www.xl-byg.dk reviews

www.xl-byg.dk reviews

7.8

Blandet oplevelse

Anmeldelse af XL-byg.dk (4 stjerner):

Bestilte vare via hjemmesiden til afhentning i XL-Byg Bording.
Dagen efter får jeg besked om, at varen er klar til afhentning og kort efter, får jeg en mail om, at ordren nu er afhentet i forretningen. Det forstår jeg ikke noget af, da jeg ikke har afhentet noget som helst. Jeg ser samtidig på mit kontoudtog, at pengene også allerede er hævet. Ved bestilling står der, at de først hæves når ordren er afhentet, og siden at jeg fik en mail om, at den nu var afhentet, var det vel derfor at betalingen allerede var trukket.
Jeg tager kontakt til butikken for at høre, hvordan det nu hænger sammen. De svarer hurtigt og beklager, at de er kommet til at lægge min afhentningsordre sammen med de ordrer der skal postafsendes, og derfor er de kommet til at trække betalingen og skrive, at ordren er afhentet. De beklager, men lover, at varen naturligvis stadig er reserveret til mig, når jeg har tid til at komme og hente den dagen efter.
Alt ok.

Da jeg dagen efter henter ordren, prøver de at opkræve mg for varen endnu engang. Jeg fortæller dem, at den skam allerede er betalt, da man afgiver kortoplysninger på hjemmesiden ved reservation og at de trækkes når ordren afhentes.
Medarbejderen kigger derefter i 2 sek. på sin skærm og siger ”Nå ja, det kan jeg da godt se, at den er betalt”.
Hvad var der sket, hvis det var en kunde som ikke tænkte på, at han allerede havde betalt via hjemmesiden og igen blev bedt om at betale i butikken? Ville han så bare være blevet opkrævet to gange?

Det lader ikke til, at den pågældende butik er vant til at få reservationer på varer via hjemmesiden, for hvis de var, så tvivler jeg på, at der ville være disse ”fejl”.

Jeg fik desuden heller ikke nogen kvittering/faktura med på mit køb. Hverken ved afhentning i butikken eller via email. Den måtte jeg selv skrive efter, ved at sende en mail til butikken.

Har også et få tal af gange handlet andre varer i deres butikker. Nogle varer er dyrere end andre steder – andre er de billigere med.
Har nogle gange fundet og benyttet mig af gode tilbud fra deres tilbudsavis, men det er første gang jeg prøver at reservere varer via deres hjemmeside. Og her synes jeg godt, at den pågældende butik kunne stramme op og blive lidt bedre oplyst på, hvordan reservationer, og ikke mindst betalingen for disse, fungerer. For det lod det ikke til, at de var særligt vant til at håndtere i Bording.

En sidste ting er, at der står i ordrebekræftelsen, at når man afhenter ordren, skal der vises gyldig billed-id. Det var heller ikke noget der blev forlangt i XL Bording. I princippet kunne en hvilken som helst have afhentet orden, hvis blot ordreafgivers navn blev oplyst. For det var det eneste der skulle oplyses. Dvs. at en hvilken som helst person, med kendskab til ordreafgiver, kunne have afhentet ordren på ordreafgivers regning.
Ikke særlig smart, at deres egne ”sikkerhedsforanstaltninger”, ikke bliver overholdt. Jeg kunne forstå, at det ikke var nødvendigt med id, hvis varen blot blev reserveret via hjemmesiden, men ikke betalt, og at betaling derfor blot skulle finde sted ved afhentning i butikken. Men sådan forholder det sig jo ikke. Man reserverer nemlig også betaling ved ordreafgivelse/reservation via hjemmesiden og man skal derfor ikke have betaling med ved afhentning.

Kære Martin,

Tak for din meget brugbare og saglige anmeldelse. Din oplevelse har bestemt ikke levet op til vores normalt høje standard for ordrehåndtering på XL-BYG webshoppen. Jeg har kontaktet forretningen, du har handlet med og bedt dem skærpe håndteringen og sikkerhedsforanstaltninger for webordrer.

Vi håber, du får en bedre oplevelse næste gang, du handler på xl-byg.dk

Ganske simpelt ringe service

Købte et Havemøbelsæt på XL-bygs, hjemmeside. Venter en ugen, uden sættet kommer, kontakter min lokale xlbyg, hvor de siger at sættet ikke kan skaffes, og orderen nu er annulleret. Men havemøbelsættet er stadig på hjemmesiden. Jeg kontakter så Xlbyg hovedkontor, hvor svaret lyder, at man automatisk bliver tildelt den nærmest xlbyg butik, hvis butik ikke har produktet, er det op til mig selv at finde en butik, som kan levere varen. Xlbyg kan heller ikke oplyse mig om, hvilken butikker der har sættet på lager, og fri levering er steget til 3000,- hvor da jeg bestilte produktet var 2000.-. Hvorfor orderen ikke automatisk går videre til den geografiske nærmeste Xlbyg som har varen på lager, forstår jeg ikke.

En blandet oplevelse

Produktet fejler intet, og ankom uden skrammer eller noget. Desværre stemte leveringstiden ikke overens med den angivne på hjemmesiden (3-5 dage). Det tog næsten 14 dage at få varen leveret, og der var ikke skyggen af undskyldning eller særlig stor hjælp da jeg kontaktede byggecenteret omkring problematikken.
Noget andet er, at selvom produktet ikke var svært at samle, ville det måske være en idé at inkludere en vejledning i pakken. Bare for god ordens skyld.

Kære kunde,

Tak for din anmeldelse.

Det er meget beklageligt, at du har været udsat for forlænget leveringstid uden at få en ordentlig forklaring. Det er gået meget stærkt i forretningerne i den seneste tid, men det skal bestemt ikke gå ud over den gode oplevelse og service.

Jeg håber, du får en bedre oplevelse næste gang, du handler med XL-BYG.

Fantatisk XL i Skibby

Super priser samt gratis levering af fliser under køb af 50kvm (det ydes ikke andre steder), kan ikke være bedre. Kommunikation er også i top.

Tak for det og god påske til jer.

Mvh. Lukic

Følte mig snydt i tømmerhandelen

Sammen med nogle pejseoptændingsbrikker i butikken købte jeg også 7/4 nogle trykimprægnerede brædder. Jeg havde et bræt med ind i ekspeditionen. Fortalte, at det var 40,5 m i alt af 20/100 mm. Undrede mig over den høje pris på i alt 880,88 kr. Hjemme lavede jeg begyndelsen til et plankeværk. Købte et par dage senere et par yderligere brædder hos [ekstern reference] i Kokkedal/Hørsholm til en pris, der var 2,5 gange lavere. Undrede mig og opdagede så, at I havde faktureret mig for brædder i tykkelsen 25 mm. á 17,40 kr/m plus moms. Men da brædderne nu var i plankeværket kom jeg ikke forbi med dem. Derfor denne klage.
På kvitteringen står disse tal:
00002332244/1292453 99100000000131 13.00 1085 025100

Efter denne klage har XL-byg lynhurtigt returneret det for højt opkrævede beløb, så jeg er nu en tilfreds kunde.
Erik Both

Kære Erik,

Tak for din anmeldelse. Du har talt med såvel forretningen samt undertegnede i går. Det glæder os, at du er tilfreds efter at forretningen og du har fundet en god løsning i fællesskab.

Mai Bakmand

Det skal ikke være nogen hemmelighed, jeg er rasende.

Jeg bestilte havemøbler d. 1april, efter annoncens reklame med 3-5 dages leveringstid. Da jeg den efterfølgende tirsdag, efter 7 dage stadig ikke har modtaget mine bestilte møbler rykker jeg telefonisk til 'Havecenter Herlev' som lover at ringe tilbage, hvilket de ikke gør. Onsdag eftermiddag, stadig uden at have hørt noget, ringer jeg endnu engang til 'Herlev Havecenter'. De ringer tilbage til mig efter en ½ dag og oplyser mig om, at møblerne kommer torsdag. Jeg tager derfor fri fra arbejdet og venter forgæves, ingen møbler bliver leveret. Så kigger jeg endnu engang på den faktura jeg fik tilsendt d. 9april og ser at der står levering fredag d.11? Jeg tager atter fri fra arbejde og venter hele fredagen, endnu engang bliver jeg brændt af.

Jeg kontakter dem mandag d.14 for at annullere ordren, men ingen vil/kan tage ansvar, og trods mange telefoniske forsøg, møder jeg kun sure og irriterede medarbejdere, hvor én så "lover" at få nogle til at ringe til mig.......

To dage har jeg taget fri fra mit arbejde, hvilket har kostet mig mere end møblernes pris i alt, og jeg vil om ingen omstændigheder vente mere, desuden stiller mig meget uforstående overfor hvordan de kan tillade sig at trække pengene på min konto for varene uden at have taget skridt til at levere dem?

Jeg sidder stadig med uforettet sag, og aner ikke hvad der kommer til at ske, men jeg kan garantere, at det var både første og sidste gang jeg handlede der......!

Kære Michelle,

Tak for din anmeldelse. Det er meget beklageligt, at du endnu ikke er blevet kontaktet. Der er fart på i vores butikker i påsken, og det kan give den type meget uheldige situationer som din. Jeg kan forsikre dig, at du vil blive kontaktet af Herlev Havecenter, så snart det kan lade sig gøre.

Mai Bakmand

Meget fint træværk. Hurtig levering.

Hjemmesiden kræver lidt tilvænning da siden opdaterer mange gange, men ellers nem at finde rundt i.
Der findes andre bræddelænger end dem der er vist i webshop.

Effektivt

Effektivt og nemt

Hurtig og perfekt levering

Mine varer perfekt leveret af smilende chauffør, som placerede træet hvor jeg ønskede det.

Fin oplevelse indtil levering

Bestillingen gik fint, leveringstid 3 dage som også er rigtigt fint. Dog blev varerne leveret hos naboen så jeg måtte skynde mig at få det flyttet så de kunne komme til at parkere igen, det er ikke så heldigt.

Kære Christian,

Tak for din anmeldelse.

Jeg har talt med byggecentret, som har leveret din ordre, og de beklager fejl-leveringen meget. Som et plaster på såret, sender de et lille gavekort til dig til brug i XL-BYG forretningen.

Lang levering

Mine hyldeknægte kom som de skulle, det tog dog ca en uges tid, hvilket er ærgeligt. Jeg ved ikke hvor meget ris XL-byg skal have for det, da det vel egentlig er postdanmark der levere. Men XL-byg kunne overveje at bruge en anden, hurtigere leverandør.

Kære Kunde,

Tak for din anmeldelse.

Det er - som du selv er inde på - hos Post Danmark, forsinkelsen er sket. Vi er derfor glade for dit input, som vi kan bruge til løbende at vurdere vores distributionsaftaler.

Mai Bakmand

udmærket service, for lang leveringstid

Der står 3-5 hverdage på websitet, men det tog en uge, så jeg hentede selv varen.

Kære Gitte,

Tak for din anmeldelse. Jeg har talt med byggecentret, som har håndteret din webordre. De beklager meget den alt for lange leveringstid og vil dykke ned i sagen, for at finde ud af, præcis hvor forsinkelsen er opstået. Tak for din tålmodighed - og godt du hentede varen selv.

Mai Bakmand

Superbetjening hos XL via nettetog i butikken.

Jeg købte læhegn over nettet, og fik dem hurtigt. Da jeg vågnede en morgen tidligt lå det allerede på græsplænen, klar til at sætte op. Da jeg den efterfølgende dag var hos XL Byg i Langeskov for at få maling og skruer m.m. Fik jeg også en rigtig god betjening.
Så i fortjener ros.

xl-byg.dk gav mig alle tiders købsoplevelse!

Da jeg skulle bruge materialer til at lave en væg mellem sammenbygget carport og udhus, fandt jeg SAMTLIGE materialer hos xl-byg.dk, og jeg skulle bruge MANGE forskellige materialer, idet jeg også skulle lave en dør. Jeg købte for lidt over kr. 2.000. Derfor sendte de materialerne, uden at jeg skulle betale fragt. Forretningen ligger i Haarby, og jeg bor på Als - lang transport! Priserne er rimelige og servicen god.
Mvh Peter, Als

xl-byg i Sorø

Fin service ved handel gennem xl-byg.dk Alle meget hjælpsomme.

Ok men med småfejl.

Skulle leveres fredag og chauffør skulle ringe 1 time inden så man ikke skulle gå hjemme hele dagen. Chaufføren havde ikke fået denne besked og ringede da han holdt udenfor huset.
Skulle leveres på specielle paller, men blev leveret på 1 stk. euro-palle samt nogle forskalnings-brædder. Udlæg for de specielle paller er modtaget retur.

hurtig på aftrækken

Bestilt kl 21 og kl 11 næste formiddag var toilettet der det er bare iorden. Hornsyld XL byg

en sur fragtmænd

Vi har købt et legetærn til min datter, prisen hænger fint sammen med produktet lavet i god kvalitet. Men har oplevet en sur fragtmæd, som har leveret varen til mig, han smed dele af legetårnen på græsplanen uden hensyn til at de hurtig kan blive ødelagt. Han har efterladt et legetårn ligesom affald fint fordelt over græsplænen, synes ikke det er en god service hvis mal selv har set det.... men legetårnet har overstået det hele og står nu pænt i haven.... sådan som det skal være

Kære Steffie,

Tak for din anmeldelse.

Din ordre er blevet leveret direkte fra leverandøren. Vi har taget kontakt til denne for at fortælle, at vognmandens levering har været uacceptabel. Dine varer burde naturligvis være afleveret i forsvarlig stand.

Vi glæder og naturligvis over, at legetårnet ikke har taget skade og håber, at I får stor fornøjelse af det.

8 dages levering på lagervare ikke acceptabelt

Bestilte en mandag og varen blev modtaget tirsdagen ugen efter. Der var ingen indikationer undervejs på at det skulle tage så lang tid da varen var på lager.

Kære Bjørn,

Tak for din anmeldelse.

Jeg har kontaktet det byggecenter, som har håndteret din ordre. Vi kan se i vores system, at din ordre er afgivet mandag den 17. og overdraget til Post Danmark den 21.3. Din uheldige oplevelse skyldes derfor en kombination af lidt langsom håndtering både hos os selv og Post Danmark. Det beklager vi naturligvis.

Vi håber, at du får glæde af den leverede vare.

god Webshop

kan godt anbefales

XL-BYG ONLINE BYGGECENTER Support

Om virksomheden

XL-BYG er Skandinaviens største byggecenterkæde med over 250 forretninger. Levering til døren fra din lokale XL-BYG. Tryg onlinehandel i XL-WEBSHOP døgnet rundt.

Visit www.xl-byg.dk

Write to: info@xl-byg.dk