VUC reviews

VUC reviews

6.8

En god idé

Jeg forstår ikke de dårlige anmeldelser. Det er en enestående mulighed, for at indhente sin eksamen og lære nyt - ja man skal selv være aktiv, men mailer man sine lærere med spørgsmål, får man hurtigt svar og brænder "lokummet" kan man altid få en tid og snakke.

Dejlige mennesker og lærerigt :-)

Kedelig skolegang.

Jeg har gået på AVU på VUC, og efter 2 mdr. droppede jeg det, selvom jeg havde betalt en formue. Undervisningen er til tider meningsløs, lærerne er alt for umotiverende og timerne er gjort alt for lange, hvilket kan betyde at man har svært ved at koncentere sig. Jeg vil i hvert fald ikke gå der igen.

Useriøs og dårlig virksomhed

Konceptet er godt - tag undervisning hjemme fra din egen skærm. Indtil du betaler og finder ud af, at deres opgaver er fyldt med skrivefejl - og nogle gange er fejlene store nok til at misfortå deres opgaver. Ud over det fandt jeg heller ikke deres online vejledning til opgaverne særligt pædagogiske, og det er altså vigtigt når man ikke er i et klasserum med en lærer!

Det mest tåbelige ved vuc.nu, er, at når det bliver eksamenstid og du skal en tur til Odense kan de ikke finde ud af at tilrettelægge f.eks. en mundtlig/skriftlig eksamen, så den passer til at du kun behøver at rejse derover en gang.
Endnu mere tåbeligt er det, at de forventer at DU slæber din egen printer til odense for at printe dit skriftlige eksamensprojekt ud. What the fuck! Der ryger hele konceptet bare ned i skraldespanden! De vil være innovative og nye med fjernundervisning, men forventer så at du knækker ryggen ved at skulle slæbe din printer med til deres skole for at kunne printe dit eksamensprojekt ud på PAPIR? Det er simpelthen så useriøst, jeg fatter ikke engang det er lovligt at drive virksomhed på den måde. Hvis man skal komme til Odense for at lave sit eksamensprojekt, og printe det ud, skal VUC, og IKKE kursisten, stille printer til rådighed. Hvis i ikke kan det, må i lave en elektronisk løsning, så man ikke behøver print overhovedet!

Konklusion: jeg anbefaler evt. fremtidige kursister at søge alternativer. vuc.nu fralægger sig ansvar, som de burde tage.

Useriøst

Det er utroligt at opleve at betale for 2 HF fag, og ikke modtage undervisning. Afleveringer blev ikke rettet løbende. Og henvendelser omkring problemet blev ikke besvaret. 1 ca. måned før eksamen blev det påtalt at der manglede for mange afleveringer. Og da var de første afleveringer i de 2 fag ikke engang rettet. Og undervisningsmaterialet havde så mange stavefejl at det gik ud over forståelsen. Og da jeg klagede over at jeg ikke havde fået hvad jeg havde betalt for blev det selvfølgelig heller ikke besvaret.

Is VUC your company?

Kompetencegivende fjernundervisning når det passer dig. Begynd din uddannelse på VUC, når du vil og læse, når det passer dig.

Visit VUC