USG DANMARK reviews

USG DANMARK reviews

7.7

Smoothe

Min søns laptop gik i stykker indenfor 1 år efter køb, indleverede på salgssted da vi troede at det var en garantisag. Garantireparation blev afvist pga. væskeskade, anmeldte til USG der accepterede rep.pris, vi lagde pengene ud og har kort efter modtaget hele beløbet fra USG. Lettere kan det ikke være. :)

Fin betjening

Fungerede rigtigt godt med oprettelse af forsikring

Supergod forsikring - ordet TOTALforsikring holder 100%

I forbindelse med at jeg købte en laserprinter til 15.000,- tegnede jeg via forhandleren en 4-årig totalforsikring hos USG Danmark.

Da printeren var omkring 2 1/2 år gammel var der nogle mekaniske problemer med printeren. USG Danmark fik problemt ordnet og betalte for reparationen. Senere da printeren var blevet over 3 1/2 år gammel var der igen problemer med printerne. Det viste sig desværre at den ikke kunne repareres og den blev derfor erklæret totalskadet.

Man hører så meget om forsikringer der ikke dækker når uheldet er ude, så jeg frygtede egentlig at forsikringen ville henvise til et eller andet skrevet med småt i vilkårende.

Men der var ikke nogen problemer med USG Danmark - jeg fik en fuldstændig fair erstatning så jeg kunne købe en ny tilsvarende printer, dog var der i erstatningen fratrukket en lille selvrisiko.

Jeg kan klart anbefale at tegne en TOTALforsikring hos USG Danmark - den dækker som man forventer og kan med rette bruge betegnelsen "TOTAL" forsikring.

God forsikring - god service!

Jeg kan ikke se at det kan gøres bedre. 5 stjerner fra mig.

rigtig dårlig service

Det hele startede med at jeg smadrede skærmen på min iphone og fik den skiftet på min forsikring men den var ikke iorden alligevel så den blev afleveret igen hvorefter der gik over 1 uge inden den blev totalskadet jeg kontaktede herefter usg danmark og fik at vide jeg fik en ny telefon... dagen efter talte jeg så med dem igen og fik at vide at de udbetalte pengene hvorefter jeg fik en mail med hvor meget jeg ville få udbetalt og at jeg skulle sende mit kontonr og regnr og så ville der max gå 5 hverdage inden jeg ville få pengene. Nu 4 dage efter jeg sendte mine kontooplysninger til dem har jeg fået en mail med at pengene er på min konto om 7 dage så det giver 11 dage og ikke 5 dage som de skrev i mailen... der står på deres hjemmeside at men får et tilsvarende produkt og at de ikke laver kontant udbetaling men alligevel udbetaler de pengene men ikke så meget at man kan købe en ny tilsvarende telefon i mit tilfælde en iphone 4s 16gb fordi de lige tager 15% fordi telefonen er over 1 år...
USG DANMARK

Reply from USG DANMARK

Hej Carsten

Vi syntes ikke din anmeldelse er fair og retvisende.

Din iPhone 4S blev erklæret totalskadet fredag den 3.01.2014. Du blev tilkendt en erstatning på kr. 3.937,00 til køb af en ny telefon. En iPhone 4S koster den 3.01.2014 mellem 3.850,- og 3.999,-.

Man kan med andre ord købe en ny telefon inden for det beløb vi har beregnet.
Vi skriver endvidere i brevet til dig, at erstatningen udbetales inden for 5 hverdag. Beløbet er overført til dig torsdag den 9.01.14, fratrukket din selvrisiko ved totalskade. Erstatningen er således udbetalt blot 4 hverdage efter skadeafgørelsen.

Det er naturligvis uheldigt, at telefonen ikke var i orden efter første reparation. Men efterfølgende blev den jo netop erklæret totalskadet, så du kan købe en helt ny telefon!

Vi mener, at du har fået en fair behandling, at erstatningen er udbetalt rettidigt og svarer til prisen for en ny tilsvarende telefon.

Du er velkommen til at kontakte os hvis du spørgsmål til forsikringen eller vores behandling af din skade.

USG DANMARK, kundeservice

Udemærket behandling fra USG

Meget hurtig behandling fra USG og fra Servicepartner hvor pc var aflev til rep.
Hvorfor ikke 5 stjerner skyldes at pc måtte videre til Asus der tilsyneladende har monopol på rep af deres produkter, det er sløjt og langsommeliggør proces alt for meget (oveni rep-tid hos Servicepartner med yderligere knap 3 uger). Dog vil jeg anbefale at købe forsikring hos USG hvis der er brug for ekstra sikkerhed.

Burde nu ændre navnet til "Næsten totalforsikring"

Kan stadig ikke forstå at når man køber forsikringen sammen med et produkt, så dækker de ikke det tilbehør der følger med.
Er sikker på det også står i betingelserne et sted.
Men det er modbydeligt misvisende at kalde produktet totalforsikring!.
USG DANMARK

Reply from USG DANMARK

Hej Christopher

Tak for din anmeldelse.

Vores Totalforsikring dækker funktionsfejl og hændelige uheld (selvforskyldte skader) samt tyveri. Endvidere låne TV og transport til/fra serviceværkstedet.

Derfor ”tillader” vi os, at kalde dækning for totalforsikring.

Vedrørende tilbehør.
Du skriver desværre ikke hvilken type tilbehør der er tale om. Men det er korrekt at forsikringen ikke omfatter tilbehør og forbrugsartikler. Eksempelvis lamper/pærer, toner/blækpatroner, batterier, kabler, løse tastaturer, strømforsyninger, mus, eksterne højtalere, 3D briller og lignende.

Vores målsætning er, at yde den bedst mulige dækning af selve produktet, der er den dyre enhed (dit TV, computer/tablet, mobil, kamera osv.).

USG DANMARK, kundeservice

Nemt og billigt

Hjemmesiden er nem at navigere rundt på. Vi har gjort brug af forsikringen, da vi havde en iphone, der blev udskiftet af købsfirmaet grundet fejl. Der var 1 år tilbage af forsikringen, og USG Danmark overførte resttiden til den ombyttede iphone uden problemer. God service, der handler jeg gerne igen.

En skade, en løsning, ingen bøvl

Min pc blev klemt så touchpad ikke virkede, den blev sendt ind, repareret og nu spiller den max igen, så det levede op til alle forhåbninger/forventninger.

ingen problemmer

Hurtig og effektiv behandling af skade !

Perfekt reparation af bærbar

Min bærbar fik en skade på skærmen (selvpåført) og der var absolut ingen problemer med at få den repareret. Reparationen sket i løbet af få dage og produktet virker perfekt bagefter (dog er der få kosmetiske skader på kabinettet der også opstod ifm. skaden, men det er helt ok og jeg var klar over at forsikringen ikke dækkede det).

Service som det burde være

Jeg har nu haft min bærbare til reparation to gange, og begge gange har USG bare accepteret og skiftet hvad der skulle skiftes. Den sidste gang, hvor harddisken var døende, var der heller ingen problemer. Eneste minus var at de ikke helt kunne overholde deres numerede tid for hvor lang tid det ville tage - dét koster den femte stjerne.
Bortset fra tiden har jeg ingen klagepunkter.

Modbydelig Service

Jeg har haft min computer til "service" to gange.
1. gang (november 2011) havde min skærm fået et tryk, så 1/4 af den var ubrugelig (krævede en udskiftning af skærm), fik oplyst af USG-Danmark og af serviceværkstedet (ServicePartner) at det ville tage omkring 5-8 dage.
efter 14 dage modtager jeg en SMS om at de vil modtage reservedelen mellem jul og nytår (allerede 30 dage på værksted). Januar 2012 får jeg så oplyst at reservedelen ikke er kommet. Og fordi ASUS ikke kan levere den omtalte reservedel er det nu blevet til en garantisag som ASUS skal tage sig af. Hvilket resulterer i at jeg skal vente ydeligere 1½ måned indtil slutningen af februar på at få en ny computer. I alt tog det ~85 dage fra jeg indleverede den personligt til jeg selv kunne tage ud og hente en ny computer.

Klagepunkter:
- Manglende information: På INTET tidspunkt har værkstedet eller EDBforskring holdt mig orienteret om noget som helst, jeg har selv skulle være opsøgende mht. status - ej heller var det muligt at opdrive information om hvornår man kunne forvente at computeren var færdig på værksted.
- Manglende låne computer, der var under ingen omstændigheder mulighed for at låne en computer.
- Manglende overholdelse af egne vilkår:
http://www.usgdanmark.dk/faqpage.asp stk. 18: "18. Hvornår er et produkt totalskadet ?
Hvis reparationsudgifterne overstiger produktets genanskaffelsespris på skadestidspunktet eller, hvis udstyret ikke længere kan repareres, f.eks. pga. manglende reservedele og / eller hvis forsikringsselskabet finder det mere rentabelt at erstatte udstyre" i min situation så valgte de IKKE at erklære produktet totalskadet på trods af at reservedelen ikke kunne fremskaffes, det var nu nemlig ASUS opgave, idet producenter skal kunne levere reservedele til produkter i op til 5 år efter salgs dato. - Det betyder ganske enkelt at det er tomme ord man køber hos EDBforsikring, for de har nemlig ikke forpligtigelsen (det ENESTE tidspunkt hvor de reelt kan komme til at dække "reservedele ikke kan fremskaffes", er hvis producenten går konkurs - hvilket de pænt BEVIDST undlader at skrive)
- Manglende kundeservice: Da computeren havde været til "service" i to måneder bad jeg EDBforsikring om at lave en "handlingsplan" for hvad der skulle ske hvis der ikke snart skete noget - det afviste de pure, da "det er først hvis det er sådan et "ekstrem tilfælde" - jeg ved ikke med resten af Jer brugere men når man køber en computer og en (studie)forsikring, så er det i min verden for at man sikrer sig at hvis computeren skulle stå af - så kan man hurtigt komme videre med studierne/arbejdet. - Det mener de ikke hos EDBforsikring, hvilket igen medfører at de ikke har låne computere, for som de selv siger "de fleste af vores kunder bruger bare telefonen eller selv skaffer en computer, så hvorfor skulle vi yde den service".

Det var så første gang jeg havde min computer til service.

2. gang - lang historie kort:
Samme procedure som første gang. Dog med den ændring at jeg optag alle mine telefonsamtaler med dem, skrev alt ned og førte logbog. Jeg endte med at nævne for dem "persondata loven" §28 og §29, for at kunne få alt det information de havde på mig. - Ganske enkelt for at kunne klarlægge hvad der var sket hvornår i deres optik.
- Det endte relativ hurtig med at jeg så kunne få erklæret mit produkt totalskadet og fik udbetalt det jeg var berettiget til. - Dog har jeg ALDRIG fået en undskyldning eller nogen form for kompentation for at have manglet min computer i 5 måneder ud af de 34 jeg var forsikret.

Det er 15% af tiden hvor min forsikring var gældende hvor jeg har oplevet den værste service hidtil.

- Slut kommentarer:
Køb ALDRIG hos EDBforsikring, de er i virkeligheden ikke et forsikrings-selskab, de genforsikrer alt igennem AON - et engelsk forsikringsselskab med de mest usympatiske medarbejdere (hvis I nogensinde får fat i [Private Data Removed] så bed om en anden, for det er det mindst empatiske menneske, jeg nogensinde har talt i telefon med - direkte modbydelig!

mvh
Christian

good handling of the case

Satisfied with the service provided.

Nemt og overskueligt

Har forsikret min Ipad Mini, til en yderst rimelig pris, syntes jeg.

Siden er nem at finde rundt på, og jeg fik hurtigt sendt en mail med en midlertidig police. Kort efter fik jeg en mail hvor jeg fik at vide, at min police er afsendt med posten.
Alt i alt en fin service, håber selvfølgelig ikke at jeg får brug for min forsikring, men det er jo rart at have den hvis uheldet er ude.

Fik 2 års forsikring for cirka det samme som 1 år koster hos Computercity.

God service sikre trofaste kunder

Det er nu min 6. forsikring jeg køber hos USG da jeg er meget glad for deres hurtige behandling af sager og der er slet ikke ingen problemer.

Jeg er ihvertfald begyndt med at smitte andre med den glæde jeg har fået for at være kunde hos USG.

Keep it up USG/ edbforsikring.dk.

Helt utroligt god service

Usgdanmark (mobilforsikring.dk) har overrasket mig helt utroligt positivt. Havde forsikringen i 3 dage da jeg smadrede skærmen på min Samsung S3. Og ingen problemer overhovedet. På daværende tidspunkt havde jeg ikke engang nået at betale for forsikringen endnu. Send mobilen til rep. 200 kr i selvrisiko. Har fået den tilbage uden den mindste bøvl. Kan klart anbefales!

Billig iPad forsikring

Fik UsgDanmark anbefalet af en ven. Har nu forsikret min nye iPad derigennem, og har sparet 600 kroner i forhold til den forsikring Fona tilbød mig. Fik ovenikøbet studierabat, og super høflig og venlig betjening.

Sparede 900,- på forsikringen

Har lige sparet 900,- på forsikringen til min bærbare computer. Købte ny computer hos Fona men her kostede forsikringen 2199. Hos Edbforsikring.dk kostede den samme forsikring kun 1299,- og så får man tilmed 14 dages kredit :-)

Det er nemt og der er meget at spare... kan klart anbefales.

Falsk tryghed.

Da jeg stod og skulle bruge min forsikring (fordi reklamationsretten ikke fungerede), blev min sag afvist!
Pengene er kun givet ud som en falsk tryghed, og det er tydeligt at firmaet prøvet at springer over hvor de kan..

Puha, godt jeg fik tegnet den forsikring

Tabte min bærbar på gulvet for 3 uger siden. Har lige modtaget erstatningen. Dog er det trukket 500kr fra i selvrisiko, men det er da til at leve med.

USG DANMARK Details

Dansk forsikringsagentur etableret i 1995. Driver bl.a. disse sites: Edbforsikring.dk, Totalforsikring.dk og Mobilforsikring.dk. Vi bestræber os konstant på at tilbyde dig markedets bedste elektronik forsikringer til lavest mulig pris.

Visit USG DANMARK

Write to: post@usgdanmark.dk