www.xl-byg.dk reviews

7.7

Hurtig levering og ingen problemer

Hurtig levering og ingen problemer

De glemte ordren

De glemte at levere varen men den kom dog efter 2 dage da jeg 1måned senere rykkede for levering af varen

Kære kunde,

Tak for din anmeldelse.

Jeg har talt med det byggecenter, som fik din ordre. De beklager endnu engang den meget uheldige forglemmelse, som blev skyld i din alt for lange leveringstid.

Det var godt, du rykkede for leveringen.

Mai Bakmand

This review has been reported to customer service by the company for missing proof of purchase.

Customer service is in the process of investigating this review.

See our review guidelines here.

God betjening - men ikke alle materialer var tilfredsstillende

I f.m. byggeri af et redskabsrum (Centerbyg RC 2) var der stor hjælpsomhed fra personalets side. Dog var der i den leverede "pakke" for få tagskruer samt et par spær, der var rådne.

Fin leveringstid men uacceptabel "service"

Jeg købte to drivhuse. De blev leveret hurtigt, men desværre var der to ødelagte glas. Den slags kan jo ske, så jeg skrev til XL-byg for at bede om at få de to glas erstattet. Der er nu gået to uger uden så meget som et svar på min henvendelse. Det er ikke i orden.

Hej Rasmus,

Tak for din anmeldelse. Jeg har taget kontakt til forretningen, som har behandlet din ordre. Desværre var din mail røget i deres spamfilter, men er nu fundet frem igen. Du vil derfor blive kontaktet af forretningen hurtigst muligt.

Levering af havemøbler!!!!!!!!

3 af stolene hvor det flettet er gået i stykker da vi fik dem leveret.

Kære Birgit,

Tak for din anmeldelse.

Jeg har talt med forretningen, som har leveret dine havemøbler. De beder dig kontakte dem på telefon 44944777, så I kan finde en løsning på din reklamation. Det er naturligvis ikke meningen, at du skal have defekte møbler.

virkelig god service!

De har min klare anbefaling!

Godt produkt, elendig service

Jeg bestilte havemøbler og de levede op til mine forventninger, men servicen var helt utrolig ringe, eller rettere slet ikke eksisterende, og fragt tiden skal man lige tredoble så passer det hvis man brokker sig nok gange........
Desuden undrer jeg mig lidt over at jeg ikke kunne få gratis fragt. Deres politik siger at man skal købe for 2000kr men jeg købte jo kun for 1999, så jeg måtte købe en tube akryl fuge med til 9,95kr for at få gratis fragt

Kære Rudi,

Tak for din anmeldelse.

Jeg kan se, at du har bestilt den 5.4. og fået leveret den 11.4. Dvs. at leveringstiden ganske rigtigt har været til den lange side - men dog ikke ude over de 3-5 hverdage, som vi lover.

Mht fragtfriheden, så skelner systemet skarpt ved fragtgrænsen. Så det var godt, du fandt en tube akrylfuge.

Lynhurtig levering

Selvom der står op til 5 dages leveringstid kom skuret allerede efter 2 dage. Da det så blevet leveret blev det ikke bare sat et tilfældigt sted, vi fik det placeret lige hvor det skulle på vores grund. Det er hurtig og intelligent levering!

Super handel

Perfekt handel. Hurtig levering og god service

Blandet oplevelse

Anmeldelse af XL-byg.dk (4 stjerner):

Bestilte vare via hjemmesiden til afhentning i XL-Byg Bording.
Dagen efter får jeg besked om, at varen er klar til afhentning og kort efter, får jeg en mail om, at ordren nu er afhentet i forretningen. Det forstår jeg ikke noget af, da jeg ikke har afhentet noget som helst. Jeg ser samtidig på mit kontoudtog, at pengene også allerede er hævet. Ved bestilling står der, at de først hæves når ordren er afhentet, og siden at jeg fik en mail om, at den nu var afhentet, var det vel derfor at betalingen allerede var trukket.
Jeg tager kontakt til butikken for at høre, hvordan det nu hænger sammen. De svarer hurtigt og beklager, at de er kommet til at lægge min afhentningsordre sammen med de ordrer der skal postafsendes, og derfor er de kommet til at trække betalingen og skrive, at ordren er afhentet. De beklager, men lover, at varen naturligvis stadig er reserveret til mig, når jeg har tid til at komme og hente den dagen efter.
Alt ok.

Da jeg dagen efter henter ordren, prøver de at opkræve mg for varen endnu engang. Jeg fortæller dem, at den skam allerede er betalt, da man afgiver kortoplysninger på hjemmesiden ved reservation og at de trækkes når ordren afhentes.
Medarbejderen kigger derefter i 2 sek. på sin skærm og siger ”Nå ja, det kan jeg da godt se, at den er betalt”.
Hvad var der sket, hvis det var en kunde som ikke tænkte på, at han allerede havde betalt via hjemmesiden og igen blev bedt om at betale i butikken? Ville han så bare være blevet opkrævet to gange?

Det lader ikke til, at den pågældende butik er vant til at få reservationer på varer via hjemmesiden, for hvis de var, så tvivler jeg på, at der ville være disse ”fejl”.

Jeg fik desuden heller ikke nogen kvittering/faktura med på mit køb. Hverken ved afhentning i butikken eller via email. Den måtte jeg selv skrive efter, ved at sende en mail til butikken.

Har også et få tal af gange handlet andre varer i deres butikker. Nogle varer er dyrere end andre steder – andre er de billigere med.
Har nogle gange fundet og benyttet mig af gode tilbud fra deres tilbudsavis, men det er første gang jeg prøver at reservere varer via deres hjemmeside. Og her synes jeg godt, at den pågældende butik kunne stramme op og blive lidt bedre oplyst på, hvordan reservationer, og ikke mindst betalingen for disse, fungerer. For det lod det ikke til, at de var særligt vant til at håndtere i Bording.

En sidste ting er, at der står i ordrebekræftelsen, at når man afhenter ordren, skal der vises gyldig billed-id. Det var heller ikke noget der blev forlangt i XL Bording. I princippet kunne en hvilken som helst have afhentet orden, hvis blot ordreafgivers navn blev oplyst. For det var det eneste der skulle oplyses. Dvs. at en hvilken som helst person, med kendskab til ordreafgiver, kunne have afhentet ordren på ordreafgivers regning.
Ikke særlig smart, at deres egne ”sikkerhedsforanstaltninger”, ikke bliver overholdt. Jeg kunne forstå, at det ikke var nødvendigt med id, hvis varen blot blev reserveret via hjemmesiden, men ikke betalt, og at betaling derfor blot skulle finde sted ved afhentning i butikken. Men sådan forholder det sig jo ikke. Man reserverer nemlig også betaling ved ordreafgivelse/reservation via hjemmesiden og man skal derfor ikke have betaling med ved afhentning.

Kære Martin,

Tak for din meget brugbare og saglige anmeldelse. Din oplevelse har bestemt ikke levet op til vores normalt høje standard for ordrehåndtering på XL-BYG webshoppen. Jeg har kontaktet forretningen, du har handlet med og bedt dem skærpe håndteringen og sikkerhedsforanstaltninger for webordrer.

Vi håber, du får en bedre oplevelse næste gang, du handler på xl-byg.dk

Ganske simpelt ringe service

Købte et Havemøbelsæt på XL-bygs, hjemmeside. Venter en ugen, uden sættet kommer, kontakter min lokale xlbyg, hvor de siger at sættet ikke kan skaffes, og orderen nu er annulleret. Men havemøbelsættet er stadig på hjemmesiden. Jeg kontakter så Xlbyg hovedkontor, hvor svaret lyder, at man automatisk bliver tildelt den nærmest xlbyg butik, hvis butik ikke har produktet, er det op til mig selv at finde en butik, som kan levere varen. Xlbyg kan heller ikke oplyse mig om, hvilken butikker der har sættet på lager, og fri levering er steget til 3000,- hvor da jeg bestilte produktet var 2000.-. Hvorfor orderen ikke automatisk går videre til den geografiske nærmeste Xlbyg som har varen på lager, forstår jeg ikke.

Kære Rune,

Tak for din anmeldelse.

Det er korrekt, at vi ikke fra XL-BYG kædekontoret kan se lagerstatus i de enkelte forretninger. Når dette falder sammen med påsketravlhed, så forretningerns ikke får opdateret lagerstatus på webshoppen, skaber det netop den uheldige situation, du har været udsat for. Det er meget beklageligt.

Dit input mht at dirigere ordren videre i systemet er taget til efterretning og kan bruges i vores konstante bestræbelser på at gøre webshoppen mere brugervenlig. Tak for det.

En blandet oplevelse

Produktet fejler intet, og ankom uden skrammer eller noget. Desværre stemte leveringstiden ikke overens med den angivne på hjemmesiden (3-5 dage). Det tog næsten 14 dage at få varen leveret, og der var ikke skyggen af undskyldning eller særlig stor hjælp da jeg kontaktede byggecenteret omkring problematikken.
Noget andet er, at selvom produktet ikke var svært at samle, ville det måske være en idé at inkludere en vejledning i pakken. Bare for god ordens skyld.

Kære kunde,

Tak for din anmeldelse.

Det er meget beklageligt, at du har været udsat for forlænget leveringstid uden at få en ordentlig forklaring. Det er gået meget stærkt i forretningerne i den seneste tid, men det skal bestemt ikke gå ud over den gode oplevelse og service.

Jeg håber, du får en bedre oplevelse næste gang, du handler med XL-BYG.

Fantatisk XL i Skibby

Super priser samt gratis levering af fliser under køb af 50kvm (det ydes ikke andre steder), kan ikke være bedre. Kommunikation er også i top.

Tak for det og god påske til jer.

Mvh. Lukic

Følte mig snydt i tømmerhandelen

Sammen med nogle pejseoptændingsbrikker i butikken købte jeg også 7/4 nogle trykimprægnerede brædder. Jeg havde et bræt med ind i ekspeditionen. Fortalte, at det var 40,5 m i alt af 20/100 mm. Undrede mig over den høje pris på i alt 880,88 kr. Hjemme lavede jeg begyndelsen til et plankeværk. Købte et par dage senere et par yderligere brædder hos [ekstern reference] i Kokkedal/Hørsholm til en pris, der var 2,5 gange lavere. Undrede mig og opdagede så, at I havde faktureret mig for brædder i tykkelsen 25 mm. á 17,40 kr/m plus moms. Men da brædderne nu var i plankeværket kom jeg ikke forbi med dem. Derfor denne klage.
På kvitteringen står disse tal:
00002332244/1292453 99100000000131 13.00 1085 025100

Efter denne klage har XL-byg lynhurtigt returneret det for højt opkrævede beløb, så jeg er nu en tilfreds kunde.
Erik Both

Kære Erik,

Tak for din anmeldelse. Du har talt med såvel forretningen samt undertegnede i går. Det glæder os, at du er tilfreds efter at forretningen og du har fundet en god løsning i fællesskab.

Mai Bakmand

Det skal ikke være nogen hemmelighed, jeg er rasende.

Jeg bestilte havemøbler d. 1april, efter annoncens reklame med 3-5 dages leveringstid. Da jeg den efterfølgende tirsdag, efter 7 dage stadig ikke har modtaget mine bestilte møbler rykker jeg telefonisk til 'Havecenter Herlev' som lover at ringe tilbage, hvilket de ikke gør. Onsdag eftermiddag, stadig uden at have hørt noget, ringer jeg endnu engang til 'Herlev Havecenter'. De ringer tilbage til mig efter en ½ dag og oplyser mig om, at møblerne kommer torsdag. Jeg tager derfor fri fra arbejdet og venter forgæves, ingen møbler bliver leveret. Så kigger jeg endnu engang på den faktura jeg fik tilsendt d. 9april og ser at der står levering fredag d.11? Jeg tager atter fri fra arbejde og venter hele fredagen, endnu engang bliver jeg brændt af.

Jeg kontakter dem mandag d.14 for at annullere ordren, men ingen vil/kan tage ansvar, og trods mange telefoniske forsøg, møder jeg kun sure og irriterede medarbejdere, hvor én så "lover" at få nogle til at ringe til mig.......

To dage har jeg taget fri fra mit arbejde, hvilket har kostet mig mere end møblernes pris i alt, og jeg vil om ingen omstændigheder vente mere, desuden stiller mig meget uforstående overfor hvordan de kan tillade sig at trække pengene på min konto for varene uden at have taget skridt til at levere dem?

Jeg sidder stadig med uforettet sag, og aner ikke hvad der kommer til at ske, men jeg kan garantere, at det var både første og sidste gang jeg handlede der......!

Kære Michelle,

Tak for din anmeldelse. Det er meget beklageligt, at du endnu ikke er blevet kontaktet. Der er fart på i vores butikker i påsken, og det kan give den type meget uheldige situationer som din. Jeg kan forsikre dig, at du vil blive kontaktet af Herlev Havecenter, så snart det kan lade sig gøre.

Mai Bakmand

Meget fint træværk. Hurtig levering.

Hjemmesiden kræver lidt tilvænning da siden opdaterer mange gange, men ellers nem at finde rundt i.
Der findes andre bræddelænger end dem der er vist i webshop.

Effektivt

Effektivt og nemt

Hurtig og perfekt levering

Mine varer perfekt leveret af smilende chauffør, som placerede træet hvor jeg ønskede det.

Fin oplevelse indtil levering

Bestillingen gik fint, leveringstid 3 dage som også er rigtigt fint. Dog blev varerne leveret hos naboen så jeg måtte skynde mig at få det flyttet så de kunne komme til at parkere igen, det er ikke så heldigt.

Kære Christian,

Tak for din anmeldelse.

Jeg har talt med byggecentret, som har leveret din ordre, og de beklager fejl-leveringen meget. Som et plaster på såret, sender de et lille gavekort til dig til brug i XL-BYG forretningen.

XL-BYG ONLINE BYGGECENTER Support

Om virksomheden

XL-BYG er Skandinaviens største byggecenterkæde med over 250 forretninger. Levering til døren fra din lokale XL-BYG. Tryg onlinehandel i XL-WEBSHOP døgnet rundt.

Visit www.xl-byg.dk

Write to: info@xl-byg.dk