Vinderland reviews

Vinderland reviews

4.2

Skod

Sjovt nok alle de auktioner der køre derinde, er der en der køre på bud der hedder Bording, passer fint med det sted vinderland.dk ligger, og de påstår de ikke selv byder varene op, sjovt nok der så lige er en fra samme by der er interesseret i alle deres vare, det er faktisk ulovligt den måde de køre det på.

Sjovt koncept, med produkter til lavpris (og ditto kvalitet) - Bil DVR/8GB

Vandt et bud på et "Bil DVR – INFRARØD Videokamera m/ 2.5 TFT skærm og 8 GB memory Card". Jeg fandt dog først bagefter her på Trustpilot, de noget svingende anmeldelser, og blev ret nervøs for om jeg overhovedet fik et produkt - og om det var det som jeg havde troet jeg bød på.

Nå men, det gik jo alligevel ok, for pakken kom få dage efter med det lovede kamera, som stemmer overens med billederne på sitet. DOG var det lovede 8 GB SD-Card ikke med, så straks skrev jeg en mail til Vinderland.dk. Der skete så intet i en uge, indtil jeg en aften gentog min mail, og bad firmaet om at være venlige at svare mig. Næste morgen på vej på arbejde, tog jeg også lige telefonen, og ringede i åbningstiden, og fik en overrasket medarbejder i røret, der kunne fortælle at han allerede havde svaret min mail, og ville sende det manglende SD-Card straks.

Endelig fik jeg samlet mit nye kamera til bilen, og jeg er faktisk positiv overrasket over performance. Jo altså Infrarød-delen er kun til sjov, indenfor mindre end 1 meter, men det kan jo nok heller ikke fungere bag en forrude. Men ellers stemmer den lave kvalitet i kabinet fint overens med prisen og det lovede (jeg fik det til 329,- ialt). Det giver ret fine optagelser i dagslys, men knap så gode om natten. Mekanisk er det ikke noget vildt. Beslaget kan knap fastlåses helt, og skærmen sidder skævt, når den er vippet ned - men det betyder ikke så meget. Hvad jeg synes er mindre godt, er at når strømmen tilsluttes cigartænderstikket (regner med selv at lave en mere fast tilslutning til tænding), så virker indstillingen "Panel protection" ikke, dvs. selvom man har valgt, at skærmen godt må slukke efter nogle minutter, så slukker den aldrig, heller ikke selvom skærmen er klappet sammen i hverdagen (So Ein Ding ville sige eeeaaaggghh). "Motion Detect" fungerer ok, men er ikke rigtig brugbar i bilen alligevel, for der går alligevel et øjeblik, før optagelsen starter og så er hændelsen jo sket og måske væk (f.eks. på en P-plads - men der må man nok heller ikke bare overvåge). Jeg har jo valgt bare at lade den optage det jeg ser, når jeg kører, og kun når jeg har nøglerne i bilen - det kan der ikke være noget ulovligt i. Jeg kunne jo vælge at sidde med et hvilket som helst kamera. Og dette kamera starter selv optagelse, når tændingen kommer på, smart. Jeg ser bare om der er lys i power, så ved jeg det kører, og så kører det i loop på SD-kortet, så jeg ved der altid er nogle dages optagelse bagud. Den overskriver bare det ældste (man kan i menuen vælge at skrivebeskytte de filer man vil gemme - har dog ikke prøvet det endnu). Der er batteri i enheden, så ved et evt. uheld, kan man jo også gribe kameraet, og dokumentere det skete, smart. Opløsningen er opgivet i menuen til 5Mpix, og det ser faktisk ok ud på et 32" TV (der er i øvrigt ikke noget AV-kabel med). Tilslutter man USB kablet til PC'en, er det også let at kopiere de enkelte filer over og afspille dem der.

Men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds, det fungerer som jeg ønskede - nemlig at kunne optage min og andres kørsel, set gennem forruden. Jeg håber ikke jeg får brug for optagelserne, men man ved aldrig, måske kører en eller anden idi.. ud foran mig, og så vil det da være fedt, at kunne sende dokumentationen til sit forsikringsselskab og politiet. Jeg synes det kunne være fint, om alle SKULLE have et kamera monteret, det kunne være der var nogen, der kom til at tænke på, hvordan de selv kører . . . .

RODEBUTIK ???

Kundenr hos Vinderland: 122594
Købte via bud 2 stk insektnet (havde budt på andre ting men blev overbudt)
Nettene jeg bød på skulle efter annoncen være 130 x150 cm og skulle passe fint til mit behov hvor det var 2 vinduer med målene 118 x138 cm.
Men blev skuffet da jeg fik 2. stk på 70 x200 cm
jeg kan på ingen måde strække de 70 cm til 118 cm og har den 29/5
(samme dag jeg modtog pakken) skrevet en mail som de endnu ikke har gidet svare på
Nettene kostede mig ialt 50 kr + 79 i forsendelse og kan godt matche markedsprisen og jeg fandt det billigt, men ikke nu hvor det er ubrugeligt.
Sjovt da både betaling og forsendelse gik hurtigt, men efterfølgende service skal man vente på, måske sylter de sagerne så man overskrider deres 14 dages politik.
Kan være man skulle skrive til Morten fra Operation X, ved han følger med på Trustpilot!

Så der her Den 06/06-2013 stadig ingen respond fra Vinderland.
Så til alle jer andre derude, har i penge i kan smide i grams så det her lige siden i skal smide efter, for jeres penge vil de gerne have, men derefter sender de bare noget til jer og svarer så ikke på henvendelser !
Held og lykke!

Her den 22 Juni er der stadig intet sket udover de i en mail den 11 juni skriver de sender den rigtige vare, men har INTET modtaget endnu.

23 Juni Så skete der noget, skrev til dem igen og mindede dem om tidligere mail hvor de lover at sende de rigtige net, de kom desværre bare aldrig så ville lige følge op på den, han svarer så ret hurtig at pengene fra handlen er returneret incl. porto
Dette tjekker jeg så og sørme om ikke der er overført hele beløbet fra Vinderland.dk retur

En rigtig rodebutik og opgradere til 2 stjerner da alle pengene er kommet retur!
Men handler ikke der mere da jeg var på jagt efter de insektnet og bliver lovet dem efter at have modtaget de forkerte, de vælger så at føre betalingen tilbage (hvilket udløser 1 stjerne mere) Men uden at orientere mig på ændringen.

Spild af tid og irritation fra begge sider at de ikke bare har orden i sagerne!
Sagt pænt er det en RODEBUTIK hvor de åbenbart ikke har kundevenlighed på dagsorden.

Utroværdig hjemmeside

Jeg har handlet ved Vinderland én gang, og det kommer sandsynligvis ikke til at ske igen. Jeg bød på to tænd-sluk ure, og uvidende som jeg var, tjekkede jeg ikke prisen i almindelige forretninger eller fragten på hjemmesiden. Det resulterede så i, at jeg vandt auktionen, men den samlede pris for forsendelse og varerne røg ca. 30 kr. over den pris, jeg skulle have betalt i en forretning. Det lyder ikke af meget, men det er alligevel irriterende, at jeg skulle betale 1/3 mere end i en butik. Desuden lyder priserne generelt ikke til at være særlig billige, trods alt, og meget af det er noget skrammel, har jeg hørt, uden selv at være sikker. Ud over det, så mistænker jeg auktionen for selv at byde priserne op, hvilket jo er ulovligt. Det sker typisk med computere, der gør det automatisk. Det er set før med internetauktioner, blandt andet har det været i DR's Kontant; ikke med vinderland.dk, men med andre auktioner.
Generelt en utroværdig hjemmeside, som jeg mistænker for fusk, dog uden at have noget på dem. Men jeg tvivler på, at jeg vil handle der igen, og jeg vil som altid råde folk til at tage sig i akt, når de handler på internettet. Det er let at blive snydt, hvis man ikke tænker sig om!

Du får ikke pengene retur...

Jeg havde vundet og betalt for en tablet. Men da jeg modtog den kunne den ikke download fra Google PlayApp fordi der manglede et program i styresystemet til dette. Jeg sendte den tilbage inden de 14 dages fortrydelseret, med PostDanmark. På hjemmesiden står der at de sender pengene retur indenfor 30 dage. Jeg har ikke modtaget pengene endnu, knap 2 måneder efter jeg sendte den retur. Vinderland svare heller ikke på mine mails. DET ER BARE IKKE GODT NOK....................... SVINDEL OG HUMBUK.

Service uden lige!

Jeg vandt nogle auktioner d. 1/4 og modtog mine varer idag d.3/4.

Den ene vare var forvekslet med en anden, men jeg løftede knoglen og fik fat på en meget venlig og imødekommende medarbejder, som lovede mig at sende mig den rette vare, uden jeg skal sende den forkerte retur.

Dét er service på højt plan! Jeg glæder mig til at modtage den rette vare. :)

Fik en ny tablet udenproblemer

Jeg har vundet en tablet, da jeg modtog den var der en ridse i skærmen og skidt under skærmen. Jeg skrev en mail som ikke blev modtaget, men da vinderland blev bekendt med det sendte de straks en ny, den modtog jeg to dage efter. Samt en returseddel til den første. Total god stil :-)

Efter at havde budt på en del ting i vinderlands aktioner , fik dog kun en vinder bud , købte jeg op til over 500kr. for at få det fragtfri lev. , betalte over netbank , og efter 3 dage blev pakken lev ved døren for 10kr ekstra den 15/2-2013

Spild af penge og tid!!!!!

Da vi endelig modtog vores varer, levede de absolut ikke op til hverken billede eller beskrivelse! Det var en bunke skrammel, og flere ting manglede. Efter telefonisk kontakt modtog vi nogle af de manglende varer, men ikke de rigtige.
Derudover er forsendelsen meget uproffesionel! Elendig indpakning og ualmindelig lang forsendelsestid.

Jeg handler der ALDRIG igen!!!

URIGTIGE OPLYSNINGER OM VARE.

klaus 5610 DK
URIGTIGE OPLYSNINGER OM VARE.

Har den 13 nov.2011. købt en kikkert hvor der stod " Super kikkert Autofocus "
Denne kikkert har IKKE AUTOFOCUS, Og der er INTET SUPER over denne kikkert.
Den er af plastik og burde sælges i BR.
Inden denne komentar, har jeg selvfølgelig henvendt mig til VINDERLAND, men de har ikke gidet ulejlige sig med et svar.

Pas på.

Jeg havde vundet og betalt for vare her inde men så aldrig varene så ringede jeg til dem og de lovede at ringe tilbage men hørte ikke fra dem og nu tager de ikke tlf.

Pas på Gebyr/pakkeomkostninger

Pas på deres omkostninger !!!. Omkostningerne som pålægges for at pakke varene, svarer efter alt at dømme, til deres indkøbspris for varen. Eksempelvis løber en vare til Dkk. 1,- i bud, i Dkk. 17,- . En vare med budsum Dkk. 10,- i Dkk. 29,- En vare med budsum Dkk. 20,- i Dkk. 36,- !!!!. Hertil kommer porto & Ekspedition. Endvidere synes fremsendelse af varene meget længe under vejs, - mon de kommer ....... ?
Anmeldelse af vinderland.dk er dags dato tilgået Forbrugerombudsmandsinstitutionen for overtrædelse af markedsføringsloven.

Svindel og dårlig kvalitet

har flere gange købt varer der. Det er lige dårlig kvalitet hver gang. og s er der jo både fragt OG eksp. omkostninger. wauw. de varer jeg havde købt til under 100 kr koster nu næsten 200.. puha..

Togbilletten koster 60 kr.

Tager jeg toget fra min bopæl og til nærmeste Tiger butik og retur koster det mig 60,00 kr og den halve dag.

Vinderland er bare helt i centrum uanset hvor du bor.

Ingen levering til tiden..

Rigtig dårlig service og varen sendes ikke!

det kan IKKE anbefales at benytte vinderland.dk

Ahhh

Første gang jeg handlet ingen problemer. Anden gang passer beskrivelse på varen ikke, eller er den defekt. Ved ikke hvilke en af delene, for de svare ikke når man skriver en mail til dem... Har nu ventet over en uge, og har skrevet 2 gange... Dårlig stil.....

URIGTIGE OPLYSNINGER OM VARE

Har den 13 nov.2011. købt en kikkert hvor der stod " Super kikkert Autofocus "
Denne kikkert har IKKE AUTOFOCUS, Og der er INTET SUPER over denne kikkert.
Den er af plastik og burde sælges i BR.

Krims-krams og dyr forsendelse.

Jeg har nu handlet et par gange hos Vinderland,men synes da godt nok,at det er noget billigt krims-krams. Man kan få næsten de samme varer i Tiger,så fremover vil jeg hellere handle der.
Køber man kun enkelte varer i auktionen,koster det en hel bondegård i gebyr/forsendelse.
www.vinderland.dk

Reply from www.vinderland.dk

Hej Helle
Vi forsøger at have noget for enhver smag og har derfor både små og store varer. Byder du udelukkende på få små ting vil du nok opleve, at det ikke kan betale sig, da fragten vil ødelægge for meget af handelen.

Altid god behandling

Og er en vare defekt byttes den med et smil, har dog kun haft en vare der var defekt.

Man skal dog ikke lade sig forblænde af en auktion fordi der er noget man må eje.

Lav en søgning på google se hvad vare rent faktisk koster hvis du vil købe den så ved du også om du giver den rigtige pris.

Dårlige vare

Hold jer her fra,deres vare er ikke pengene vær,alt hvad jeg har købt hos Vinderland er gået i stykker.
www.vinderland.dk

Reply from www.vinderland.dk

Hej Anders

Det er jeg ked af at høre. Jeg har fundet dine gamle ordre frem for at kontrollere kvaliteten på de leverede varer. Men din seneste ordre er fra den 29. juli 2008 - næsten 2 år ældre end denne anmeldelse.

www.vinderland.dk Details

Visit Vinderland