Voss Electrolux reviewed by

Deres hjemmeside har ikke fulgt med tiden.

Når jeg er på udkig efter et komfur i dag, så skal det være nemt og gennemskueligt.

Voss har følgende tre kategorier under komfurer:
Vision
Futura
Optima

Det siger mig lige så meget som latinske plantenavne, det er simpelthen ikke brugervenligt. Navnene siger sikkert folk inden for Voss en hel masse, men ikke forbrugerne. I øvrigt har de skrevet "vision" og "futura" med småt og "Optima" med stort, det virker bare klodset.

Voss har fundet ud af at det betaler sig at have en sammenligningsfunktion på deres side, men ikke at det betaler sig at lave den ordentligt. Hvis man tilføjer nogle produkter til listen og fjerner dem igen, så får man følgende server fejl:
"Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory

/node145.asp, line 1762"

Nu er jeg ude efter et induktionskomfur og det kunne være rart hvis jeg kunne slippe for at se alle komfurer igennem, for at finde dem der er induktionskomfurer. F.eks. at man kunne vælge Induktion, Glaskeramik og Gas (ja, Induktion er også glaskeramik, men så kan man kende forskel).

Heldigvis så har Voss på deres forside et nyhedslink omkring induktionskomfurer, men når man klikker på det, så får man følgende fejl:
"ADODB.Recordset error '800a0cc1'

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

/node146.asp, line 185"

En virksomheds hjemmeside er i højere grad end nogensinde salgsstedet, det er derfor vigtigt at den er velfungerende og brugervenlig. En dårlig hjemmeside er lidt ligesom at gå ind i en butik og få dårlig betjening, man bliver træt af stedet og går sin vej.

P.S.
Jeg prøver at sende ovenstående til Voss via deres kontaktformular, hvor jeg vælger "Generelle spørgsmål". Men får følgende fejlmeddelelse:
"
Send en besked til vores kundeservice. For at sikre, at din forespørgsel hurtigst muligt sendes til rette sted, bedes du vælge det produkt eller den afdeling, du er interesseret i, under "Vælg område". Hvis ingen af kategorierne passer til dit spørgsmål, bedes du vælge "Generelle spørgsmål".

Beklager!"

Ja, jeg beklager også hvis jeg ikke er specielt imponeret over hjemmesiden.