Tryg reviewed by

Ejerskifteforsikring uden dækning!

Vi havde en skade ved overtagelse af vores hus - et utæt garagetag.
Vi har oplevet utætheder hver gang det har regnet meget og været rigtig træt af, at vi ikke har kunnet stille ting i tørvejr.

Efter at have boet 2½ år på adressen og løbende er blevet mere og mere bevidste om skaden og årsagen dertil, tænker vi, at det muligvis er en ejerskifteforsikringssag.
Vi gennemgår tilstandsrapporten og ser, at der kun er nævnt en K1 på garagetaget, beskrevet som lunker. Derfor melder vi sagen til TRYG ejerskifteforsikring.

Selvom vi gentagne gange har bekendtgjort overfor TRYG, at skaden har været til stede siden vores overtagelse af huset, meddeler de først nu, efter 4. afslag, at dette ikke er dokumenteret. Tidligere har de forsøgt med andre begrundelser.
Deres argumentation er således ved 4. afslag vendt til, at vi taler usandt og derved ligger nu hele deres begrundelsen for at afvise sagen!

Skaden består i at tagdugen slipper i kanten af taget, og at der samtidig er forkert fald på taget. Vandet løber derved ind under dugen, når der er kraftig regn og meget vand i lunken på taget.

Vores indtryk er, at TRYG blot forsøger at slippe uden om, for ikke at skulle dække skaden.
Dette er er under al kritik, og vi er nu nødsaget til at anke sagen.

Efter denne yderst kritisable oplevelse, kan vi på ingen måde anbefale TRYG.
Rune Jessen Wiuff found this review useful