Vejle reviews

Vejle reviews

4.2

Affald genbrug

Hej

Jeg har i længere tid kæmpet med affald genbrug omkring deres tvangs affalds indsamlings ordning, jeg skal putte mit affald i super små poser som gør at det kan tage op til 15 min at komme af med en pizza bakke da den først skal klippes i små stykker - deres løsning er så at jeg kan køre 40 km for at hente større poser hos dem selv om jeg kan købe større poser under 15m fra hvor jeg bor men de er ikke godkendte udover det vil de ikke tage mit affald på genbrugs pladsen pga. farven på poserne.

At vi lever i et land hvor vi skulle forstille at have frihed til at gøre som vi gerne vil med vores liv finder jeg usandt når man ikke selv kan vælge størrelsen på ens affalds poser, eller hvem man vil købe dem af og hvis de tror det hjælper at forbyde sorte sække tager de fejl man er bare nød til at være kreativ for at komme af med dem.

Når man fjerne konkurrence parameteren fra en virksomhed går det ofte ud over kunde servicen og det er affald genbrug i vejle et rigtig godt eksempel på.

Lad os vælge jeres service fra hvis vi hellere vil noget andet - eller tag mit affald som jeg aflevere det, hvis i vil tvinge mig med!

Hvor blev servicen af?

Har boet i byen i flere år og haft en yderst svingene behandling i de forskellige sager jeg har haft hvor kommunen har været involveret. Desværre overskygger de dårlige sager de meget få positive - og generalt virker det som om at man skal føle sig heldig hvis man fanger lige præcis den medarbejder der brænder for sit arbejde og for borgerservicen. Værste tilfælde er en kommunal erstatningssag efter brud på nogle off ledninger - det tog 14 mdr at få oprettet sagen og derefter var der ikke andet en påskyldninger, påstande, løgne og tomme løfter gennem flere måneder og efter 1 års tid opgav jeg da det på det tidspunkt nærmede sig 2½ års sagsbehandling. Ydermer har jeg kæmpet et måned med at få oprettet en byggesag i det online men det har endnu ikke fungeret de ca 50 gange jeg har forsøgt..så nu slæbes man gennem den manuelle langsomme metode - hvorfor så have det online når det ikke virker..... Meget få gange har jeg som sagt haft kontakt med en medarbejder der har gjort en forskel og løst forespørgslen....der er desværre bar langt imellem dem efterhånden..

Ingen Empati eller forståelse. Ren kassetænkning

Har pt, en sag om pension/flexjob kørende med Vejle kommune. Blev arbejdsskadet i starten af 2009, og har kun opnået, at blive frataget sygedagpenge og ryge på kontanthjælp mod tilbagebetaling. Alt bliver trukket så meget i langdrag som det overhovedet er muligt, ingen i forvaltningen kan svare på tlf. spørgsmål, uden minimum at have drøftet spørgsmålet med en eller oftest flere kolleger. Man får udskiftet den ene sagsbehandler efter den anden, og hver gang skal hele ens sygehistorie genfortælles, og opdateres. Der gik 11/2 år, før jeg kom i min første arbejdsprøvning, og det kun via pres fra fagforbund. Har indtil nu haft 6 forskellige sagsbehandlere.
Vejle kommune anvender lægekonsulenter til at underkende speciallægeudtalelser. Har diagnoser fra 5 speciallæger der alle enslydende siger, jeg aldrig bliver job aktiv igen, og at tingene kun bliver værre. Alligevel tager Vejle kommune lægekonsulentens opfattelse som gode varer, og anvender hans/hendes udtalelse, til at træffe afgørelser. Klart lovstridigt, men ingen tør tilsyneladende at gribe ind.
Måske man skulle prøve med eksterne konsulenter, der ikke har interesse i om kommunen gør det ene eller det andet. Jeg tror da at vi alle føjer den der betaler ens løn, og den kunne jo ændres for en lægekonsulent, der vurderer for meget mod kommunen.
Slapt, useriøst og meget dyrt for mig, som står i situationen.

Ikke værst igen

Dengang jeg boede i Vejle , fik man udmærket service hos kommunen. De var ikke altid lige hurtige, men altid venlige og et hurtigt svar fik man jo.

Så en god anmeldelse herfra :)

Dejlige og behjælplige

Når man kommer på kommunen så har jeg i hvert fald aldrig haft problemer. Det eneste der trækker ned er ventetiden.

De har altid været imødekommende og venlige

Nedskæringer og fortsætter alligevel ÅNDSVAGE PROJEKTER

kommunen prioriterer deres latterlige park projekt som jo så mange andre fucked up projekter der har været i tidens løb frem for mennesker, eks. på handicap området, spare eks. bygden væk som faktisk er en kæmpehjælp for både forældre og børn, og børnene kunne sgu lide at være der, men næh nej, væk med det så vi kan få lavet alt muligt andet LORT!
Igen på handicap området bliver flere af de beskyttede arbejdspladser, kald dem hvad i vil, de bliver næsten hvert år tvunget til at fyre en medarbejder pga. nedskæringer. Dog vælger personalet i stedet for at fyrer, at gå lidt ned i tid.

Pengespild i jobcentrene ved at tvinge de arbejdsløse ud i noget så latterligt som aktivering. FINT NOK med aktivering, men send dog for helvede folk at sted til noget de kan bruge.
Opsig dog aftaler som TUCjob, Ballisager og andet pis. Jeg gad godt vide hvor mange penge i spilder på det.

Åbning af åen på dæmningen, ved godt det er en stund siden, men var det virkeligt nødvendigt at smide de mange penge væk på det?

Nedskæringer på plejehjem, hjemmeplejen, generelt på hele området hos de ældre.

Undskyld mig, men hvis man skal sparer, så spar dog for pokker der hvor der er mest spild.
Sælg det skide kunst i har købt for millioner til udsmykning, sælg de designer møbler der står rundt omkring på kontorene, stop det latterlige park projekt og brug dog for helvede pengene der hvor der er brug for dem frem for der, hvor der IKKE er brug for dem.

For langt til borgerne

Vejle har tilsyneladende glemt at kommunen strækker sig udover Vejles gamle bygrænse.
Vejles beslutning om at nedlægge jobs indenfor museumssektoren og sammenlægge museer vidner om meget ringe umhu og ringe viden om værdien af den del at kulturlivet.

Uha

En del ekstremt meget uheldige oplevelser med Vejle Kommune bl.a. blev mine sygedagpenge taget fra mig i 9 mdr!!!! - hvor jeg ikke kuinne få kontanthjælp, desværre er det ikke lykkedes mig at vinde sagen. Senest har jeg haft store problemer med Teknik & Miljø pga. naboklager. Naboen der klager er tidligere ansat på Vejle Kommune, Teknik & Miljø, og det kommer bestemt IKKE mig tilgode, tværtimod! Denne sag er endnu ikke afgjort, jeg har klaget højere op i systemet, og forventer svar indenfor en måneds tid.

fin by

Herlig by her er lys og varme blandt folk

Hjælpsom og professionel

Godt serviceniveau i de afdelinger jeg har haft kontakt med. Hurtig sagsbehandling.

En super kommune

Vejle Kommune er en super kommune at bo i. Har ikke haft problemer med service fra nogen af de forvaltninger jeg er i berøring med som borger - dvs. børn- og unge og Teknik og Miljø.

det her jeg bor

Vejle er et dejligt sted og bo, men den er dog lidt kedelig, der er ikke meget kunst over stedet. Vi har bruggen hvor jeg blev lidt skuffet da der kom metal udover det pæne beton som havde former. Vi har også lige de butikker vi har brug for.

hjælpi skolen?

hvor er stave hjælpen blevet af i skolen for dem der har det svært den ryg sæk ordblinde før hend kunne få stil rådig er væk man kan få programmen til pceren men det er jo ikke alle der råde til at købe bær bar til deres unger det er med til at de ikke kan følge med i skolen og kommer bage efter så det jo klart de taber mange unge helt nede fra folke skolen

Det værste jeg har hørt om !

Vejle kommune må være den kommune jeg har hørt mest dårligt om, og hvad jeg selv har oplevet så er vejle en by jeg aldrig vil bo i, eller have noget med at gøre!!

Især kontanthjælp, dagpenge modtager bliver behandlet som skidt !

Tilflytter for to år siden

Dejlig kommune!
Vi har fået nogle gode oplevelser med servicen hos kommunen lige meget om det er teknisk forvaltning, børne og unge eller hvad der ellers har været. Deres hjemmeside er dog noget besværlig at finde rundt i hvis man skal finde nogle kontakter.

Dejlig kommune at bo I!

Vejle Kommune er komplet ligeglade

med borgerne i Jelling. De laver nye vejføringer på trods af voldsomme protester fra byens borgere, handlende og forretningsførende. Byens nye "hovedvej" bliver ført gennem villakvarterer og forbi både skole og børnehave. Alt handler om penge og runestenene. Jellingborgerne har ikke noget som helst at skulle have sagt om deres egen by. Alle beslutninger bliver truffet af folk i Vejle, som er komplet ligeglade og som tydeligvis ikke har set det område hvor den nye vej skal være. Jeg har intet til overs for Vejle Kommune længere.

kunne gøres bedre

hvorfor skal vejle bruge så mange penge på gågade og gøre et torv i stand, samt et springvand, ved musikteatret, når de ældre og børn, skal undvære, det er ikke rimeligt.

Vejle er landets bedste til at skabe gode rammer for iværksættere.

Der udføres iværksætterassistance på mange niveauer i en kommune af Vejles størrelse. Og af rigtig mange forskellige personer, uddannelsesinstitutioner og rådgivere, men den direkte indsats varetages og ikke mindst koordineres af kommunens Erhvervsudviklingsafdeling, Vejle Erhvervsudvikling.

De skal have ros for indsatsen og den store synlighed, der får 1000 iværksættere til at henvende sig på årsbasis. Med små som store problemstillinger. Med store og mere almindelige planer. Men alle med drømmen om at skabe sig deres egen virksomhed.

Is Vejle your company?

Vejle Details

Vejle Kommune - tlf. 76 81 00 00 - post@vejle.dk, Skolegade 1, 7100 Vejle.

Visit Vejle