Vodaphone reviews

Vodaphone reviews

Low
4.2
from 0 - 10
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
Review company
7 Trustpilot review(s)
|
Latest review
ShowHide Rating distribution
Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

incompetent and rude

I cant believe I had to give it a star. No signal, no customer service. Just all together crap, there is not one good thing I could say about this company just don't sign up. We actually went into store to cancel and was promised the earth and if there are any problems come into store. We tried that and was told to call customer services like everyone else and stop calling into store. The sales assistants response was, "what do you want me to do about it, come build a mast outside your house. Really!!!! Amazing CS. After months of talking to everywhere in the world from Egypt to South Africa it was agreed that our contract was to be terminated at no cost to us. Yipee but the same bill came through our door, and we had to keep calling. Luckily we had the insight to record our calls to vodaphone and had everything the said as evidence so again today yes we will sort it out. we will see am not holding my breath. I would advise that if anyone is experiencing problems with vodaphone buy a recorder and at the beginning of the call say This call may be recorded for monitoring purposes. They don't like it and say its illegal. Its illegal if you don't tell them you are recording the call. The are useless . Signed up to EE and they are so different, you talk to English speaking people, you go past the store and sales staff ask you how the contract is going and are there any problems. Service and signal are excellent. They are so different. Its so nice
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

Stalling on my unlock code

I have an Iphone 4S that I purchased as part of a 2 year contract which expired earlier this year. I wish to get to get the unlock code so that I can switch to a much cheaper SIM-only plan. More than 2 weeks ago, I filled out the online request form for the unlock code. I received no confirmation email or notification of my request. The site simply states that the code would be made available via email within 48 hours or up to 7-10 days depending on the manufacturer. After waiting for more than a week, I called and spent a fair bit of time trying to get the unlock code from Vodafone. At first they tried to get me to sign another 12 month contract for a cheaper plan - I refused. Then they forwarded me to a service guy who was rather rude. He said he would have to check if the code could be made available - depends if my phone is blacklisted!! I got cross and asked what he was implying. He then switched tack and blamed Apple. Said he would request the code again on my behalf but gave me Apple's service number and asked me to call them. I have waited for a week and just now I called Apple. Turns out that I have to pay £25 to chat with an adviser. Unbelievable! I paid for the phone fair and square and Vodaofone is obligated to provide the unlock code now that the contact is over. To deliberately stall like this is beyond stupid. I will not want to touch this company with a barge pole again and will let friends and family know what I think of them.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

**RAF Active Duty Military Members Be Aware**

If you are Active Duty military stationed at RAF Lakenheath or RAF Mildenhall, I pray you DO NOT get a contract with Vodaphone. The network strength is extremely poor. In fact, the only time i ever have 3G connection is during occasional trips to London or Bury St Edmunds. If you live in Thetford, Red Lodge, Brandon, or any surrounding area you will never...ever... ever... have full network strength! I fear that one day i will breakdown on the side of the road, and have to walk for miles to find a decent signal. Yes, its that serious. The fact that i pay extra for a data package that I can only use on occasional trips to London inflicts more frustration. I took a trip to Italy, and had better phone connection. Of course, the sells reps will not tell you that their network quality is poor before you sign that expensive multiple year contract. The customer service reps were very friendly, but... hey.. they aren't to blame for their company's poor service. They are starting to brief newcomers to be weary, and avoid lengthy Vodaphone contracts by all means. Oh, and one last insult to injury, the cost for early termination a year out.. about 500 pounds per line. Yikes! This is my personal experience with Vodaphone, and its possible that the next person's experience may be... pleasant. Well, good Luck!!
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

New Phone Nice People

I recently upgraded my phone, got a cheaper tariff, plus and i phone, delivered the next day even though was out of stock, over all xcelent service from the upgrade staff and great delivery from the courier.

More of the same please
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

One star for nerve and there consistency on doing the same thing again

Vodaphone have taken direct debit payments after I cancelled my contract with them. This is what I received when I contacted them about. I did phone them on 24/3/2013 because my new provider told me to get a pac number of them so I would be able to retain my old number. They kept me on the phone for a long time and then asked me to phone back the next day. I had enough and did not bother. Never at any time during that call did I ask to be reconnected or did I ever receive a letter confirming such a re connection

Hi Miss Quigley,

Thank you for writing back to us about your cancelled account.

I reviewed your account and can see that you had contacted us to cancel the account on 24-Feb-13 and it was suppose to get cancelled on 23/03/2013. I can see that the same was promised and scheduled on your account by the advisor.

However I can see that on 24/03/2013 you had contacted us and reconnected the number and were suppose to contact us again to issue a PAC to retain the number with different provider. Hence the number was activated, but you never contacted us again. Please understand we cannot take any actions on the account till the account holder or the concerned person contact us as per the Data Protection Act U.K. Hence, the account remained active. So, the charges are valid and we will not be able to reimburse the same.

If you wish to cancel the number, as per the business policy, we need you to give us a 30 days’ notice for cancellation of the contract. Once we receive the intimation from you either in writing or via email, we schedule your account your account for cancellation taking 30 days notice period.

Or you can still have a PAC issued and retain the number with provider of your choice.

Once we’ve received confirmation we’ll be happy to help you further. We will be waiting for your response.
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

compared to the rest they are the best

Have been with Vodaphone over 2 years now and i pay for 2 contracts - 1 for me and 1 for my daughter. when i asked about taking a 2nd contract out for my 11 year old daughter i thought i would be cheeky and ask if they would throw a freebie in as a bonus for signing up to a 2nd contract. The sales assistant on the telephone said " I could give you a £40 Vodaphone Bluetooth Kit with charger". I accepted the free gift straight away as he didn't have to, if you don't ask then you don't get.
My 2 contracts were due up but me and my daughter noticed we weren't getting proper 2G coverage in our area. After several phone calls over a period of say a month, Vodaphone offered me a brand new 3G handset and also a new 3G handset for my daughter if i extended her contract by 6 months. . Vodaphone also gave us a free Sure-signal-box that guarantees perfect signal where i live.
In the past i have been with O2 (Not bad), Orange(terrible) and 3 are just the worse Mobile company going. Vodaphone took a bit of time to sort out my issues but i am over the moon with their Quality and A+ services all round. can't fault Vodaphones services to resolve issues and keep the customer happy and will be sticking with this Company. And trust me, i'm not the easiest person to please lol......
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars
trustpilot stars

constant faults and staff that dont know their products

I would expect that if i purchased a product to use in UK that I would get the messages in English or having an option to change the language. The website is useless for this info and calls to overseas people with poor english speaking skills and incompetant product knowledge do not improve the situation . I would think that Vodaphone could learn something off Telstra in product quality but unfortunately incompetant overseas call centres are all awful for both Telcos

Is Vodaphone your company?

Get to know your customers. Simply claim your company now. Get real customer insight and respond to your reviews. It's free.

Claim this company Learn more

Is this your company?

Try out Trustpilot's exclusive tools for gathering reviews-- get started with our Kickstart service! And remember, it's absolutely free to respond to reviews. Learn more

Claim this company

vodaphone.co.uk Details

About this company

Visit Vodaphone

Trustpilot's Commitment

Trustpilot is committed to ensuring better online shopping experiences for everyone, which means we work hard to fight fake reviews. Find out more.

If you notice fake reviews on this company profile, we want to hear about it. Please contact Trustpilot here.

Trustpilot Subscriber

This company subscribes to Trustpilot Business services. Read more about our services for companies here.

No companies can delete or otherwise censor reviews.