Vivamondo.se reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Opålitligt, Oseriöst och Oprofessionellt! !

Några vänner och jag har beställt från denna sida.
Flera veckors sen leverans, även uteblivna leveranser.
Produkterna verkar heller inte vara äkta så varför beställa fejk för nästan mer kostnad än orginalmärke?
Oseriöst och oprofessionellt!
trustpilot stars

Vivamondo- Nej Tack!! Säljer Fejk!

Förstår inte varför folk vill köpa fejk till mycket högre pris än den äkta varan! Det är bara att jämföra vissa produkter som säljs på vivamondo med de som säljs på t.ex kicks och åhlens...priserna på Vivamondo är högre, dessutom verkar det som att företaget är baserat i Hongkong. Jag kan förstå att folk vill köpa fejk om det är billigt.
trustpilot stars

Har ikke modtaget min pakke!!

Bestilte den 19. december, har endnu ikke modtaget den!!!!

Vivamondo? -Nej Tack!

Jag har nu väntat på mina produkter i 12 dagar. -Totalt oacceptabelt!
Pengar är dragna från mitt konto. -Det var snabbt jobbat!
Det finns ingen information om min orderstatus, där detta ska gå att få enligt Vivamondo. Uruselt!
Har begärt returkvitto för att kunna returnera produkterna. Inget svar från Vivamondo. Nonchalant!
Dessutom har flera nätbutiker både billigare varor och snabbare leveranser.
Beställde exakt! samma varor på en annan nätbutik samma dag. Fick dom efter två dagar till en bråkdel av priset. Och äkta vara! vilket enligt tidigare recentioner inte är så glasklart med varor från Vivamondo???
Ser väl bara en utväg! kontakta kontokortsföretaget anmäla bedrägeri och polisanmäla för att få tillbaka pengar.
Skämmes Vivamondo!

Vivamondo är jättebra!

Har handlat på Vivamondo massor av gånger och det har alltid fungerat perfekt. Det jag gillar är att de verkligen har allt och ofta bra priser. Däremot kan det vara bra att jämföra just priserna. Såg att det finns andra som har ännu bättre priser på parfym.

Mistenker falske produkter

Jeg fikk produkter med falsk produktkode, som ikke samsvarer med produktkoden for originale varer. Denne var limt på flasken med papir oppå en produktkode som var risset bort.
Jeg var i kontakt med produsent, som fant flere grunner til at varene trolig ikke er ekte. Blant annet har de ingen underleverandører i Hong Kong (Vivamondo hører til der, og sender derfra) som har lov til å sende produktene deres ut av landet. De kjenner heller ikke til butikken som en leverandør av sine produkter.
Fra Vivamondod kundeservice fikk jeg beskjed om å sende varene i retur, men måtte selv betale frakt på mange hundre kroner. Butikken sa at de selger kun 100% ekte varer, og hvis noe er feil så vil de refundere kostnadene. Selv om jeg viste dem bilder av de falske varenumrene på flaskene, så ville de ikke bekrefte at det ville være nok til å få dekket fraktkostnader og få refundert pengene, hvis varene som kom i retur var som på bildet.
Andre varer i bestillingen ser ut helt likt som originalproduktene, og er vanskeligere å avgjøre ektheten av, men en dyr hudolje jeg kjøpte har en mer "greesy" konsistens enn originalen.
Bra med butikken var at de tilbakemetalte utgiftene jeg hadde på moms og toll for å få varene til Norge. Det står på nettsiden at prisen inkluderer moms, men i Norge må man betale moms og toll for å få utlevert sendingen på Posten.
Jeg har fått refundert pengene på annen måte etter å ha klaget til Visa-kort leverandøren som gikk god for transaksjonen (betalte med kredittkort). Jeg håper at Vivamondo blir bannlyst fra kredittkortselskapene i fremtiden.
Bestilt fra vivamondo.no.
trustpilot stars

Vivamondo GÅR INTE ATT LITA PÅ!

De skickade mig två olika produkter varav den ena var GAMMAL (bäst-före-datum månader fram i tiden, vilket inte är acceptabelt om öppnad förpackning skall klara sig 18 mån) och den andra KANSKE INTE VAR ÄKTA. Det sista är jag inte säker på men parfymförpackningen/flaskan hade inget batch-number, ist var en bit av förpackningen bortskuren vilket fick mig att börja bli misstänksam. Parfymen luktade heller inte som de prover jag har testat tidigare. Vid kontakt med företaget Vivamondo så fick jag först ett svar från kundtjänst där det stod att de skulle höra sig för inom företaget och sedan skicka ett svar till mig. Det kom emellertid inget sådant svar till mig. Efter nästan TVÅ MÅNADER fick jag nog och tog på nytt kontakt varpå jag fick svaret att "Alla produkter vi säljer är 100% original. Om det är så att den produkten du köpt skulle ha något fel oavsett anledning så behöver vi få produkten i retur för att kunna göra en reklamation" men att jag skulle ordna paket och frakt själv. INGEN FÖRKLARING! INGEN URSÄKT!
trustpilot stars

Firmaet hæver betaligen før varen er afsendt

Det er dårlig kundeservice at:
1) sende en ordrebekræftelse 3 dage efter ordre modtagelsen
2) at hæve betaling før varen er afsendt fra leverandøren

Idiotisk kundservice

Beställde en 1000 ml schampoo flaska som tog längre än en vecka att få hem. När jag fick produkten hade det läckt ut schampoo i hela paketet. Jag tänkte inte mer på det förrän det visade sig att även pumpen till schampooflaskan var trasig.
Mailade till kundservice och bad om att få endast en ny pump till min flaska så att jag kan få ut schampoot.
Fick svaret: "för att reklamera varan måste du skicka tillbaka den till oss så vi kan ersätta den med en ny eller betala pengarna tillbaka till dig"
Jag svarade återigen att om de hade en pump, så kunde jag nöja mig med att bara få en sådan då jag bara vill ha ett smidigt sätt att få ut schampoot då det sparar en hel del tid och onödiga fraktavgifter.
Fick idag svaret:
"Vi måste få in produkten för att vi ska kunna skicka ut en ny till dig. För att vi ska kunna kunna granska produkten och i sin tur skicka tillbaka den till tillverkaren och få ersättning. "

Det här med att posta en pump för 30 kr är alltså inte att tänka på likaså att få vettiga svar från kundservice som verkar använda sig av en och samma mailmall för all hantering av sina inkommande mail. Har blivit bättre bemött på andra shoppingsidor så jag handlar aldrig mer på vivamondo.
trustpilot stars

Jättenöjd med mina köp hos Vivamondo

Jag handlade mina julklappar hos Vivamondo och allt fungerade perfekt. Fick till och med julklapparna inslagna, vilket sparade mig en hel del meck och omslagspapper :-). Kommer helt klart handla här igen!
trustpilot stars

Här handlar jag mina hårprodukter!

Handlar alla mina hårprodukter hos Vivamondo. De har även annat som jag inte handlat ännu men kommer prova i framtiden. Funkar jättebra och har aldrig varit några problem.
trustpilot stars

Enkelt att beställa och bra priser!

Har handlat hos Vivamondo och funkar smidigt. Bra priser, men (som även andra säger) jämför med andra butiker för har sett att vissa saker finns billigare hos andra men det mesta är bra priser på. Helnöjd!

Vivamondo, antaligen bästa skönhetsbutiken

vivamondo har verkligen det mesta och riktigt bra priser. det enda problemet är att det ibland kan vara lite för mycket att gå igenom. Skulle uppskatta en bättre uppdelning så man slipper få så många träffar när man söker. Bra att man kan prenumerera på att få veta när varor som är slut kommer in i lager (nu var det mycket slut nämligen). Och skicka mig gärna en rabattkod om ni läser detta som jobbar i butiken B-)
trustpilot stars

Köpt hårprodukter från J Beverly Hills till nära halva priset!

Jag har handlat shampoo från J Beverly Hills hos Vivamondo. Nästan halva priset jämfört med salongen där jag klipper mig, supernöjd!
trustpilot stars

Allt på ett ställe, fraktfritt och trevlig kundservice

Kan rekommendera Vivamondo, de har verkligen det mesta och oftast är priserna bra eller bäst. Brukar jämföra i Pricerunner eller Kelkoo för att försäkra mig innan jag beställer. Jag har även varit i kontakt med kundtjänst och alltid blivit trevligt bemött. Det som är bra är att man kan spåra försändelsen så man hela tiden vet vart den är och när den kommer fram. Jag har även lyckats pruta, hörde av mig när jag hittat en parfym billigare och då fick jag den 10 % billigare, ett tips till andra att inte vara blyga utan spela ut butikerna mot varandra. Jag ville handla allt på samma ställe för att slippa frakten och fick nu även billigare. Det tar 5 dagar att få varorna så tro inte något annat men skickas rekommenderat så känns verkligen seriöst. Man kan även få ett mejl när varor som är slut kommer in i igen.

Hej Karin,
Tack för det fina omdömet. Vi är mycket tacksamma för all feedback. Vi är extra glada över att du gillar vårt utbud och priserna då detta är någonting som vi verkligen arbetar hårt med. Vi ser även över hur vi kan leverera snabbare, förhoppningsvis kommer vi kunna få ner leveranstiden under 2012, men inte någonting vi kan garantera i dagsläget. Gott nytt år. Hälsningar
Maria kundtjänst Vivamondo
trustpilot stars

Mycket bra sortiment och priser!

Jag har handlat från Vivamondo många gånger och alltid varit nöjd. Jag har även varit i kontakt med deras kundtjänst flera gånger och både fått snabba svar och vänligt bemötande. Deras leveranstider är 5-7 dagar (jag har en gång fått efter 4 dagar och annars efter 5 dagar, så alltså enligt vad de lovat). Priserna är överlag mycket bra och speciellt deras lockvaror (köpte Redken Extreme Anti-Snap Treatment för 99 kronor och den brukar kosta typ 350 kronor hos andra). De har även många produkter som jag inte hittar någon annanstans, älskar Laura Mercier! Men som sagt rekommenderar verkligen Vivamondo och tänk på att det tar typ 5 dagar innan du får varorna, men den som väntar på något gött :-).

Reply from Vivamondo

Hej Marie, tack för din recension. Vi försöker besvara alla frågor så snabbt som möjligt och självklart extra roligt att du gillade både svaren och bemötandet. Det skall jag framföra till rätt personer här. Du är inte heller ensam om att ha upptäckt och gillar våra lockpriser. Vi kommer fortsätta att erbjuda många av våra absolut mest populära produkter till så förmånliga priser som möjligt så håll utkik och besök butiken regelbundet, eller se till att prenumerera på vårt nyhetsbrev som innehåller alla kampanjer. Hälsningar Maria, kundtjänst, Vivamondo

Leveringstid holder ikke

Leveringstid holder ikke
Vivamondo skriver at varen er på lager på deres hjemmeside, og at der går 5-7 arbejdsdage fra bestilling til levering - det holder bare ikke i virkeligheden. Stod nu uden julegave til konen. Ærgeligt. jeg kan ikke forstå at der skal gå så lang tid. - andre firmaer leverer fra hele Europa på 2-3 dage, dette her bør der kigges på kære Vivamondo, det er for ringe. Jeg kan se at jeg ikke er ene om den opfattelse, der er andre anmeldelser som dækker samme problem. Samhandel bygger på tillid. Jeg handler ikke her igen.
Mathilda found this review useful

Hej Carsten,
Tack för ditt omdöme. Vi ser löpande över hur vi kan förkorta leveranstiden och vi skickar alla beställningar från vårt centrallager samma dag som vi får beställningarna. Just nu har vi fått ett löfte från Posten om att det tar 5-7 arbetsdagar. Det har gått fortare (4 arbetsd men då vi är helt beroende av Posten vill vi inte lova någonting som vi sedan inte kan hålla. Bästa hälsningar Maria, kundtjänst Vivamondo

Laaaaaaangsom behandling

Jeg har bestilt en gang og der gik rigtig lang tid før jeg fik varerne. Men de kom og der var penge sparet.

Dog har jeg efterfølgende sendt dem en mail et par gange over flere måneder vedr forspørgsel på en specifik vare de ikke har haft på deres lager i lige så lang tid, har til dato endnu ikke fået svar.

UPDATE 16/2-2012

Jeg har siden 29/7 hvor jeg bad om notifikation om A&B Fierce endnu ikke modtaget en advisering om at i har fået produktet på lager... Hvorfor reklamere med et produkt hvis I ikke kan levere det??

Reply from Vivamondo

Hej Claus, vi levererar alla beställningar på cirka 5-7 arbetsdagar. Självklart är vi beroende av att Posten men det är mycket sällan några problem. Vi svarar på alla frågor så snart vi kan, oftast inom några timmar men alltid inom 48 timmar under vardagar. Vår kundtjänst når du alltid här: http://www.vivamondo.com/dk/kundeservice_dk och ange gärna beställningsnummer så går det snabbare för oss att återkomma.

Ingen problemer

Jeg betalte og fik varen indenfor den lovede leveringstid.

Is Vivamondo.se your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Vivamondo Details

About this company

Vivamondo, störst i Norden inom skönhet på Internet sedan 2006. Drygt 25.000 artiklar i lager, bra priser och snabba leveranser.

Visit Vivamondo.se

Contact information

Write to: info@vivamondo.se
We live here: Box 22237
104 22 Stockholm
Sweden

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.