Vaillant reviews

Vaillant reviews

5.9

Alt for mange reparationer på nyt fyr

Fyret er 4 år gammel.
Har fået skiftet følgende de sidste 3 år:
vandpumpe 1 gang
co2 sensor 2 gange
printplade 1 gang.
Da jeg ikke var opmærksom på Vaillants udvidede garanti , har jeg ikke fået lavet de ekstra servicebesøg som man skal for at få udvidet garanti. Dvs. jeg står selv med regningerne.
Dog havde servicebesøgene ikke hjulpet holdbarheden af de emner der er skiftet, kun på at Vaillant ville have dækket regningen.

Hurtig og god service

Sendte en mail til Vaillant for at få belyst en garantisag på en blæser til min gaskedel som en VVS installatør havde skiftet.
Inden der var gået ½ timer havde jeg en mail retur med, at sagen var sendt videre til service afdelingen.Lidt efter ringede Vaillant tilbage en en fyldest forklaring på forholdet.
De får mine 5 stjerner.

Useriøs

For at være miljøbevidst ønskede jeg at etablere et jordvarmeanlæg. En smart (lidt for smart) sælger fra firma Vaillant, som er et meget stort firma med afdeling i Danmark, overbeviste mig om, at jeg skulle have en helt ny type jordvarmeanlæg, hvor der bores lodret ned i jorden. Jeg har senere erfaret, at der inden etablering af jordvarme, bør foretages målinger for om muligt at finde vandførende lag, idet det er fra vandet varmes transporteres ind i huset. Boringen viste 90 m. med ren ler og absolut intet vand. Til trods for dette etableres anlægget for efter nogle få måneder at blive taget ud af drift.
Herefter etableres et traditionelt anlæg med slanger i jorden. Også her, erfarede jeg senere, bør der laves jordbundsundersøgelser, hvilket ikke skete. Hele min grund består af ren lerjord i den dybde, hvor slangerne skal ligge. Heller ikke dette anlæg kom til at funggere og efter 31 driftsstop på knap to år overgik sagen til domstolene. Foruden Vaillant har der været firmaet som borede, det er en ved navn Poul Svendsen, Lykkegårdsvej 2 6600 Vejen og VVS montøren som er Knud Petersen Filskov A/S, Amtsvejen 12, Filskov, 7200 Grindsted. Disse firmaer skyder hele tiden skylden på hinanden. Jeg har nu været uden varne siden novenmber 2009 og klarer mig med en nyetableret vandvarmer og en brændeovn. Evt. yderlig oplysninger på 5171 8783.

Is Vaillant your company?

Vaillant A/S Details

Visit Vaillant