UK Sport Imports reviews

UK Sport Imports reviews

Good
7.5
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
1349 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Grandson love it!!!

Really good value for the enjoyment my Grandsons are having. Shame about the poor fixing instructions but finally got there in the end!!! Fast on time delivery, so far so good.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Elaine

Thank-you for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback. I have contacted the manufacturer of the basketball stands and requested that all instruction manuals are updated to provide clearer instructions for assembly.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Quick and efficient delivery and fantastic trampoline

Trampoline came with free delivery the next next with out any problems.
Great trampoline only negative was the netting instructions were not very clear but kids love it :)
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Gemma

Thanks for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback. I'm sorry you had trouble with the assembly instructions for the safety enclosure - I have asked the manufacturer to ensure their manuals are updated to provide clearer assembly instructions.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Fast purchase and delivery but wrong parts sent.

Disappointed. The leg struts are not the correct ones for the trampoline ordered so cannot be put together. Am still awaiting this to be rectified.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Sarah

My apologies for the problems with your order, we have received a very small batch of this model of trampoline that are missing the holes in which to locate the locking pins when assembling, as we are now aware of the fault, we have rectified all the affected stock and I understand we have now replaced your trampoline with a similar model and refunded the price difference.

Again I do apologise for the fault with the item you received and for any inconvenience caused. I hope we have now managed to resolve the problem to your satisfaction, but if we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Good product but shame there were no instructions to put it together!

Had a few problems paying over the phone but Internet order worked well, the table arrived on time but there were no instructions for assembly which when we google searched and found a YouTube clip discovered was a very complicated process. Perhaps it could be on their website to download as otherwise it could go very wrong.
However once assembled its a great pool table.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Claire

The assembly instructions should be included with the pool table, so I'm sorry that they were missing from your table. We can provide copies if required, but it sounds like you have managed to get it sorted in the end?

Good to hear you are happy with the table itself once assembled.

If we can be of any further assistance, please don't hesitate to contact us.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Impressed isn't the word for it!!

I was really pleased with the speed of my delivery and although I had to get my son round to put it all together I was on my vibration plate as soon as possible. It was as good as the ones I have been on that cost thousands and I even persuaded my friend to get one as well. I would recommend UK Sports Imports to everyone looking for home gym equipment.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

did everything they said they woud

Wery please with the servise and the delivery wos on the day and time said by uksports the golf buggy wos soon put together snd on the golf couse thanks
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Tricky but resolved in the end!

I ordered a rowing machine for our sons Christmas present and realised that by buying a reconditioned machine we would save some money. I ordered over the phone and was assured that the machine would arrive the following Monday. I took the day off and stayed indoors until 9pm. It didn't arrive. UK Sports Import denied that I was told that I would receive it on the Monday, as it was going to be delivered by themselves rather than the courier so I wouldn't get it for Christmas. The person I spoke to had given me their normal terms of delivery for a boxed machine. Clearly some miss-communication had gone on. In the end I had to buy a new machine as time was getting short. They did give me a small discount. On building the machine the magnetic pull back function did not work. I told them I couldn't take another day off work , so we arranged for the old part and new part to be collected and delivered to work on the same day. The old part was collected from work, but the new part didn't arrive. The new part arrived the next day and they tried to deliver it at home, I wasn't there of course, so a neighbour kindly took it in. So I got it in the end and now the machine works!!! Just a lot more hassle than I was expecting .
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Amanda

I must apologise for the initial confusion over the delivery of the re-furb model. They sales person you spoke to had, as you say, based the delivery estimate on the item being a brand new model. I'm glad we were then able to supply you with a brand new machine, but again my apologies for the delay in getting the replacement part out to you.

I hope the machine is working out well for you and if we can be of any further assistance, please don't hesitate to contact us.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Quality buy that packs a punch!

I've bought cheaper ones that haven't lasted and decided to spend a bit more and wish I'd done so earlier. This punch bag is quality, well weighted and doesn't take up much space either. It's taller than I expected and feels like it'll last forever. Looks great, sturdy, well padded and it's easily worth the price. Very happy indeed and of course I would confidently recommend this company to anyone after a decent punch bag ..... now where did I put those gloves?
PS the delivery came the next day and was free.
Mike Tee
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Michael

Thanks for taking the time to leave your comments, we really appreciate your feedback.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

good price, quick delivery.

Good price, quick delivery
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Excellent, delivered day after order was placed.

I ordered a replacement net for my trampoline from UKSportImports.com. The design of the net has been enhanced so I bought the original net. The new design is a very good improvement.
I placed the order over the phone and the product was delivered the next day.
The person I spoke with was very helpful, explaining that the product design had been changed.
Faultless service.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Brian

Thank-you for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback. Great to hear you were happy with all aspects of your purchase.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

ABSOLUTE RUBBISH SERVICE

I ORDERED A AIR HOCKEY TABLE ON THE 11TH DEC TO BE DELIVERED ON THE 9TH JAN FOR MY GRANDSONS BIRTHDAY. PAYMENT WAS TAKEN STRAIGHT AWAY IN DEC. TABLE DID NOT ARRIVE. CONTACTED YOU AND WAS TOLD IT WOULD NOT BE COMING AS THEY DID NOT HAVE ANY. I WAS VERY ANNOYED, WHY WAS I NOT CONTACTED AND INFORMED OF THIS? WOULD DEFINATELY NOT BUY ANYTHING ELSE FROM YOU. THE MONEY WAS PAID BACK INTO MY ACCOUNT BUT TOOK 2 WEEKS, IT ONLY TOOK 1 DAY TO TAKE THE PAYMEN FROM ME!!!!!!! WOULD NOT RECOMMEND ANYONE TO DO BUISNESS WITH YOUR COMPANY.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Marion

I've looked into the details of your order and I can see that you placed your order online on the 10th December (payment is always taken automatically when any order is placed online), you then contacted us to ask us to delay delivery until the 9th January. We updated the system with the required delivery date, but unfortunately the system did not reserve the stock correctly. We subsequently sold out of the table before your order was due to be despatched, meaning that we were unable to fulfill your order, for which I can only apologise.

As soon as we realised that we would be unable to fulfill your order we contacted you and processed your refund immediately. Any delay in you receiving the refund is due to your bank not releasing the funds to your card account (they can take anything up to 2 weeks to release the funds back to you after we have credited it back to your card).

Again my apologies for the system error which meant that your item was not reserved.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Will use again.

I ordered a Vibration Plate PowerTech 2000W off the site late on Wednesday night, paying and extra £9.95 for next day delivery. I was expecting the machine to arrive on the Friday and at 18:00 on that day it had not arrived I gave up hope. An hour later to my delight it had arrived, the delivery driver even offered to help me carry the heavy box up 3 flights of stairs. Setting the machine up was easy, however once switched on, it didn't work. My husband then took the entire machine apart and found in the base that there was a loose wire. He connected it and the machine worked perfectly. Saved me sending it back and waiting for a replacement. No a huge issue.
I was skeptical ordering from a company I haven't used before, however I am now confident that I will use them again. Great product, prompt delivery.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Sent wrong item

I purchased a golf bag for a Christmas present in November. I was told that they had tried to deliver the item but I wasn't in. I discovered the item had been sent to a depot in Rotherham even though I live in Sheffield and there is a depot there. After driving to the depot I found that the wrong item had been dispatched. I then had to drive back from the depot without the item I ordered. I contacted Sport Imports and explained what had happened and they were frankly completely unapologetic. I managed to get the item in the end but I wouldn't use Sport Imports again after such a terrible experience so close to Christmas.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Christina

I'm very sorry to hear that you had a poor experience with your order. I've looked into the details of what happened and I must apologise for the mix-up over the product that was delivered. We experienced a system error on our sales database and for some reason it passed through the details of a trampoline to our despatch system, rather than your golf trolley carry bag.

I also apologise if you did not receive the right kind of response from our customer services team. We pride ourselves on providing excellent service to all our customers, so we will look into the way your issue was dealt with and ensure corrective action is taken.

Again, my sincere apologies for the problems with your order and I hope you will consider giving us a second chance in the future. If you are considering using us again, I'd be happy to offer you a discount on any further purchase to try and make up for the problems with your previous order.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Helpful advisors although better response via Facebook

Good but used poor delivery service which meant we got half the order much later than Christmas. I went through Facebook to communicate for a faster response.

I would still use this company again as overall was good
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Toni

Thanks for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback. Glad I was able to assist via Facebook during the extremely busy period in the lead up to Christmas.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

great product and free postage.perfect

ordered the paowertech olympic 3 racing bike and it is excellent value for money (under £170) with great service.very pleased.john.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi John

Thanks for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback. Great to hear you are happy with all aspects of your purchase.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

reliable and efficient

fast delivery, well packaged and very helpful thank you
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Colin

Thanks for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

It works for me!

Delivered on the stated time,delivery driver first class chap.Treadmill easy to set up,easy to use.Instructions easy to follow,readout screen is illuminated and easy to read.Very pleased!
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi David

Thanks for taking the time to leave your comments, we appreciate your feedback. Great to hear you were happy with all aspects of your purchase.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

If you want shoddy goods with no customer service then buy from this company

Purchased a air hockey table for my children's Christmas present which was delivered on time.
I wrapped it for them to open when I next saw them which was two weeks after Christmas day. When they opened it and I started to put it together, I noticed that the top surface was very scratched. In fact it looked like a 'seconds' item rather than new.
Contacted the 'customer service' team who basically informed me that I should have checked the item when delivered (bit difficult when all packaged) and could do nothing due to the passage of time since purchase was over a month. They were very unhelpful and did not wish to offer any solution.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Kevin

Thank-you for your feedback. I've looked through the details of your order, and whilst I apologise for the fact that the item was apparently damaged in transit, I do have to point our our terms and conditions, which state:

"Please ensure that ALL items are inspected and any damage is reported to us within 48 hours of receipt for a claim with the courier and replacement item to be offered."

As you only contacted us 7 weeks after the item was delivered, we were unable to make a claim against the delivery company on your behalf.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Service was fine, although communication was a bit off

I found the site very easy to use and friendly to use, and price was reasonable.
However when speaking with staff for availability on stock levels I was receiving different information, ironically after I had placed the order and was trying to manage being ready to accept the delivery.

Other than that things were fine.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Richard

Thank-you for taking the time to leave your feedback. I've checked the details of your order and I can see that you purchased an exercise bike on 'pre-order'. Unfortunately we did experience some delays in stock being delivered to us over the busy Christmas and New Year period and we had some difficulties obtaining accurate delivery dates for some items. I do apologise if you received any incorrect or misleading information from the team. I hope that now you have been able to have some use of the bike you are finding it to your satisfaction.

If we can be of any further assistance in the future, please don't hesitate to contact us.

Kind regards
Steve
www.UKSportImports.com
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review by confirmed purchaser

Was it worth the wait?

Delivery was delayed for over a month. Pool table had damage to one corner which was out of line. As item was late in arriving and was a birthday gift I had no option but to keep item. Pool table was bought with significant discount but I did not expect damaged goods. Don't think I will shop here again.
UK Sport Imports

Reply from UK Sport Imports

Hi Elizabeth

Thank-you for your feedback. In terms of the delay to delivery, the item you purchased was purchased on 'pre-order' and unfortunately there were delays in the stock arriving into our warehouse. The pool table was despatched as soon as we received the stock.

In terms of the item being damaged, that should of course not happen and I can only assume it was damaged during the delivery process, for which I apologise sincerely. We are covered for transit damage with our couriers and as long as the damage is reported to us within 48 hours of receipt of the item we can claim for the damage and issue you with a replacement item FOC. This is all clearly explained in our terms and conditions.

Kind Regards
Steve
www.UKSportImports.com

UK Sport Imports Details

About this company

Visit UK Sport Imports

Contact information

Call us on: 01384 471583
We live here: Unit 15 Enterprise Trading Estate
DY5 1TX Brierley Hill
United Kingdom

Category

UK Sport Imports is ranked 11 out of 14 in the category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.