Uddannelseskort reviews

Uddannelseskort reviews

Very low
1.5

Lavt lavt lavt service niveau

Jeg har haft en virkelig dårlig oplevelse med måske verdens mest uforskammede medarbejder. Kvinden var nedladende, dårlig til at informerer og ville slet ikke kommunikere på nogen måde selvom det eneste jeg faktisk havde brug for var at vide hvorfor de ikke havde sendt mit kort til tiden, og hvad hvordan vi løste det på bedst muligvis. Har stadig ikke fået refunderet de ca 1200,- kr en lidt over uges forsinkelse af kortet har kostet mig. - det skal lige siges jeg bor i sverige, så det er ret dyrt at tage toget med enkelt billetter. Kortet i sig selv koster ca 800kr om måneden!!

For mange penge på én gang!

Jeg syntes det var helt fantastisk da jeg fandt ud af at ungdomskortet var så billigt ( i forhold til et alm. månedskort hvert fald). Da jeg så går ind for at bestille det, finder jeg ud af at man skal betale for flere måneder på én gang. hvem fanden har råd til det på SU?. Det har jeg hvert fald ikke, så tak for det gode tilbud!

helt uoverskueligt system af usamarbejdende uddannelsessteder, SU og DSB

Jeg har ikke mere SU. Jeg studerer fuld tid, har to små børn og en lavtlønnet mand. Vi bor i et hus på landet, som har været til salg i 3-4 år. Vi er teknisk insolvente.
Men jeg elsker mit studie og vi føler, vi har alt.
De 3 timer, jeg bruger på transport hver dag er bare efterhånden lidt irriterende. Prismæssigt lader det sig nogle gange gøre fordi, der findes noget, der hedder ungdomskort.
Det har jeg crashtestet til max indtil nu, for det system har været så langt fra LEAN, at man næppe kan kalde det et system. Jeg har været udsat for alle dets fejl.
For at få et ungdomskort skal man igennem 3 ikke lutter LEAN-prægede institutioner; KU, SU og DSB, hvor man skal godkendes for at modtage rabat. Når der opstår fejl i én institution ad gangen, kan det tage absurd lang tid at modtage et rabatkort.
For anden gang har jeg nu været tæt på ikke at kunne fuldføre det fag, jeg har valgt, fordi jeg ikke kan blive godkendt til dette kort. Ja, det virker muligvis lidt overdrevet, men det er det ikke. For en returbillet mellem min bopæl og studie koster 140kr. Studiet kræver, at jeg er der mandag til fredag, på en måned giver det ca. 2800kr. Jeg kunne købe et pendlerkort, ja, men ofte venter jeg svar fra KU/SU/DSB og håber at modtage rabatkortet snart.

Nu er det sket igen. Jeg troede ellers at jeg havde været udsat for alle systemrestriktioner efter flg.
- Ikke at være registreret som studerende (?) (???)
- Ikke at have udfyldt anmodning korrekt (manglede postnummer), dog uden nogen nævner dette, før jeg ringer efter et par uger
- Ansøgning tabt i systemet (sket flere gange)
- Udløbet dankort registreret, hvorfor jeg automatisk karakteriseres som uvillig til at betale, hvor jeg straks havde betalt ved en fremsendt faktura; yderligere nogle ugers ventetid på kort.
- Ansøgning om for kort rabatperiode (ikke muligt at lave den fejl mere)
- Ansøgning om for lang rabatperiode (ikke muligt at lave den fejl mere)
- Ikke muligt at modtage rabatkort hele vejen fordi bopæl er udenfor HT område
- Ikke muligt at modtage rabatkort efter udløb af SU (Ekstra særskilt anmodning om rabatkortgodkendelse skal søges for at modtage godkendelse til godkendelse).
Osv.

- Og nu; hvis man søger om slutlån annulleres transportgodkendelse automatisk (kan man finde ud af efter over en måneds korrespondance mellem SU/VUS-Ungdomskort/Uddannelsesministeriet, som ikke kunne give mig noget svar før. Herefter tager det nogle dage (en uge) at blive godkendt igen, derefter 14 dage før DSB kan udstede kort, hvorfor jeg igen har været nødt til at minimere min tid på studiet, sove hos venner og familie og alligevel brugt min ikke eksisterende indtægt på at holde mig nogenlunde opdateret med det fag, jeg tager.

Det er simpelthen SÅ frustrerende at være i den situation og jeg brokker mig herved over det fordi disse bureaukrati-forløb har været faktorer, der har forsinket mig i mit studie og gjort, at vi i min familie er endnu mere økonomisk på spanden end før samt fordi jeg simpelthen skal have luft.

Tak og venlig hilsener, en would have been- Stræber. (Afventende ungdomskort siden december 2013)
D. Hansen.

It problem / Ungdomskort

Har gentagne gang haft telefonisk og mail kontakt med Midttrafik ang problem med at aktiver periode under "ændre periode" i "Mit ungdomskort" . Fik ikke meget hjælp der, udover besked på, at jeg selv skulle ændre perioden, hvilket jeg som sagt ikke kunne.
Læste adskillige indslag om diverse klager over bestillingsproblemer og forsøgte derfor følgende: downloadede Mozilla Firefox og via dette, kunne jeg så bestille de ønskede perioder. Har kontaktet Midtrafik med min løsning, men har ikke hørt fra dem siden. Så til jer der har lignende problem, er dette måske forsøget værd?

Dårligt og forvirrende ..

Meget muligt at det er billigt osv, men sidder nu og skal til at bekræfte bestillingen for mine næste ungdomskort, hvor de skriver at man selv kan rette på datoerne, hvilket jeg så ikke kan. Starter i skole d. 6/1-14, men mit nuværende ungdomskort udløber d. 31/12-13, og mit næste kort starter først d. 13/1-14, som er en hel uge efter jeg er startet i skole. Det er så de ekstra penge ud af vinduet. Det er for dårligt.

Bliver tilsendt med flere dages forsinkelse

Ingeting ved ungdomskort fungerer. Jeg har nu flere gange oplevet, at få det tilsendt adskillige dage for sent i forhold til gyldighedsdatoen, og der er ingen forståelse eller logik i reglerne fra DSB's side: Hvis kortet er forsinket får du alligevel en bøde og skal betale billet. Hele pointen med ungdomskort er, at det skal være billigt, men jeg bruger ca 300-400 kr ekstra på transport, de gange det ikke ankommer i tide og jeg skal ud og betale DOBBELT for noget jeg allerede har betalt igennem abonnement. Det er usselt og helt uacceptabelt. Og er der noget alternativ? Nej, for det er jo offentligt, så udover at betale skat, skal man også betale for noget der aldrig kommer, og ekstra billet derudover. Det hænger ikke sammen. Jeg har ikke ord for min harme!

De er blevet bedre

Jeg skrev dette for nogle måneder siden i min anmeldelse:
"Det er billigt. Det er ret dumt man ikke selv kan bestemme hvilken dato ens periodekort starter og slutter. (selv inden for perioden)

Hvis man fx ikke har brug for det i oktober, men kun i november og december, skal man alligvel betale for den tid man ikke bruger det."

DE HAR FORBEDRET SIG. Så de får lige to stjerne mere end min oprindelige anmeldelse. Nu kan man selv vælge start- og slutdatoer :)

Dejligt når en virksomhed rent faktisk tager kritik fra kunderne til sig.

Billigt men give tit problemer

anmeldelse fra torsdag d. 17 oktober.

Ungdomskort og uddannelsekort/hypercard.
Er de samme de har bare skifter navn, men det er de samme problemer de har.
De er for længe om at sende kortet, hvis du i altså er så heldig at får et, for det er som at vinde i lotto næste en umulighed.
I alt det periode du ikke har fået kortet endnu, fordi de ikke har sendt den ud i god nok tid, selvom du selv har bestilt det for flere måneder siden, får du ikke de penge tilbage.
Du kan også være så uheldig at de afbestille det, ude at de gør opmærksom på det.
Så et godt råd hvis du vil bestille et, hold øje med siden mindst et par gange om uge, så du kan nå at bestille et nyt i god tid.

fredag d. 18 oktober
Jeg har været i kontakt med dem på facebook, for jeg har tidlige prøvet at sende en mail til dem, og det tager over en måned før de ser den.
Jeg fik super god behandling. Hurtig svar og fik tilsendt en billet jeg kan bruge i steder for uden ekstra beregning.
Efter den behandling, har jeg ændre min anmeldelse fra 1 til 3 stjerner.
Det er stadig plads til forbedre. Siden er svært at finde rundt på, og de er tit langsome om at sende korterne ud.

Pinligt dårlig service og ikke styr på noget som helst.

Serviceniveauet er under bundlinjen, og deres IT-systemer tillader tydeligvis ikke medarbejderne nogen form for fleksibilitet, så der er virkelig ingen grund til at de overhovedet har en telefonlinje - medarbejderne kan INTET gøre, som du ikke kan lave på nettet. At du så heller ikke kan ændre, annullere eller på anden måde følge med i din bestilling selv online er dybt godnat.
De sendte 8-10 mails ad gangen om, at nu var mit kort på vej med posten - på trods af, at jeg havde modtaget det 14 dage før. Og pengene trak de først efter 3 uger.
Igen... Fuldstændig latterligt system med endnu mere latterlig service.

Fuldstændig elendigt! dårlige service! hvorfor ændre noget som fungerede fint?

Først og fremmest forstår jeg ikke skiftet fra Hypercard til Ungdomskort.. for Hypercardet havde jeg ingen problemer med, det var samtidig fremragende service man fik, men nu OMG!! nu kan man ikke komme igennem eller få svar på mail.

Jeg fik en mail om kort-skiftet tilbage i sommerferien og i mailen stod der at hvis man Skulle starte på samme uddannelse, skulle man ikke ændre noget. det hele ville fungere på samme måde som før ferien, men nej.. Et par dage før skolestart ringer jeg ind til fynbus og finder ud af jeg slet ikke står i deres system, så logger jeg ind og finder ud af jeg bare skulle have trykket på en enkelt knap (det stod der intet af i mailen, der stod man intet skulle foretage sig, da intet var ændret, ud over prisen selvfølgelig) Jeg bestile den 15-08 og nu har vi den 25-09. Det eneste positive er at jeg har modtaget kvittering på min betaling som jeg kan vise, men flere af chaufførerne er ved at miste tålmodigheden og enkelte gange har jeg utrolig svært ved at må komme med, selvom jeg jo har betalt.

Rune Nielsen

Ungdomskort

SUPER SERVICE. Alt er som det skal være!

Genbestil, En by i Rusland

Genbestilling er lige så kompliceret som bestilling, jeg havde sørget for at jeg kun bestilte en måned, men nu hvor jeg har behov for en ekstra måned, kan jeg ikke finde nogen genbestillings knap.
Alt jeg kan finde er: "Du er Godkendt til disse kort i perioden .....2013 til .....2015.
men når man så klikker på det kort man gerne vil have, sender den en ind på statussen, som selvfølgelig viser at din forrige bestilling er udløbet.
EN OND CIRKEL AF PROBLEMER FRA DET OFFENTLIGE.
Tak Til DSB, Tak Til sydtrafik.
Altid hyggeligt med proppede busser og ikke fungerende kortbestillinger.

Besværligt

De har ikke styr på deres bestillinger og afsendelser!
Det noget møg.

Ingen stjerne!!

Jeg er studerende, og er tryllebundet til skolebænken 131 km fra mig. Jeg kan først flytte derned om to uger, og jeg har først fået mit uddannelses kort nu, Jeg har betalt 2300 kr i tog transport på 11 dage + klippekort til bus (Kørt 4 dage i ugen). Havde åbenbart søgt for sent. Kære DSB, er det ikke logisk folk søger for sent når jeres frist ligger så tidligt? Du skal søge 14 dage før du skal bruge det, 26 Juli. (Hvis du ikke vil miste penge på den her aftale). Du får først svar om du er kommet ind på uddannelsen den 31 Juli...
Jeg var nød til at søge til den 10. september, og det kostede mig så meget. Det var lige min indtægt den måned, Er heldig med at jeg boede hjemme på det tidspunkt!

Virkelig dårligt

Bestiller et kort men skal så betale dobbelt pris selvom jeg er under uddannelse, det skal jeg så ikke alligevel 3 dage efter, men så bliver mit kort låst og jeg må leve 3 måneder nu uden mulighed for ungdomskort.

Skidt skidt skidt..

Man kan ikke ændre perioden, så man får lov til at betale til hele året på en gang

Virker ikke!!!!!

Det er umuligt at forny ungdomskort for september 2013, Øv Øv

endnu et udueligt offentligt projekt

Endnu en omgang med offentlig myndighed der efterlader deres ting i uorden og uden den mindste tanke for borgerne. Et spild af offentlige midler bruges så på dette firma skulle lave noget de ikke kan. Aka DSB skulle skiftes ud med nogle der kan gøre deres arbejde. Istedet for at strække over ikke at få løn nok når man ikke laver noget.. udueligt.

Trækker i langdrag!

Kort fortalt.
Jeg bestiller et uddannelseskort gældende for februar til min skole, da jeg skal i praktik i marts bestiller jeg senere (i samråd med vejleder på min skole), et kort til dette også....derved bliver feb-bestillingen uhendigvis slettet??!!?!!

Jeg køber et periodekort hos DSB til brug i februar, hvilket jeg får oplyst om kan refunderes igen. Jeg ansøger om refundering i april....og har først lige fået pengene her i juli.

Jeg har været i kontakt med div. trafikselskaber, skolen, vejlederen og uddannelseskort og SU-styrelsen......i LANG tid kan INGEN give mig noget svar på hvad der sker og hvornår der sker noget og flere gange er min ansøgning om rabatten på periodekortet blevet væk i systemet....simpelthen irriterende at det skal trække sådan ud. De penge jeg har til gode er et greb i lommen for dem, men vælter hele min økonomi....:(

De har nu ændret hele uddannelseskort.dk så håber VIRKELIG at der er bedre styr på tingene i det nye system, da det går ud over rigtig mange.....

God idé - elendigt setup

Fint at vores unge mennesker kan køre billigt med offentligt transport, men er du vimmer hvor er systemet ringe.
Besværligt at bestille og lige så besværligt at afbestille - joh vi har været gennem møllen flere gange med "børn" i den alder....
Det vil da være nemmere at udfylde en blanket. Vedlægge et foto og sende med post eller gå til et billetsalg.

Is Uddannelseskort your company?

uddannelseskort.dk Details

Visit Uddannelseskort