Vejlebrand reviews

Vejlebrand reviews

6.1

Jeg har aldrig været udsat for noget lignende!

Eftersom jeg er studerende valgte jeg Vejle Brand, da de var lidt billigere end de andre selskaber, hvilket jo passede godt til mig, eftersom min indtægt ikke er den højeste når man lever af SU. Men det må jeg indrømme blev en dyrere fornøjelse i sidste ende.

Jeg fik i år stjålet min pung, og indgav i den forbindelse en politianmeldelse, da min pung blev stjålet fra min taske, som jeg havde placeret lige ved siden af mig til et arrangement.
Jeg anmeldte selvfølgelig også min stjålne pung til min daværende forsikringsselskab; Vejle Brand.

I min pung lå både kørekort, sygesikring, studiekort, dankort, mastercard, benzinkort, flere gavekort til en værdi af flere hundrede kroner og diverse medlemskort til Fitness, butikker mv. Jeg regnede sammen at der alt i alt (inklusiv pungens egen værdi) var blevet stjålet for omkring 2500 kr. i værdigenstande plus yderligere 500 kr. i kontanter.

Disse beregninger sendte jeg selvfølgelig til Vejle Brand - som de selv havde bedt om - og jeg afventede i spænding svar.

I 3 uger ventede jeg og hørte intet. Derfor kontaktede jeg selv Vejle Brand, og fik at vide, at hende der håndterede min sag var syg, og derfor først kunne tage sig af den når hun kom tilbage. "Helt i orden" tænkte jeg, og afventede derefter ydereligere 2 uger, før der pludselig blev indsat 230 kr. på min bankkonto - uden art jeg overhovedet var blevet kontaktet af Vejle Brand.
Først tænkte jeg, at dette da selvfølgelig måtte være en fejl. Så jeg ringede IGEN Vejle Brand op, og spurgte først og fremmest hvorfor jeg ikke var blevet kontaktet inden disse 230 kr. var blevet indsat på min konto - jeg har jo krav på at se deres beregninger, og hvordan de er kommet frem til dette beløb - og efterfølgende hvordan søren de kun kunne regne sig frem til at indsætte 230 kr.

Jeg fik et halvflabet svar om, at kontanterne ikke blev dækket, og så havde jeg oveni en høj selvrisiko. Og at det var en fejl at jeg ikke var blevet ringet op. Efterfølgende lovede hun mig at sende mig hendes beregninger pr. mail samme dag, så jeg kunne se hvordan hun havde regnet sig frem til de 230 kr. Dagen gik og jeg modtog ingen mail. Så jeg måtte IGEN IGEN ringe Vejle Brand op og rykke for deres behandling (eller mangel på samme) af min sag.

Efterfølgende da jeg ser beregningerne tænker jeg så: "OKAY, de 500 kr i kontanter dækker I ikke - fair nok - men hvordan i pokker kan jeg have en selvrisiko på 1770 kr. for en pung? Det er jo fuldstændig urealistisk og latterligt? "
Til sammenligning fik min veninde et par måneder før mig uheldigvis også stjålet sin pung, og fik af sit forsikringsselskab (Top Danmark) dækket næsten hele pungens værdi og værdigenstandene i den - minus en lille selvrisiko på et par hundrede kr -, så jeg var naturligvis FULDSTÆNDIG chokeret over de sølle 230 kr. jeg fik udbetalt fra Vejle Brand. De dækkede jo ikke en gang udgifterne til et nyt kørekort.

Og helt ærligt, er dette netop ikke grunden til at man HAR en forsikring som man betaler dyre domme til? Ja, Vejle Brand er lidt billigere end mange af de andre selskaber, men hvis man så kun får udbetalt lige knap 10 % af hele det beløb min pung og dets indhold var værd, så vil jeg da godt nok hellere være kunde hos et andet forsikringsselskab, der hjælper mig, når jeg har står i en kattepine som den jeg gjorde tidligere på året.

Derfor har jeg nu skiftet forsikringsselskab, og jeg sidder med en RIGTIG DÅRLIG smag i munden over Vejle Brand og deres uprofessionelle håndtering af min sag.

Jeg vil ikke anbefale Vejle Brand til nogen som helst, så læser DU dette fordi du overvejer at skifte til Vejle Brand, så hav' lige in mind: "Ja, Vejle Brand er måske nok lidt billigere end de andre selskaber, men du får så sandlig også en ordentlig lærestreg, når du finder ud af at kvalitet/service og pris OGSÅ hænger tæt sammen i forsikringsverdenen - SPECIELT når du er kunde hos Vejle Brand."

Hurtig og effektiv afhjælpning af rørskade

I forbindelse med en rørskade fik jeg hurtig, effektiv hjælp både af Petrowsky (VVS) og Vejle Brand. De kørte skadesanmeldelsen internt så alt blev korrekt. Rørskaden blev udbedret og alt ryddet perfekt op. Meget professionelt og uden bøvl.

Gode priser

Gode priser, god service - har aldrig haft problemer med dette fantastiske forsikringsselskab

Jeg har endnu ikke fundet et andet forsikringsselskab som kan matche Vejle Brand, i hverken kvalitet eller pris. Altid fået fair behandling og hjælp når vi havde brug for det. Anbefaler gerne.

Is Vejlebrand your company?

Forsikringsselskabet Vejle Brand af 1841 G/S Details

Vejle Brand tilbyder konkurrencedygtige forsikringer til alle med bopæl i Vejle Amt og tilstødende kommuner.

Visit Vejlebrand

We live here: Gormsgade 2