Unwire reviews

Unwire reviews

4.1

FUP!

Min søn på 9 år snakkede med nogle jævnaldrene på skype og fik ad vide, at hvis han sendte nogle koder til det 1231, ville han kunne få en gratis server på minecraft.
Jeg tror ikke det er første gang at de drenge har narret andre børn til, via deres mobiltelefon, at betale for nogle ting, som de så selv benytter!
Der burde stå i sms'en hvordan man benytter fortrydelsesretten, da der ikke står i smsen at der ikke er en!!!
Min søn er blevet narret til at sende sms'er til nr. 1231 med en masse koder, så han bliver trukket henholdsvis 80,00 kr., 80,00 kr., 150,00 kr., og 50,00 kr. på sin mobilregning!
For de koder har han ikke fået noget som helst, han har bare betalt en masse penge.
Der står ingenting i sms'en om at man kan sige nej tak til at betale eller fortrydelsesret!
HVEM der har modtaget den, ved jeg ikke.
Men jeg håber jeg kan finde frem til det, så jeg kan politianmelde dem for bedrageri!

Dog er det ikke særlig betryggende at se de andre anmeldelser herinde!!! :-(

Unwire vil gerne tjene på store (VM Halvmaraton) løsninger, men der er INGEN support når projektet løber af staben.

Den 29.03.14 har jeg tre gange forsøgt at købe dagsbillet til offentlig transport i forbindelse med Copenhagen 2014./VM i Halvmaraton. Alle tre gange er systemet gået ned og en fejlmeddelse fra Unwire kommer frem.

Vejnettet er lukket ned og 30.000 løbere og ml. 100.000-200.000 tilskuere er tvunget til at bruge det offentlige, herunder Unwires system.

Og så holder Unwire da weekend fri på telefonsupporten.

Fin beredsskabsplan - både gennemtænkt og ikke mindst kunderettet! Tak for fantastisk og forudseende service.

storsnyd

Jeg har en søn på 35 som er hjerneskadet og har givet ham et mobiltelefon så jeg kan være I kontakt med ham,og tjekker så mn regning på hans tlf og studser over et tilkøb,ringer så til tdc som siger der er købt en vare hos unwire,men min søn kan ikke trygge på sine taster og der er tilkøbt 4 gange hos dem siden febuar 2014 føj en made at snyde folk på,vil kontakte vores advokat

De svarer ikke på deres kundeservice og snyder folk.

Jeg fik en SMS fra et nummer der er en del af Unwire, hvor der stod jeg havde modtaget en pakke og den var udleveret til mig. For det første sad jeg i et tog på daværende tidspunkt, så det er slet ikke muligt at de har udleveret en pakke til mig.
Oven i det så stod der ikke hvilket firma det var kun at de havde udleveret en pakke.

Ved nærmere undersøgelse viser det sig at nummeret var registreret hos Unwire og er den type numre hvor et svar kan trække penge på ens konto, dvs. de er et bevidst forsøg på at snyde folk til at bliver trukket 50-100 dkk. uden at vide det.

Hæver uberettiget penge på ens mobilkonto

Jeg har tidligere doneret penge via SMS via nummeret 1231

Problemet er nu, at Unwire tilsyneladende har gemt oplysningerne og fortsat hæver penge.
Modsat tidligere sendes der heller ingen SMS om, at man har doneret nogle penge, der trækkes ganske enkelt blot penge på ens mobilnummer.

Rigtigt irriterende at skulle bruge tid på den slags, ens teleselskab kan jo se jeg ikke har afsendt de omtalte SMS'er, så det er relativt nemt at dokumentere, at der foregår noget som ikke burde forekomme.

Returneringen af pengene trækker dog ud.
Den først lovede seneste returdato, som var ved førstkommende månedsskift overholdes ikke alligevel.

Derefter kommer så en ny lovning på det næstkommende månedsskift, hvilket er uacceptabelt, da pengene er hævet uberettiget.

Selv efter lovning om tilbageførsel til bankkonto sker der alligevel intet.
Firmaet påstår at TDC er bedt om at tilbageføre beløbet, men mit teleskab kender intet til dette og afviser katagorisk at det er korrekt.

Kundeservice er ellers flinke nok, til at svare hurtigt på henvedelser, men der er hele tiden en masse administration, som forsinker tilbageførslen.

Skal tilføje, at jeg efter 5-6 uger omsider fik pengene retur.

For andre som oplever lignende problemer
Kontakt først eget teleselskab og gør indsigelse (de har pligt til at tilbageføre)
Hvis eget teleselskab nægter, undersøg om de er E-mærket.
Hvis de er E-mærket, så klag til via www.E-Handelsfonden.dk (de løser så sagen indenfor 14 dage)
Hvis de ikke er E-Mærket så klag til www.Teleankenævnet.dk (længere sagsbehandlingstid)

Har du også kontakt til Unwire, uden at sagen løses inden 8 dage, så overvej en politianmeldelse.

Efter forespørgsel her i 2013, da Unwire har gjort indsigelse mod anmeldelsen, kan oplyses følgende sagsnumre hos Unwire, som dokumentation for forløbet i sagen: 1BE-15024744-D451 , 065-14E81B56-7C1F og 0AF-150D0100-FE39.

Unwire Details

Hello. Please note that we are a B2B company, and that this review page is for our direct customers only. If you an end-user who is experiencing any trouble, please contact us on the below email address, and we'll do our best to help. Thank you.

Visit Unwire

Write to: info@unwire.com