, dette står beskrevet i forsikringsoversigten, dette var vi desværre ikke helt opmærksom på, men det er helt klart med i vores valg af kommende forsikring. Vi spurgte Tryg om vi ikke kunne få hjælp til udfyldelse af papirarbejde, da vi begge var blevet overfaldet, hvilket gør vi begge var ramt på både fysiske og psykiske, dette havde de ikke ressourcer til. Vi skulle udfylde en skadesanmeldes hver til 3 forskellige forsikringer: rejseforsikring, ansvar og ulykkesforsikring. Tryg har til huse i en rigtig flot bygning i Ballerup, men da det var 3 forskellige kontorer i samme bygning kunne sagen på ingen måde håndteres af dem, så vi udfyldte troligt alle papir x flere med næsten de samme spørgsmål. Ikke en god service når begge de forsikrede er ramt både på det fysiske og det psykiske.
Jeg havde også en klage over SOS, men her har jeg haft en god Tlf. Samtale med Lene, så her sluttede vi heldigvis med en god oplevelsen.
Min pointe i denne anmeldelse er læs dine forsikringsbetingelser igennem flere gange inden du skriver under. Vi står nok desværre i en situation hvor manglende service og alt for dyre forsikringer gør at vi bliver nød til at forlade Tryg efter at have været kunde i 30 år og første gang har haft rigtig brug for dem. For år tilbage ydede de en kanon service og det betalte vi gerne for. Men servicen er desværre ikke på samme niveau i dag.

Brug IKKE tryg til husejeskifte eller husforsikring

Som førstegangskøber af hus var jeg ude for at indhente tilbud på husejerskifteforsikring. Mit tilbud fra tryg var: Vi ønsker ikke at give et tilbud da Hr. Bygningssagkyndig har en advarsel. Farvel og tak. Så stod jeg i den situation nu at jeg ikke kunne få husforsikring OG husejerskifte i det samme selskab. Tak for det. Jeg ringer ind til Tryg. Den første jeg taler med har aldrig hørt noget lignende så jeg får en såkaldt specialist. Jeg får specialisten i røret. Han fortæller at udelukkelsen af en byggesagkyndig er baseret på en advarsel de IKKE kan se hvad er for. Så jeg spørger om det kunne være for en knækket flise han har overset, siger han i pricippet ja. Jeg spørger om det ikke er mere en end smule svinsk, da der jo faktisk er en instans der netop sidder og bedømmer hver enkelte sag om de skal have en advarsel eller miste bevillingende, hvorpå han svare som den top tunede tryg beostær at de gør det fordi det er en risikovurdering. Ja tak for at jeres rekordstore overskud ikke bliver lige så rekordstort næste år. Tryg udnytter deres størrelse til at klemme bygningssagkyndige til at skrue op for K'erne og noterer endnu flere bagateller tilstandsrapporterne så Tryg slipper billigere. Plus hvad er endnu værre. De sætter eksisterende og potentielle kunder i klemme. Fy for satan siger jeg bare. Så ALLE mine forsikringer skal helt sikkert et andet sted hen!

Hej Jeppe,

Tak for din anmeldelse. Jeg er ked af, at du har haft en dårlig oplevelse i forbindelse med tilbud på ejerskifteforsikring. Jeg forstår, at den information, du har fået desværre er en smule misvisende. Det er ikke Tryg, men "Disciplinær- og Klagenævnet for beskikkede byggesagkyndige", der fastsætter reglerne for, hvad der skal til for at få en advarsel. De giver ikke en advarsel på grund af en forglemmelse som en knækket flise, men hvis en en byggesagkyndig gentagne gange har lavet fejl.

Får en byggesagkyndig en advarsel kommer han på en offentligt tilgængelig liste, som du kan se her: www.boligejer.dk/advarsler.

Listen er til for at beskytte dig som køber, sikre en god kvalitet i tilstandsrapporterne og på den måde hjælpe til, at køber ikke kommer i klemme.

Jeg vil opfordre til, at du holder en sober tone her på Trustpilot, og du velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for yderligere eller har spørgsmål.

Vibeke

Rejseforsikring ... Eller måske bare Rejseripoff ...

Sidder her i Florida med den værste smag i munden skulle aldrig have skiftet Danske Forsikring ud med TRYG på trods af at de var noget billigere ... Spiste på mit Resort ( Hvilket er et luxus Resort ) og mærkede pludseligt noget hårdt og begyndte at smage blod og da jeg går på toilettet ser jeg at der mangler noget af den ene af mine foreste tænder hvilket jeg anmelder på stedet og de optager en rapport og laver et General Liability Claim og jeg får et taletidskort så jeg kan ringe til min rejseforsikring men det var da bare spild af tid for de siger bare ... Vi dækker ikke tyggeskader ... Æhmm tyggeskader ? det begreb har jeg aldrig hørt før og mit gamle forsikringsselskab har heller ikke ..... FUSK FØJ OG SKAMMELIGT !! Skifter selskab så straks jeg er landet i DK....

Kære Kim,
Jeg er ked af at høre om dit uheld og kan godt forstå, det er frustrerende at få afvist skaden, når du havde forventet dækning. De fleste selskaber dækker ikke tandskader opstået ved tygning og uden at være 100% sikker, mener jeg nu heller ikke Danske Forsikring gør. Du er meget velkommen til at vende tilbage med et tlf.nr., hvis du ønsker en opringning. Du kan sende det til hej@tryg.dk.
Jeg håber, at I nyder jeres ferie på trods af dit uheld.

Perfekt Service/Til at stole på

Jeg har nu fået alle mine forsikringer over på månedsbetalinger, hvilket jeg er meget glad for.

Ansvarsløs og uden hæmninger

Vedr. sag 680-5.793.505

Var i 2011 udsat for et uheld på cykel hvor jeg fik nogle fysiske skader, i alt en men grad på 15%.
Tryg forsikring bekræfter at min Heltidsulykkesforsikring dækker for de påførte skader, men man vil dog kun dække delvist da jeg er forsikret i den forkerte kategori pga. mit bierhverv som deltids/frivilligbrandmand.
Selskabet hævder at jeg ikke har oplyst at jeg er brandmand da den pågældende forsikringsaftale blev indgået.
Da jeg i sin tid tegnede med Tryg var det netop fordi jeg var brandmand, Tryg ‘s assurandør kontaktede mig netop fordi jeg var på brandstation Hadsund og at de i den forbindelse havde Tryg et tilbud og en ret så fordelagtig aftale med Falck og deres ansatte, den pågældende assurandør fik alle erhvervsmæssige oplysninger på mig og min hustru, assurandøren udarbejdede tilbud ud fra de oplysninger og samarbejdet har kørt upåklageligt indtil nu, hvor der skal udbetales.
Fredag d 4/4 ringer jeg til Trygs kundecenter der igen - igen bekræfter at jeg er en del af Falck aftalen.
Når man så taler med Trygs sagsbehandler og argumenterer for sin sag, møder man kun en små arrogance og nul forståelse og et enkelt statement - bevis det.
Tryg vælger fuldstændig at ignorerer det faktum at jeg er en del af Falcks medarbejderaftale og har været en del af denne aftale siden 2006.
Det fremgår ikke af Policen eller forsikringsbetingelserne om der skelnes mellem deltids el. hovederhverv der står heller intet om risikogrupper el. indplacering i disse, blot at de skal kende ens fulde erhverv og de skal underrettes herom hvis der sker ændringer. Tryg har til fulde været vidne om mine erhverv både da jeg tegnede min forsikring og da jeg anmeldte min skade. Fra tegning af forsikringen til ulykkestidspunkt har der ingen erhvervsmæssige ændringer været. Trygs sagsbehandling grænser til det groteske, Trygs rådgivning har fejlet, jeg har været i god tro, da det er Trygs egen assurandør der har rådgivet og har placeret mig i den for Tryg korrekte risikogruppe.
Sagen er langt fra kompliceret, den er ret lige til, dette er helt unødvendigt, at Tryg ikke vil stå ved Deres ansvar er fuldstændigt uforståeligt, klager og ankestyrelse burde ikke være nødvendig i en sag som denne.
Det værdisæt Tryg reklamere med
- Vi møder mennesker med respekt, åbenhed og tillid
- Vi viser initiativ, deler viden og tager ansvar
- Vi leverer løsninger kendetegnet ved kvalitet og enkelthed
- Vi skaber bæredygtige resultater
Det er pænt langt fra målet i denne sag, bortset fra sidste statement, Tryg skaber i den grad bæredygtige resultater - på kundernes bekostning.

Jeg er lidt usikker på om det er en del af Trygs strategi, at bruge pression og slide kunder op – jeg føler mig i hvert fald ikke særlig ”TRYG”.

Skadet og frustreret
Dennis

Kære Den73hed,
Jeg er rigtig ked af at høre om din situation. Ud fra det du skriver, må jeg også erkende, at jeg så udmærket forstår din reaktion. Nu har jeg ikke mulighed for at se din sag, men vil rigtig gerne hjælpe, hvis jeg kan. Du er meget velkommen til at sende dit skadenummer / policenummer til hej@tryg.dk, så vil jeg gennemgå sagen og give dig en tilbagemelding.
Vibeke

Fremragende både privat og professionelt

Bruger TRYG både privat og erhvervsmæssigt. Har indenfor 6 måneder oplevet dem fra to forskellige forretningsområder. I begge tilfælde - god service , professionel håndtering. Vi fik ikke alt dækket. Men forklaringen var god og grunden reel.

Ingen bøvl, men bestemt ikke billigst

Har haft skade på vandrør og bil. Har aldrig haft bøvl med Tryg, fik et billigere tilbud, men efter det andet selskab gav problemer inden vi fik flyttet alle forsikringer, de ville bl.a ikke tage vores ulykkesforsikring pga. Psykisk sygdom. Ja så valgte vi at blive hos tryg, som jeg synes lever op til deres navN og motto. Vi føler os trygge ved vores forsikringer hos dem og den gode betjening vi har fået.

Super oplevelse

Super service og god opfølgning.

Der blev taget hånd om min situation på en professionel måde.

Der blev taget hånd om min situation på en professionel måde.

God, seriøs og professionel behandling

Har været kunde ved Tryg igennem mange år - de gange jeg har haft brug for mine forsikringer har jeg altid oplevet en meget fair behandling. Jeg kunne måske godt "shoppe" mig frem til en besparelse ved et andet selskab, men en god behandling betyder at jeg gerne betaler en smule mere

Fantastisk servivce

Fantastisk service i forbindelse med at jeg har lavet en skade på min bil. Ingen problemer og alt er gået super nemt

Tryg lever op til deres navn;0)

Vælg IKKE Tryg.

Tryg vælger ikke at give mig erstatning på grundlag af min fod og min hofte – Nu er det rent faktisk mit lår jeg er kommet til skade med, og Alka giver mig erstatning ud fra min LÅRskade!
Undre mig meget over den behandling jeg har fået i Tryg, og kan ikke anbefale at man tegner ulykkesforsikringer hos dem.

Hej Anne-Marie

Jeg kan godt forstå, du undrer dig, hvis vi taler om erstatning af andre legemesdele, end du egentlig er kommet til skade med. Vil du have ulejlighed med at sende mig dit police/skadenummer til hej@tryg.dk, så sørger jeg for, at vi kigger på sagen og vender retur til dig.

Venlig hilsen, Mie

erstatning trækkes i langdrag

kørte galt den 10-02-2014 .Bil totalskadet.ringer eter 4 uger får at vide at de ikke har modtaget politiraport.ringer igen sidst på ugen samme svar, ringer selv til politiet der lover at sende raporten samme dag på mail. tinger tre dage senere samme besked ,ringer igen til politiet der medeler at de har seddt mail torsdag kl 1317 og har fået kvitering for modtagelsen.ringer ugen efter samme besked ,lover at undersøge og vende tilbage dette erikke sket. Ringer igen tirsgag ugen efter stadig samme svar, over vejer nu at skifte selskab.

Hej Karl Ole
Tak for din anmeldelse.

Jeg skal sørge for, at vi kigger på din sag, og giver dig en status.

Venlig hilsen, Mie

Rejseforsikring (spild af penge)

Har nu været udsat 3 gange for såkaldt "fortabt rejse" uden form for hjælp eller erstatning.

Første gang: krig/ballade i Libanon og blev ikke evakueret og skulle finde et andet sted at opholde mig?! (Ingen erstatning efterfølgende for den kedelig rejse)

Anden gang: krig/ballade i Egypten og blev ikke evakueret og skulle finde et andet sted at opholde mig?! (Ingen erstatning efterfølgende for den kedelig rejse)

Tredje gang: Maveforgiftning, ingen erstatning for rejsen da jeg ikke søgte læge i udlandet, selvom jeg prøvede at holde det ud indtil jeg kom hjem og søgte læge her i stedet for.

kort og præcis, man får intet for pengene, så heller spar på dem!

Kære Jihadd,
Jeg kan godt høre, at du har stået i nogle ulykkelige situationer og jeg beklager meget, at vi ikke kunne hjælpe dig. Nu kender jeg ikke de konkrete sager, som du har haft, men med hensyn til krig/ballade, er der nogle ganske bestemte retningslinjer, som skal følges - herunder udenrigisministeriets anbefalinger. Når man bliver syg i udlandet, skal man altid søge læge og også forsikringen om muligt, så det kan dokumenteres, at situationen opstod under udlandsopholdet. Hvis du ønsker det, vil jeg meget gerne sikre, at alt er foregået korrekt i de konkrete sager. Så skal jeg bruge dit skadenummer, som du kan sende til mig på hej@tryg.dk
Vibeke

Er meget tilfreds med at være kunde hos Tryg .

Har været kunde hos Tryg i mange år , god service , god konsulenter , og er altid klar til at finde den forskrining der passer bedst til mig :)
Jeg vil anbefale virksomhede til alle .

tilfredstillende

Fin service, og konkurrencedygtige priser.

Effektiv smilende professionel behandling

Behagelig, og effektiv betjening

super.

Fantastiske service. Rolige og behagelige medarbejdere at snakke med.

Tryg A/S

Hvem er vi..

Vi er det næststørste skadeforsikringsselskab i Norden med aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige. I Danmark og Norge er vi henholdsvis den største og tredjestørste aktør, mens vi i Sverige, hvor vi har haft aktiviteter siden 2006, oplever hastig vækst. Vores godt 4.000 medarbejdere sikrer tryghed og værdi for 2,55 millioner privatpersoner og mere end 140.000 virksomheder. Vi stræber efter høj kunde- og medarbejdertilfredshed.

Visit Tryg

Call us on: 70112020