Ungdomsboligaarhus reviews

Ungdomsboligaarhus reviews

6.6

Søde mennesker, men problematisk system.

Jeg er studerende ved Aarhus Universitet. Jeg fik at vide at denne side stod for fordelingen af kollegier. Jeg søgte i slutningen af juli, og troede dermed jeg ville være sikker på at få noget at bo i til studiestart - dette skulle dog ikke vise sig at være tilfældet. Den første måned boede jeg på campingplads (hvilket er latterligt dyrt og bør ikke overvejes som løsning for studerende med mindre man som jeg, havde bil til rådighed.)
Nå, men på trods af dette lykkedes det dem at skaffe mig en bolig på Hejredalkollegiet efter en måned. Usselt som dette kollegie er, er det bedre end campingvognen.
Efter at have boet der i nu 3 måneder har jeg fået konstateret skadedyr på værelset, hvilket betyder jeg skal igennem en længere rensningsproces på værelset som min boligadministration står for.
Jeg klager over dette til ungdomsboligaarhus.dk og får fat i en meget sød dame der meget gerne vil hjælpe. Hun beder mig søge i kategori B, hvor der er forholdsvis kort ventetid. Det gør jeg så. Jeg søger alt der er i kategori B der ser nogle lunde godt ud og ligger i overkommelig afstand fra universitetet. Men alt der opfylder disse krav, er 2-værelses kollegie lejligheder som de KUN uddeler til PAR, men ikke er ret meget dyrere og ikke noget et problem for en på SU. Jeg bliver så bedt om at søge 1-værelses og værelser. Jeg kigger så rundt, og der er absolut intet der er interessant at kigge på der ligger i kategori B - med mindre man vil ud i kriminelle kvarter og bo (obs jeg undersøgte anmeldelser af kollegier i ledige områder, og alle sagde "don't go there!!".
Jeg kan godt se, at der kan være fordele ved at give de to-værelses lejligheder til par. MEN problemet er, at i den boligsituation vi har i Aarhus, er det meget nemmere at få noget at bo i via www.boligportalen.dk hvis man er et par, og man kan (ifølge min research) gøre det til samme pris, i nogle tilfælde ca 5 % dyrere dog stadig overkommeligt (ikke medregnet er boligstøtte).
Efter min overbevisning, skal kollegiekontoret tage sig af den enkelte studerende og sørge for at denne har godt og ikke tage sig af om man har en kæreste på tidspunktet hvor der søges, for det har ingen relevans for studiet! Jeg opfordrer kollegiekontoret til at anbefale par at søge mere grundigt på boligportalen, da denne ofte har opslag, hvor der decideret søges par.
Men der sidder nogle flinke mennesker og styrer fordelingen. Der skal bare ske en forandring.

God service, dårligt udbud

Der er MEGET lang ventetid på studieboliger og ventetiderne passer ikke altid som de er oplyst. Jeg ventede i meget lang tid på min ønskede bolig.
Det er dødirriterende at man skal genansøge hver måned, men jeg forstår godt det er det nemmeste fra kollegiekontorets side. Jeg synes kollegiekontoret burde sende eks. en SMS ud for at huske at genansøge eks: "Der er 5 dage til din ansøgning udløber". Jeg har ikke selv glemt at genansøge, men det ville været rart - Også så man ved om der har været problemer med genansøgningen.
Jeg vil derudover tilføje at mine oplevelser med personalet har været rigtig positive, de er meget søde, virkelig hjælpsomme og fleksible! 5 stjerner for medarbejdernes indsats, men desværre kun 3 for de ydre rammer (specielt pga. boligmangelen).
prisen på lejlighederne er meget standard for Århus.
Sidst vil jeg tilføje at jeg synes at det er synd at alle udlandske studerende bliver placeret på Skjoldhøjkollegiet, min kæreste boende der, når man kommer for at opleve Danmark og måske blive her er det ikke godt at blive smidt i kollektiv med 11 andre udlændinge.

Is Ungdomsboligaarhus your company?

Visit Ungdomsboligaarhus