Wimp reviews

Wimp reviews

5.5

den bedste musik streaming nogensinde

jeg synes at er den bedste musik stramning tjeneste nogensinde
for lige under en 100 om mdr. det kan viste ikke gøres bedre
og en fantastisk lyd

Wimp er bare det bedste

Hakker og mangel på kunster >:-( BARE SKUF DETTE >METAL HEAD< !!!!!!

NEJ NEJ NEJ -_-" ............ dette går simpelt hænd ikke, ingen af det kunster jeg lytter til findes hos jer.......beklager men i kan godt skyde en hvid pil efter mit gabende *ØV om at jeg skal forblive kunde hos jer, og ikke nok med det så hakker jeres app af H**VET til.....og det er endnu være til pc.

Beklager men jeg går tilbage til spotify hvor det er at uanset hvilken kunster jeg ønsker at høre ( Alt fra Gothic, Rock til Death Metal ) så er det hos spotify.
Og ja det er det værd selv med reklamer!

Det kan godt være at jeg er kunne hos telenor nu.
Men det betyder ikke at jeg vil benytte jeres møg !!!!
Dette er endnu være en Telmore´s musik app ........ i har godt nok skudt jer selv i foden med dette ....... FARVEL !

TRÆKKER PENGE UDEN ABONNEMENT

Lang historie kort.
Jeg stiftede et premium abonnement hos Wimp i November 2013, da jeg gerne ville ha' en musiktjeneste på min tlf. Jeg var dog ret utilfreds med brugerfladen og opsagde igen abonnementet kort efter.
Idag (18.02.14) er der igen trukket penge fra wimp!!!! De har de gjort siden da.
Jeg har efter flere henvendelser stadig ikke modtaget noget svar fra dem. man bliver som sædvanlig bare kørt rundt i deres forskellige "Kontakt os" formularer.
Når jeg tjekker inde på min Wimp Konto står der at jeg har et gratis abonnement og skal opgradere og dermed betale de 99,- om måneden hvis jeg igen ønsker at få streaming fra telefonen (bl.a.)
Jeg er sørme ved at være rasende.....
STRAM OP. VIL ALDRIG ANBEFALE DET TIL NOGEN.

5 stjerner for den suveræne CD/Hifi lyd

Endelig kom det! Streaming i CD/Hifi kvalitet. Tak for det WIMP. I er de første. Og det lyder fedt! Stor ros for det.
Det var også på tide at vi musiknydere blev taget seriøst, og ikke spist af med en dyne lagt henover højttalerne – i form af en mulm lyd i MP3.
WIMP. Det bliver til max. karakter til jer. 5 stjerner.
Ovenikøbet får man næsten al musik til rådighed, og jeg føler mig stadig som Alice i eventyrland. Savner pt. bare Radioheads mesterværk ”In rainbows”, men det kommer jo nok. Prisen på 199 kr. om måneden bør ikke være afskrækkende – det svarer jo blot til indkøb at 1-2 cdér pr. måned. Eller download af 20 sange i dårlig kvalitet fra Itunes.
Men måske kan det betale sig at sætte prisen lidt lavere og forsøge at få konverteret alle over på HIFI.
Hvis prisen fx er 125 kr. ville en del nok konvertere fra 99 kr. abonnementet? Og de fleste nye ville nok vælge HIFI ?
Nu vil en del nok anfægte at de ikke kan høre den store forskel på CD lyd kontra MP3/320, og at der skal et godt anlæg til at tydeliggøre forskellen. Jeg kan kun sige at I snyder jer selv. Prøv en A/B test. Der er ingen tvivl. Ærgeligt at vi overhovedet skal have denne diskussion. Der burde kun findes lyd i CD kvalitet – vi skriver år 2014, og vi har I mange år ikke haft problemer med nethastighed eller pladsmangel.
Jeg kunne godt ønske mig at HIFI klubben, som fortaler for den gode lyd, gjorde lidt mere reklame for jer på deres forside. Nuvel, de har et link: http://www.hifiklubben.dk/inspiration-og-aktuelt/Hi-Fi-Klubben-og-WiMP-HiFi--sod-musik/ - men under et menupunkt som man næppe ser.
Eneste lille minus pt.: Via PC/mac streames der kun i MP3/320 kvalitet. Jeg forstår at det er pga. copyrights mv., og der nok kommer en løsning på det. Men da jeg primært bruger IPad/Iphone til streaming, er det ikke det store problem her. Men det er det måske for andre.
Jeg håber at I også overvejer streaming i 24 bit, i forhold til de nuværende 16 bit. Her er der igen en hørbar forskel i dynamikken. Så tag os venligst med på next level, som ingen endnu er vant til :)
Vil også rose jer for nogle gode playlister/forslag samt interfacet i øvrigt.
Jeg vil klart anbefale jer til alle jeg kender!

Brugerflade - Startede skeptisk, men blev positivt overrasket! (Spotify vs. Wimp)

Jeg er en dreng på 20, og har tidligere brugt Spotify, men ville nu prøve Wimp istedet. Selve installation og tilmelding går stortset smertefrit. Og når du har fået startet Wimp op, har du mulighed for at importere alle dine playlister fra spotify - super lækkert!
Brugerflade...
Fordele:
-Efter kort tilvænning virker brugerfladen meget simpel og nem at bruge
-Der er gode muligheder for at opdage nyt musik via "vi anbefaler" og "playlister" - Som fungerer ligesom "digster"
-Som sagt nemt at lave playlister, tilføje og slette.
-Søgemaskine fungerer ligeså godt som ved Spotify
Ulemper:
-Det virker ikke helt så hurtigt til at reagere når man trykker, som f.eks. når man vælger sang, virker det som om der går lidt længere tid før den går igang, i forhold til spotify - Men det er peanuts!
-Selve afspiller bjælken, hvor man trykker play/pause/næste o.s.v. kan ikke flyttes eller gøres mindre, hvilket er lidt irreterende da den virker lidt for stor og klodset. (Har self. også noget med skærmopløsning at gøre, min er 1366x768).
-Der er ikke så mange af mine venner der bruger Wimp, så der er heller ikke så mange af mine venners playlister jeg kan abonnere på.

Men alt i alt positivt overrasket, og ville være mit foretrukne musik program fremover.
Simon, 20 år, Østjylland

Spild af tid

Installerede en "free" app på min tablet og fandt så ud af at man ikke kan anvende den medmindre man opretter et premium abonnement - hallo!!! Fik alligevel tilsendt brugerid og password på mail, som jeg så ikke kunne bruge til noget. Ville så lukke min konto igen ved at logge på Wimp på min pc og gik ind i hjælp for se hvordan man gør det. Kørte igennem en "sådan gør du sløjfe" som bare ender med at lede dig tilbage til sådan gør du igen - og det kan man så fortsætte med så længe man synes det er sjovt - sikke noget bras! Nu har jeg så en konto der :-(

god service

Da jeg brugte Wimp kørte det uden problemer. Jeg kører nu med en anden løsning igennem et medarbejder-abbonnement.
De få gange jeg har haft brug for hjælp har jeg fået meget hurtigt svar.

Hvis jeg selv skulle vælge igen vil Wimp være mit foretrukne fordi jeg har fået så god behandling.

Lyver om reklamefrihed

Jeg skulle bruge et musiksted til min playliste. Den har tidligere ligget på Youtube, men der er nu reklamer imellem sangene og så kan den ikke bruges længere. Så jeg søgte og fandt WImp, der reklamerede med reklamefrihed - selv på gratisprofilen.
Derefter bruger jeg 3 timer på at oprette min playliste blot for at opdage, at der alligevel er reklamer. Det er den slags oplevelser, der gør én rigtig rigtig træt.
Reklamerne er ifølge wimp "produktinformation" om Wimps egne tjenester, men det er stadig væk ødelæggende afbrydelser.
Samlet set uacceptabelt, urimeligt og groft spild af folks tid.

Ingen support!

Jeg har et abonnement hvor hver 6 måned er gratis. Efter at have betalt for de første 5 måneder, lukker de uden varsel mit abonnement op til en weekend. Jeg venter derfor nu på anden dagen på at få musikadgang og et svar på min klage, som skal indsendes via web, men intet sker. Det er bare ikke godt nok for en on-line tjeneste.....

Gør bare mit liv lidt sjovere

Jeg vil hellere undvære min lillefinger, end undvære wimp. Jeg bruger det mindst 4 timer om dagen og kan slet ikke få nok :) Der er tonsvis af musik og det er nemt at finde det musik man gerne vil høre. Nu mangler jeg bare at det kører ordentligt på IOS7 :)

Jeg anbefaler det til alle jeg kender og det sjove er, at de fleste faktisk siger. Det er da meget bedre end Spotify? Det er nemlig det det er DO ! :)

lækkert

Virker som det skal.bruger det via sonos.

Dejligt stort katalog af musik

Men bør kunne bruges på 2 enheder på samme tid så derfor mangler de 2 stjerner

What!

I starten af hver sang der hakker lortet!

Tak, har nu holdt det ud i 8 måneder , men må gå til en anden udbyder nu.. det går bare ikke alle sange hakker i starten, og ja jeg har FIBER!!!!

Prøver spotify nu.

Super tjeneste!

Er super glad for Wimp. God og nem brugerflade.

Derudover har de en dansk musikredaktion som jævnligt ligger playlister og andre forslag op.

Meget bedre end Spotify!

Super tjeneste

Har brugt Wimp i mange år (med en kort pause) og er og har altid været glad for tjenesten, som nu er blevet gratis (dog kun til brug på pc) Synes tjenesten kun er blevet forbedret med de nye tiltag, der er sat i verden.

Oprettelse af profil virker ikke

Kan ikke oprette profil på deres hjemmeside. Har fået tilsendt kode via sms og taster ind på siden, men kan derefter ikke komme videre pga. fejl på siden.

De får 1 stjerne fra mig, da jeg ikke engang kan komme ind og prøve tjenesten. Det er godt nok en skidt start!

Helt perfekt

Jeg bruger WiMP hver eneste dag og jeg har ikke nogen problemer med programmet eller mængden af musik. Jeg har en gang haft et problem jeg kontaktede kundeservice omkring og det hele var klaret over mail på under 30 min. Det er som det skal være

Fup og Svindel

Man forsøger at hverve nye kunder, ved at unlade at fortælle Sandheden,
med Fup og Svindel 'tilbud' som :

FÅ ADGANG TIL MERE END 16 MILLIONER SANGE
- FØRSTE 30 DAGE ER GRATIS!

der bliver ikke nævnt ét ord om at, du er tvunget til,
først at tegne abbonnement,
efter at have spildt tid på at udfylde div. formularer,
+ opgive tlf.nr. og email
går der flere timer inden der kommer et kodeord via SMS,
først her oplyses at de 'GRATIS 30 DAGE' kun kan opnås
ved at betale med dan/visakort, :-(((

-- Føj for S.... skam jeg,.. få røde ører og skoldkopper over hele kroppen,
og stil jer i skammekrogen de næste 3 år - wimp.dk,
det er at tage pis på borgerskabet,
kan i klare jer uden at 'pisse på folk'
så hold jer langt væk fra musikbranchen,

og alle andre brancher for den sags skyld.

Lækkert design, super kvalitet

Har tidligere brugt Spotify og TDC play. WIMP er og bliver det bedste. Bedre design, brugervenlighed, redaktionteltindhold osv. osv.

Super Streamer.

Ja, jeg elsker musik, men I-tunes er jeg sagtet agterud af valsen for. Det vil sige, jeg HADER at opgive mit kontonummer på Internettet. Og så er Telenor's WImp et alletiders alternativ til at høre musik, ubegrænset og uden pris.

Selvfølgelig hørte jeg det på mobilen ville mine regninger stige til en sindsyg pris, men at sidde hjemme og hygge og høre sange man ikke har hørt i årevis, og finde nye "kup", ja, der er Telenor's WIMP bare det bedste. :-).

har det iøjeblikket på prøve

Men ser godt ud ... bedre end TDC play ... det var jo også dommen fornylig i tv

Desuden kan scrobbles ses i last fm samt tips og generere det med facebook

Glæder mig til at udforske det mere

Dog vil Jeg sige alle vores husstands telefoner (4 stk) får ikke abo dertil ... for dyrt

Så det ender nok med, at børnene har på deres mobil og jeg bruger det på pc ... når de er i Skole eller ved andre lejligheder

De har nok også mere brug for det end Jeg ... da jeg bruger last fm meget sammen med gratis dl fra :

Bandcamp

NRK Urørt