Whirlpool reviews

Whirlpool reviews

4.9

Dårlig service

Min ½ år gamle vaskemaskine gik i stykker for 3 uger siden, og jeg kontaktede Whirlpool for at få den repareret på garantien. Der blev talt om at det nok var varmelegemet der var gået.
I morgen skal jeg have teknikerbesøg for 5. gang! Den første gang blev kun printpladen lavet. Så virkede maskinen stadig ikke, og teknikeren måtte ud igen. Denne gang blev varmelegemet udskiftet, men med det resultat at al strømmen i huset gik i forbindelse med en kogevask, og der løb varmt vand ned af bagsiden af maskinen. Teknikeren måtte ud igen, og det viste sig at han havde sat et uautoriseret varmelegeme i, da han ikke havde det rigtige. Efter yderligere 5 dage kom han så med det rigtige varmelegeme, men nu er der tilsyneladende en løs forbindelse i printpladen!
Det er ret upraktisk at Whirlpool har valgt at samarbejde med et teknikerfirma som ligger 60 km fra hvor jeg bor, og jeg er helt uforstående overfor at et firma der arbejder specielt for Whirlpool ikke har originale reservedele med i deres servicebiler. Ved hvert besøg har jeg fået en mail med oplysning om at hvis der ikke er garantidækning, så koster det 640 kr per ½ time. Det tror jeg godt jeg kan få næsten 2 timers service for hos en lokal leverandør, og det havde nok ikke taget 3 uger.

Meget for pengene

Købte en whirlpool 9kg vaskemaskine i den lokale hvidevarebiks. Maskinen fungerer super og der er plads til vores dobbeltdyne. Det har vi ikke oplevet før

God behandling ved reklamation af vaskemaskine

Fik super behandling ved reklamation af vaskemaskine. Selv om garantien var udløbet, valgte de at lave vaskemaskinen gratis alligevel. Seriøst firma.

Åbenbart elendige produkter og service

Mit 2 - 3 år gamle køle/fryseskab går i stykker. Lidt tidligt. En teknikker fortæller mig at jeg skal bruge et nyt varmelegeme der med arbejdsløn koster 2500,00 at reparere. Men så kommer det - reservedelen går i restordre dvs Whirlpool har ikke det varmelegeme jeg skal bruge.

Det er for dårligt både produkt såvel som service mæssigt - så det er et mærke jeg anbefaler folk at holde sig fra

For at gøre det hele værre får jeg af den tekniske afdeling hos Whirlpool at vide at køleskabe ikke indeholder varmelegemer selvom man på diverse reservedelshjemmesider sælger varmelegemer som benyttes til afrimning af køle/fryseskabe. Så selv deres tekniske afdeling mangler enhver viden om deres egne produkter...

Dårligste vaskemaskine oplevet.....

måtte give afkald på min gode zanussi vaskemaskine til fordel for en whirlpool 6th sense AWO 7214.

6th sense giver jeg ikke meget for. En mængde tøj vejet inden det blev puttet i maskinen gav i 2 på hinanden følgende forsøg 2 forskellige meldinger om hvor meget vaskemiddel der skulle i. Og der var 40 ml til forskel. Ergo kan maskinen absolut ikke finde ud af at veje tøjet.

Uldprogrammet kan tage max 1 kg tøj. Dvs. jeg ind imellem kun putter 1 stk. tøj i maskinen idet der er tale om uldne trøjer/cardigans der vejer 7-800 gram stykket. Maskinen vasker godt nok tøjet, men centrifugere det vil den ikke. Næ nej, man har nemlig fra whirlpools side lavet ophænget i maskinen så svagt, at den ikke kan opnå balance under centrifugeringen når der er tale om et enkelt stykke tøj, der selvsagt bliver noget tungere når det er vådt. Derfor er man nødt til at putte ekstra tøj i til centrifugeringen. Man kan jo selvsagt ikke putte meget mere i fra start når der kun må være sølle 1 kg i maskinen.

Da man nu ikke kan få mere tøj i fra start og maskinen ikke vil centrifugere på det tilhørende program er man nødt til, at køre centrifugeringen alene. Her er så næste problem. Man har kun EEN "valgmulighed" når det drejer sig om alenestående centrifugering. Og det er en kraftig centrifugering, der normalt ville bruges til et langtfra så skånsomt program. Dette centrifugeringsprogram varer 17 (!!!!!!) minutter!!! Man kan godt nok indstille antal omdrejninger men SYTTEN minutter!!??

Og der er INGEN andre muligheder. Man kan ikke, som på alle de andre maskiner jeg har haft gennem årene, springe steps over i et program, og for eksempel nøjes med et ekstra skyl eller en centrifugering.....

Sidst men ikke mindst så efterlader maskinen sæberester i tøj og tromle (det kan ses på maskinens luge). Og det til trods for at jeg i årevis har vejet tøjet for netop, at undgå at over- eller underdosere vaskemiddel. Sengetøj der har været brugt på en dundyne har stadig alle, eller en stor del af dunene siddende i sig efter vask. Altså vil man ikke også have dun i tøjet i den efterfølgende vask, så skal maskinen rengøres grundigt med 1 vask med kun sæbe, efterfulgt af en vask med kun vand.
Pletter af nogen som helst art kan den heller ikke vaske ud, uden de er forbehandlet med fx opvaskemiddel eller har ligget i blød. Og så er det ligegyldigt om pletten er frisk eller "gammel".

Det er simpelthen den dårligste vaskemaskine jeg nogensinde har været ude for... Jeg kan have min tvivl om hvorvidt tøjet bliver rent....

Læser man forbrugerrådets blad "Tænk og Test" kan man i dette års oktobernummer læse om en test af vaskemaskiner og tørretumblere. Whirlpool dumper som nummer sjok i begge tests, og havner derved i den kategori der hedder "under middel"....

Ringe service

Forstår ikke hvordan et 13.000,- dyrt køleskab kan gå i stykker en uge efter man har købt det. At servicen så heller ikke lever helt op til forventningerne er så en anden sag.

Køleskabet går i stykker fredag, efter at have virket lige knap en uge. Jeg ringer så til Whirlpool, der lover at der kommer en teknikker mandag (idag). Desværre skal jeg leve med, at alle mine kølevarer skal kasseres, men kan heldigvis se frem til at kunne få mælk i kaffen igen om mandagen.

Da jeg så ringer til teknikkeren i dag, undrer de sig over at whirlpool kan love at de kommer denne dag, da de først har fået beskeden efter fyraften. De kommer derfor først om tirsdagen.. Senere samme dag vælger 'Din Hvidevare service ApS' (http://www.hvidevareservice.nu) så at aflyse aftalen, da de ikke mener at have de rigtige reservedele på lager. Jeg undrer mig lidt over, at man ved hvilke reservedele der skal bruges før man har set hvad der er galt med mit køleskab.

Jeg venter nu, på at en teknikker kommer, og jeg igen kan tage fri en hel dag på at vente på ham! Grrr

Varmluftsovn

Den holdt i 2 år og 2 måneder - og ABSOLUT ingen kulance fra Whirlpool.
Så det mærke kommer ikke indenfor min dør fremover.........

God oplevelse ved reklamation på vaskemaskine

Vi havde købt en vaskemaskine hos El-giganten, og den gik i stykker efter ganske få ganges brug. Den blev pludselig utæt, men whirlpool sendte en kompetent mand ud der skiftede en ring på maskinen og den har kørt upåklageligt lige siden. God, hurtig og venlig service fra Whirlpool hele vejen igennem.

Vaskemaskine - surprice

Købt en topbetjent vaskemaskine(nyeste model) for 1 måned siden. Desværre kan den periodisk ikke centrifugere og tøjet er drivende vådt.

Hos den såkaldte kundeservice hos Whirlpool, slog man fast pr. mail, at jeg ved vask, hvor maskinen ikke er fyldt helt op, skal komme extra håndklæder i, for at skabe vægt og balance...

Så altså jeg skal have våde håndklæder hængende konstant. Det synes whirlpool er helt OK, og slog meget tydeligt fast, at "insisterede" jeg på et serviceeftersyn kom jeg selv til at betale, da maskinen jo altså fungerede sådan...
Det kan kun opfattes som en slet skjult trussel om, at jeg vil få en regning for et serviceeftersyn.

Nok den mest uforskammede kundeservice, jeg har oplevet.

En positiv oplevelse endte negativt!

Jeg skrev til Whirlpool for at høre hvor man kunne købe et nyt håndtag til mit køleskab. Jeg fik den positive tilbagemelding, at det var et kendt problem at håndtaget revnede på min model, og man ville sende et nyt uden beregning.
Super kundeservice! Troede jeg.
Nu viste det sig, at Whirlpool ville sende håndtaget med en fragtmand som SKAL have kvittering for aflevering på trods af, at jeg skriftligt har givet lov til at pakken må stilles udenfor.
Tror Whirlpool virkelig, at alle deres kunde er hjemmegående eller vil tage en fridag for at modtage en pakke? Alle andre som sender pakker (også med fragtmand) kan godt finde ud af at stille pakken som aftalt.
Desværre endte en super positiv oplevelse negativt.
- - - -
Tillæg 07-12-2011:
Det viser sig nu, at pakken sendes med TNT. I så fald kan jeg godt forstå, at der skal kvitteres for modtagelse da det er pakke-kurerers politik. Men at kalde TNT for en fragtmand, er måske lidt misvisende.
Lige et godt råd til Whirlpool: Foreslå levering til modtagerens arbejdsplads som alle andre leverandører i dag kan finde ud af.

Dårlig service

Har henvendt mig flere gange til Whirlpool omkring et fryseskab men har aldrig fået et svar retur.

Whirlpool: hvorfor har I muligheden for at kontakte jer via hjemmesiden - når I ikke gider svare tilbage?

Nu har I muligheden for at sende et svar her...

Det er nogle gamle maskiner, eller deres tekink, er gammel

Jeg har løst problemet med min RENLIG Moo købt i juli 2009,
DEN ER SMIDT UD
Lortet kunne vaske op, svar fra wp var at lave dobbelt afstand mellem servicet,
svar på stabling var fra wp at købe noget porcelæn der passede til maskinen.
Aquasikring er der ikke på slangen MEN de siger den er indbygget i maskinen HALLO det skal være på slangen

Visit Whirlpool