Tryg reviewed by

Valby, DK

Du bliver betjent af assurandører som ikke har kendskab til det område du vil tegne forsikring indefor.

Jeg er i gang med en større byggeprojekt hvor jeg skal udgrave min kælder og understøbe under fundamentet for at opnå højere rumhæjde i kælderen. Den slags kræver ud over den alm. husforsikring også en entrepriseforsikring. Derfor kontaktede jeg Tryg og de lod en assurandør der havde speciale i det kontakte mig. Jeg blev også samme dag kontaktet af [Name removed] fra deres Aalborg afdeling. Vi gennemgik over telefonen hvad det var for et arbejde jeg skulle have udført og han regnede mens vi talte en pris ud som jeg accepterede og han ville sende et tilbud per mail som jeg kunne underskrive og sende tilbage. Jeg spurgte om der var brug for yderligere, for eksempel tegning fra arkitekt eller ingeniør eller analyser af de geotekniske forhold (for det havde jeg set hos et andet selskab at det nogle gange kunne komme på tale), det forklarede [Name removed at det ikke var nødcendigt, hab havde allerede alt hvad kan skulle bruge.
Da tilbudet så kommer i mailen kort efter læser jeg den selvfølgelig igennem. Den heder godt nok fint som overskrift: "Entreprisforsikring på udgravning og understøbning af fundament kælder på adressen xxx", men nogle sider længere omme står der så med småt at det er en forudsætning at der ikke fortaget understøbning af fundamenter.
Jeg ringer til [Name removed som beklager den smutter, det forbehold vil han selvfølgelig lige få slettet og sende mig et nyt tilbud per mail. Han ringer efter en halvt time og siger at han ikke lige selv kan rette i det PDF dokument, men at nogen fra kontoret vil gøre det og sende det i posten.
Efter nogle dage hvor der ikke er kommet noget i posten ringer jeg til [Name removed. Han beklager meget at nogle af hans kolleger har sovet, han lover at det bliver sendt samme dag. I alt ringer og mailer jeg 4 gange over de næste 2 uger og rykker for at få det tilbud, sidste gange bekræfter [Name removed at nu er det sendt i posten og jeg vil have det senest to dage senere.
MEN, det har jeg ikke og nu er vi i den uge hver entreprenøren skal starte arbejdet. Jeg ringer igen og igen og taler også med andre hos Tryg da tilliden til [Name removed ligesom er væk efter at have taget ham i flere løgne. Først da melder [Name removed tilbage at han nu har talt med den ene af i alt to personer hos Tryg som reelt har kompetence til at tegne den type forsikring - og at de skal bruge en tegning fra en arkitekt samt en goeteknisk analyse inden de kan tegne den.
Sagen er endt med at jeg har måttet bekoste en haste geotekninsk analyse som er værdiløs (entreprenøren hade allerede fået lavet en udgravningsplan af arkitekt og han havde vurderet at der ikke var behov for geoteknisk analyse), måtte udsætte arbejdet 3 dage med havd det nu ender med at koste mig samt at prisen jeg var blevet lovet både mundtlig og skriftlig ikke holdt.
Mit råd: Hvis i skal bruge Tryg til ret meget andet en hundeforsikring og andre standard varer så hold dem i kort snor. Få alt på skrift og læs det igennem og forsøg på en eller anden måde at sikre at I har talt med dem der reelt har kompetencerne til at hjælpe jer.
Annette Arentzen found this review useful