vestjyskBANK reviews

vestjyskBANK reviews

5.3

ganske tilfreds

Selvom banken hænger i vandskorpen har vores familie været yderst tilfreds med vors afdeling i Ringkøbing. De er lette at komme i kontakt med og produkterne matcher meget godt det vi har brug for.

Fin kommunikation

Ingen problemer med dem. Altid velvillige og hjælpsomme. Både som erhvervskunde og som privatkunde gennem 12 år har jeg kun haft positive oplevelser.

Dårlig kommunikation

Det er tydeligt at de ikke snakker sammen filialerne imellem og alt skal igennem hovedkontoret i Lemvig som er ekstrem emsige. Vi har både haft erhverv og privat og smutter så snart vi kan.

Har været kunde i flere år og har ikke en eneste gang fortrudt mit valg.

Oplever altid god service, både hos min faste rådgiver og hans kollegaer.
Der er god tid til at drøfte tingene. Og på et sprog, som er til at forstå.
Generelt meget venlige, hjælpsomme og smilende medarbejdere.

Useriøs samarbejde-partner

Jeg har altid været glad for vestjysk bank. Men det ændrede sig den 04 februar efter de har afvist en pbs betaling på grund af manglende dækning.
Den manglende dækning opstå, fordi vestjysk bank uden varsel fjernede mit kassekredit. I mine øjne er det et brud af samarbejde !
Jeg har ikke nogen store lån i banken, og derfor er det mere end underlig for mig.
Så pas på med jeres kassekredit, så i ikke oplever at komme i knibe ligesom mig de næste 14 dage

Udnytter at kunder er økonomisk pressede.

Udnytter at kunder er økonomisk pressede det er fuldstændig den situation jer er havnet i, Der er fuld sikkerhed for de penge jeg skylder dem, men de bliver bare ved med at opfundet nye renter og gebyer, og hver gang jeg betaler ekstraordinær mange penge af på et lån tager de ekstra gebyr 1000 kr. Som tak helt ud i skoven, de laver deres egne regler på ulige og unfair vilkår. Nu skal gamle kunder betaler af på deres uduelige Bank Direktør Frank Kristensen også kaldet Farlige Frank.
Der udover at få 10,3 mill i kompensation for at blive fyret, kørte banken tæt på konkurs, er sigtet for at være indblandet i grov kursmanipulation
.Det er os gammel trofaste kunder der betaler for Festen de har dobbelt så meget sikkerhed som jeg skylder dem og er stadig Total emsig overfor undertegnet.

Altid god service

Jeg har været kunde siden dele af banken hed Ringkøbing Bank. Banken har altid lyttet og arbejdet med mig. Dette har medført mange muligheder som ingen andre banker har kunne matche, og dermed har det haft stor positiv betydning for mit privatliv. Nu har jeg og min kæreste købt hus - og igen bakker de op og giver de bedste helheds-løsninger.
Naturligvis er tiderne anderledes end før finanskrisen - men det er det mig bekendt i alle banker.

Personlig service

Har været kunde i banken i mange år, og altid fået en god og personlig service

arrogant bank

Har været kunde i banken hele mit liv, min familie har altid været kunde dernede.. efter 20 år mister jeg min rådgiver, så Ska ringe og snakke med tilfældige ansatte omkring min privat økonomi, har en meget lav indkomst, men har ingen gæld og altid betalt mine regninger, da jeg ringer til banken for at aftale et møde, bliver jeg straks afvist over telefonen inden jeg kunne nå at fremlægge min fremtidsplaner, da de på ingen måde ville lytte til mig, bad om et mindre lån til kolonihave, hvor jeg havde kautionist og et rådighedsbeløb der nemt ville ku betale lånet tilbage.. så hvis man leder efter en bank der har et service niveau og respekterer folk med en mindre indkomst er det her ikk banken for jer..

SKOD BANK

MERE ER DER IKKE AT SIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Når en presset bank blir emsig

Min budgetkonto gik lidt under nul da der blev trukket til forsikringen og straks kom en SMS med en 'stram tone' at jeg hurtigst muligt skulle få det betalt....jeg har haft samme bank i over 30 år og der har aldrig været sådan en tone tidligere. Trods et langvarigt kundeforhold kender de mig åbenbart ikke godt nok til at vide, min økonomi aldrig har de helt store udsving og hurtig er kommet i balance igen hvis der har været en lidt heftig post. Alene den emsige og dårlige kommunikation er nok til jeg har mistet troen på dên bank og nu er den blot en 'teknisk foranstaltning' hvor jeg har en lønkonto og INTET andet.

Udnytter at kunder er økonomisk pressede

Pas på med at vælge denne bank, hvis ikke i er sikre på at i har vildt godt styr på jeres økonomi!
Jeg blev kunde for mange år siden, og blev tilbudt gode vilkår i tiden før finanskrisen. Ligesom jeg blev tilbudt lån ud fra en lidt urealistisk vurdering, jeg tænkte ikke så meget over det dengang. men nu hvor finanskrisen er over os så sider jeg nu stavsbundet til en bank som så bare skruer renter og gebyrer op, de ved jo godt at jeg ikke vil kunne skifte til en anden bank, de har jo lånt mig så mange penge så jeg ikke vil kunne låne det andre steder og dermed få rimelige rentevilkår.
Så som sagt pas på de snigløber jer hvis i ikke passer rigtigt godt på og ikke mindst er skeptisk i forhold til den rådgivning de giver.

Reply from vestjyskBANK

Vi beklager, at du har fået den opfattelse. Du er velkommen til at ringe til undertegnede på tlf. 96633204 for en uddybende snak.

Jan Agerbo
Privatkundechef vestjyskBANK

10 års god service og rådgivning

Vi har nu i mere end 10 år haft al vor bankvirksomhed hos Vestjyske Bank. Service og rådgivning er helt i top, mens gebyrer og priser er meget rimelige. Vi har ikke kunnet sætte en finger på noget. En speciel tak til vores bankrådgiver Helle, der er helt fantastisk.
En varm anbefaling herfra.

Troværdighed.

Vi skiftede til Vestjyskbank for ca. et år siden, da renterne i Sparekassen faaborg bare blev højere og ny filialchef som var lidt for smart til os.
vi kikkede lidt rundt og faldt pladask for Vestjyskbank.
god rådgiver
meget gode renter
god tlf. service
ingen gebyer
ingen brok
gensidig respekt
Alt ved den bank er bare iorden.
stille og roligt bliver banken også klar igen, så finanstilsynet kan give grøn lys igen.
mvh. en meget tilfreds kunde. Raymond simpson røn.

Velfungerende

Har været kunde i Ringkjøbing Bank nærmest siden jeg blev født, og blev dermed kunde i Vestjysk Bank, da de to banker fusionerede.
De gav også en god rente, da jeg som yngre havde en positiv saldo.
Senere har de hjulpet i forbindelse med bl.a. bolighandel.
Alt i alt en god oplevelse at være kunde.

Gebyr grippe som forsøger at overleve!

Jeg har i flere år været aktionær i vestjyskbank og tabte mange penge på krisen, hvilket i banken naturligvis kun har delvis skyld i.

Fornyligt mistede jeg dog troen på banken og valgte at sælge de sørgelige rester af aktierne. Jeg ringede banken op og bad dem om at straks-sælge samtlige af mine værdipapirer i banken.
Da jeg så efterfølgene kom ned i den lokale filial for at lukke mine konti og trække de resterende penge ud sagde bankrådgiveren til min store overraskelse at jeg da stadig havde værdipapirer i mit depot. Banken havde altså kun fået solgt ca. 85 % af mine aktier. For at lukke mine konti skulle aktierne naturligvis sælges, men her skulle jeg igen betale et gebyr på 200 kr. (200 kr. var også hvad jeg betalte første gang for at sælge for lidt mere end 2.000,- kr. aktier) et meget højt gebyr i forhold til andre pengeinstitutter!

Vestjysk bank forlanger altså at jeg betaler 400 kr. for at sælge for under 3000 kr. aktier. Vel og mærke lavede VB fejlen da de ikke fik solgt alle aktierne i samme omgang, men tilbød mig som "kompensation" at sælge dem til samme kurs (+10 øre) som de første blev solgt til.
Bankrådgiveren havde dog den løsning at jeg kunne oprette netbank ved dem (på trods af jeg er på vej væk fra banken), som sagt så gjort. Nu sidder jeg så med min fine nye netbank foran mig og kan bare konstatere at bankrådgiveren skulle have oprettet mig som fondsbørshandler, så som de ser ud nu kan jeg altså ikke komme hverken væk fra Vestjysk bank eller få solgt mine aktier. En kedelig situation vil jeg mene.

Det er min klare opfattelse at Vestjysk bank synger på sidste vers. At gå så hårdt til kunderne viser tydeligt at de ikke formår at drive en sund bankforretning.

Fabelagtig service!

Jeg har kun stor ros tilovers for vestjyskBANK, hvor min familie og jeg har vel nok Danmarks bedste rådgiver - her er der intet med blot at være et CPR.nr.: Man præsenterer sig ved sit navn, og straks er vores rådgiver klar over, hvem vi er, og hvad det handler om.

Så hvis man vil have vedkommende rådgivning og et gnidningsfrit samarbejde med sit pengeinstitut, synes jeg klart, at vestjyskBANK skal overvejes!

Syntes det er en god bank

Jeg har ikke noget dårligt og sige om vestjysk bank i Odense, de hjalp mig og kæresten da nordea var nogle svin, de har gjort vores hverdag nemmere, god rådgivning, også er de ikke bange for at hjælpe hvis man lige er på røven en mdr.

grunden til de ikke får 5 stjerner er fordi de ikke er så glad for at give unge dankort. og vil nu heller have et dankort frem for mastercard.

Ingen tiltro, ringe service!

Jeg er virkelig blevet træt af den behandling som jeg har fået i Vestjysk Bank. Da jeg kom til banken for 5 år siden, der fik jeg udryddet min klatgæld og havde en rigtig dygtig, såkaldt, bankrådgiver. Hun troede i hvert fald på mig og mine visioner om opstart af virksomhed med mere - og forsikrede mig om, at jeg til enhver tid kunne låne penge til det, hvis jeg agtede at realisere et eller flere projekter. Der var generelt en god forståelse for mine ambitioner - og vigtigste, hun havde tillid til mig. Dette fik jeg imidlertid aldrig brug for, og hun fik relativt kort efter et nyt job.

Dette resulterede så i en ny bankrådgiver, der var meget mere "kontrollerende". Og det var fornyligt, da jeg skulle finde indskuddet til min lejelejlighed efter et break-up med kæresten, at jeg fik brug for hjælp. Jeg kunne KUN låne til selve indskuddet, og jeg forsøgte at fortælle, at jeg havde brug for lidt ekstra til etableringsomkostninger måske 5 kilo oveni - til de helt basale og banale ting som en sofa, et skrivebord, nogle lamper, kopper, rengøringsprodukter etc. Ting som egentlig kan findes billigt, men som jeg ikke havde mulighed for at finansiere ud af egen lomme. Der var lukket ved kasse 1 - og jeg fik beskeden om, at det måtte jeg selv finde ud af. Nu står jeg så i en situation, hvor jeg har været nødsaget til at trække penge ud af min lønkonto for at kunne overleve og få styr på etableringen - hvilket betyder at lønkontoen har røde tal - ca. 5 kilo og præcis som forventet. Og nu har jeg ikke flere penge til mad. Så jeg ringede for at høre om de ville lade mig overtrække kontoen med 1000 kr til de resterende 14 dage af måneden, men det kunne jeg ikke. De skulle først se penge på kontoen før jeg kunne overtrække (say what?!).

Jeg har troligt afbetalt min gæld hver eneste måned, siden jeg ankom til banken - der har aldrig været slinger i valsen, og jeg har altid overholdt mine aftaler! Vestjysk Bank har tjent fedt på, at jeg i "krise-tider" har fået et mindre overtræk i ny og næ eller har måttet forhøje mit forbrugslån, hvis det har været nødvendigt. Og det mindede jeg også venligt min bankrådgiver ("banksælger") om. Men absolut "no go" - jeg måtte selv finde ud af at overleve måneden ud (måske som straf for, at jeg af nød havde trukket penge til side på lønningsdagen - men som jeg sagde, så var det jo netop fordi, at de ikke ville hjælpe mig i første omgang). Så jeg truede med at skifte bank, da jeg ikke mente, at det kunne passe - og jeg fik så svaret, at det jo var et frit valg, og det skulle jeg være velkommen til!

TAK VESTJYSK BANK - endelig en god og kompetent rådgivning fra jeres side! Jeg har skam også tænkt mig at benytte mig af mit "frie valg" lidt senere, men jeg skal lige spise min sofa først - for jeg er faktisk ved at være sulten! Men inden jeg finder min nye bank, så kan I jo lige tygge lidt på denne her anretning - og bare rolig - den er skam på min regning!

Ja jeg skal jo desværre give en stjerne!!

Nu har jeg været kunde i banken siden jeg var barn (ca 20år) Jeg har som oftes været glad for banken, men de seneste 6 måneder har været et stort virvar af halve sandheder, konstante nye regler, og STOR uenighed blandt medarbejderne omkring deres egne regler. Og det eneste jeg vil er at få en anden rådgiver!? Dette kan tilsyneladende ikke lade sig gøre - hvorfor har jeg absolut ingen ide om - men har nu efterhånden haft ufatteligt mange møder i banken hvor der hver gang bliver sat en ny dagsorden for hvordan jeg får en ny bankrådgiver!!! Jeg synes da det er min ret at få en rådgiver jeg har tillid til. En rådgiver som ikke blander sig i mit privatliv, eller som tager parti i en skilsmisse-sag!! En rådgiver der ikke vidergiver mine kontooplysninger til min x-mand. Og hvis det er fordi jeg ikke kan få en ny bankrådgiver så sig det dog som det er!!! Det andet fis er da spild af både min og deres tid. Dette er kun én af mange dårlige ting jeg kunne sige om vestjysk bank.
Synes virkelig det er en dårlig behandling at give en trofast kunde, der tillige altid har overholdt de aftaler og betalinger der er lavet!!!

Reply from vestjyskBANK

Jeg er ked af at høre, at du har haft så dårlig en oplevelse i banken. Du er meget velkommen til at kontakte mig på edk@vestjyskbank.dk eller på tlf. 61560664 for en uddybende snak.

Venlig hilsen

Eva Drachmann Krag

vestjyskBANK Details

Vi er en bank, der lytter. En bank som ser dig og ikke et kundenummer. Vi er en af Danmarks 10 største banker. Størrelsen gør, at vi har nogle af landets bedste samarbejdspartnere indenfor bl.a. bolig, pension og investering. Hovedsædet ligger i Lemvig, og du finder vores afdelinger i 20 byer i Jylland.

Visit vestjyskBANK

Call us on: 966322000