Vivat reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Oseriösa och försöker skamlöst luras

Jag beställde en rakapparat (Braun Cruzer 6 Face) i födelsedagspresent till min pojkvän från vivat.se istället för en mer etablerad nätbutik för att spara några tjugolappar, men det ångrar jag verkligen nu.

Enligt hemsidan skulle det bara ta max sju dagar för min beställning att komma fram, men när den var framme, hela två veckor efter jag lagt beställningen var förpackningen på rakapparaten upp-bruten och igen-klistrad åtminstone två gånger och dess manual låg till och med utanför förpackningen! Jag har köpt produkter med öppnade förpackningar förut på internet, men då har det stått tydligt på hemsidan att förpackningen redan varit bruten, och alltid har den även varit rabatterad, men detta hade inte framgått alls på deras hemsida. Detta var inget jag kunde ge i present till någon! Det verkade som om de hoppades på att jag skulle vara dum nog att inte fatta att det inte var OK av dem att skicka produkten i det skicket.

Jag kontaktade vivat.se och fick svar snabbt, där man lovade att skicka en ny (de hade ett exemplar kvar) två dagar senare (på en onsdag) och att den skulle vara framme nästa dag (på en torsdag). De lät tillmötesgående och det började kännas som om jag kanske inte blivit helt grundlurad av en liten hycklarfirma. Men deras fina ord hade inte någon substans och paketet kom såklart inte fram förrän mycket senare, nämligen på tisdagen veckan efter! Värst av allt var dock att även denna var en öppnad förpackning! Den såg inte lika opresentabel ut som den första, men jag blev väldigt besviken på att de inte sa till mig att de endast hade en annan öppnad förpackning att skicka mig, utan fick mig att tro att den var oöppnad!

Ännu finns produkten på deras hemsida, och är då den förpackningen som jag skickade tillbaka, men i produktbeskrivningen döljer de än att förpackningen är bruten!

Nu har det gått över tre veckor sedan jag beställde och jag känner mig uppgiven då jag inte har tid att beställa produkten från ett annat ställe eftersom min pojkväns födelsedag är om bara lite mer än en vecka. Jag är rädd att jag kommer ha problem igen, så därför ska jag behålla produkten, men en sak är säker: jag kommer inte köpa från vivat.se någonsin igen! De är oseriösa och försöker sälja produkter med dolda fel till konsumenter, och hoppas att man inte ska reagera.

En sammanställning det som gick fel:
-dolde att produktens kartong var bruten (två gånger!)
-produkten tog längre tid att komma fram än lovat (även här, två gånger!!)
-ljög till mig personligen i mejl (detta finner jag otroligt oseriöst)
-de forsätter dölja för framtida kunder att kartongen på produkten de säljer är bruten

Det enda positiva jag kan säga, var att de svarade snabbt på mitt första mejl...

Is Vivat your company?

About this company

Visit Vivat

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.