York auktion ApS reviews

York auktion ApS reviews

3.6

Utroværdig

Har et par gange været til York Auktion, og når presset står for døren, kan det være lidt besværligt at teste en given enhed man ønsker byde på, når man så henvender sig til personalet "indehaveren" bliver man mødt med en ubehøvlet svar - man må håbe at det filmhold som har været hos York i efteråret 2013 og 1. februar 2014 også får sandheden med i deres udsendelse som formentligt sendes i 2014.
Jeg har også prøvet at sælge hos York, og når man står og snakker med "indehaveren/ansvarlige" oplyser han et men bliver mødt med noget andet når han sender sin så kaldet (kontrakt), som jeg ikke på noget tidspunkt kan anbefale andre underskrive.
Jeg vil ligeledes gøre det klart til kunder, at man burde gøre sig klart inden man deltager i en auktion, at de vare som auktionshuset modtager kan være af forskellige årsager til de bliver solgt gennem et auktionshus, DET ER IKKE NØDVENDIGVIS YORK SOM ER ANSVARLIG, BEVIDST/UBEVIDST, samtidig med man handler på en auktion ved man jo også at det kan være emner som har en skade, uægte, har en mangel, man går ikke på auktion og køber kvalitet.
York burde være lidt mere høflig i stedet for at være ubehøvlet, uanset emnernes stand, er det emner der ikke ønskes sælges af York kan York blot nægte modtagelse, men jo flere emner der er sat til salg, jo mere tjenes der, og til tider skal man huske; der findes ikke RAGELSE, der er altid en som lige kan bruge netop den ting, som iflg. York er noget ragelse.
Jeg kan blot sige at noget af det såkaldte RAGELSE som måske sælges via YORK, kan måske stamme fra et tidligere køb fra York Auktionen.
Det er min overbevisning at det skal være sjovt og gå til en auktion nogle gange vinder man og andre gange ........ ja, det er op til en selv at kontrollere emnerne inden man byder.
Til York vil jeg blot sige, når man er så utilfreds er det så det rigtige erhverv man arbejder med..........................................?

Utroværdigt firma

Købte 5 sæt (5 separate enheder9 Beats by Dr. Dre Solo hovedtelefoner på deres nye Live auktion. Afhentede dem personligt og betalte kontant. Da jeg kom hjem med dem var min søn ved at dø af grin over dem og sagde at de var FAKE. Han viste mig et sæt originale magen til og det gik op for mig at jeg var blevet snydt. Jeg kørte derfor tilbage til York Auktion med det hele.
Ved henvendelse til indehaveren af auktionen og forklaring om at de var fake, blev jeg mødt med: "ja, det anede mig" - samt "det burde du kunne regne ud når du fik dem til den pris" og "det burde du også kunne se på billederne af emballagen"
Så er det lige jeg tænker hvordan skulle jeg kunne det når jeg ikke har nogle i forvejen. Det eneste jeg vidste var at de kostede ca. kr. 1000,- fra nye og jeg betalte kr. 475,- pr sæt incl. det hele.
Hvorom alting er, tog han dem retur og returnerede min indbetaling.
Det der pisser mig lidt af er at han udemærket godt vidste at de var billige kopier, samt at jeg udover at afhente dem, også skulle bruge tid og benzin på at returnere dem.
Summasummarum: Aldrig mere York-Auktion.dk

Påståede bud.. Og dårligt system

De har nu lavet en "live aktion" hvor jeg har nudt på nogle ting (og ikke vundet) men derimod har jeg fået noget jeg IKKE har budt på, men hvis man søger lidt finder man deres system (Auction2000) er "kendt" for denne fejl.

Det drejer sig om sølle 250kr. (så det har intet med pengene at gøre) men vil da ikke have en vare jeg ikke har budt på..

Man kan ikke slette sin profil derinde, der er ingen betingelser der skal godkendes for oprette sin profil (har dobbeltjekket begge dele)

Flere af siderne står med svenske gloser (svensk system)

Når jeg gjorde dem bekendt med det siger de bare at det står der i deres system...
York-Auktion ApS

Reply from York-Auktion ApS

Hej Birger
Vi er kede af vi ikke fik tjekket det godt nok, men som vi allerede har skrevet til dig, sletter vi det selvfølgelig, var og er bare ikke bekendt med den fejl, idet som du ved er det jo ikke vores system, men det svenske, og det er første gang vi køre med det.
Så vi sletter det selvfølge, og vil arbejde på det ikke sker igen, vi har sendt en fejlrapport til dem, det kan jo se hvad ip adresse der er budt fra, så må de jo kunne lokalisere fejlen, vi undskylder endnu engang mvh. York Auktion

store mangler på "nye varer"

jeg har prøvet at købe såkaldt nyt legetøj ,racerbaner,mm hos dem ,men da ungerne fik pakket deres ting ud af de "nye"æsker viste det sig at der var mangler og fejl på alt det legetøj der var købt,,tror york auktion er en handelsplads for kasserede "nye" varer så til alle,PAS PÅ DERUDE...

jeg er i dag efter indrykning af denne anmeldelse blevet venlig kontaktet af york auktion som har haft kontakt til leverandør af overnævnte legetøj som vil sende en ny racerbane uden beregning ,den mail jeg sendte efter købet må være forsvundet i deres system men det var en venlig og positiv henvendelse,som ungerne sikkert vil se frem til...jeg takker herfra

Kan gøres bedre!

Var til york auktion d. 28/1, og jeg håbede på at få fingerne i en af de ca. 15-20 spritnye texas græsslåmaskiner der var. Jeg fik en af dem til 1000+moms+salær, ialt 1500 kr. som er ½ pris af en ny. Jeg købte også en Siemens glaskeramisk kogeplade (80cm) som koster ca. 8000 kr. fra ny. På websitet stod er den var næsten ubrugt.

Jeg kom glad hjem med begge varer - som begge var defekte - ØV!
Texas klipperne kunne ikke starte, karburatoren var fyldt med slam og svømmeren var defekt, så der skulle en ny karburator på.
Den kostede kun 250 kr. men alligevel!
Så hellere købe en til 3000 kr. og få garanti.

I kogepladen var printet defekt, så den var helt død.
Er nyt print koster 1650 kr, og næsten ny var den ikke.
Jeg skrev straks til York og klagede, og idag d. 13/1 får jeg så en mail, hvor de tilbyder at kreditere mig for kogepladen. Sådan - så derfor har jeg ændret fra 1 til 3 stjerner.

De fraskriver sig alt ansvar, men jeg mener de i det mindste kunne prøve tingene, bare for at se om de var defekte eller ej.

Min nabo havde på forrige auktion købt en texas klipper hos dem.
Samme historie - defekt.

Vær meget opmærksom inden i byder, og tjek tingene inden i byder.

Godt sted.

Jeg kan kun varmt anbefale York.. Jeg købt en masse forskelligt der, som kun levede op til mine forventninger.. Der er også godt tid til at se varene inden bud. Kan godt se det kan være en udfordring hvis man kun byder over nettet. Men hvor ville det være dejligt hvis folk huskede penge hver gang, ja ved godt det er ganske få, meeeen !! Ja altså til de gode pølser. Kundeservicen har jeg heller ikke noget at klage over. De er meget søde og venlige, selv når der er nogen der opfører sig utidigt.. Sidste gang jeg var der (november måned) var der en stor skaldet mand der ikke ville købe den vare han havde budt på, mener det var noget værktøj, men de fortalte ham roligt og venligt, at et bud er et bud, så han måtte betale.. Han råbte og skreg inde i hallen, han virkede påvirket. Men medarbejderne tog det ganske roligt. Så kan kun sige ud til Nyrup og få en go dag.

Byd aldrig på York Auktion over internettet måske i det hele taget, defekte varer

Advarsel mod at byde på York Auktion i hvert fald over internette, her har du ikke mulighed for at se hvad det er du byder på.
Bød og fik budet på en helt ny Texas græsslåmaskine med elstart Auktionen var en konkursauktion, så jeg mente ikke der kunne være noget forkert i at byde, for hvem ligger inde med en defekt græsslåmaskine.
Jeg fik afhentet min maskine og var blevet en lykkelig ejer af en god maskine nypris over 3000,- kr med elstart og det hele. Der blev monteret et tændrør, det fulgte ikke med og det tænkte jeg var naturligt nok så ikke den blev startet på selve auktionshuset Jeg prøvede at starte den, men syntes at den var meget nem at trække i startsnoren og sagde også mærkeligt da jeg ville prøve elstart. Jeg ville så prøve at skifte tændrør og måske var batteriet ikke helt opladet, så det blev ladet op.
Der var ingen ændring, ingen compression ,så jeg gennemgik motoren for at finde årsagen. Fandt hurtigt årsagen. Ved starteren var der et større hul i motorblokken med direkte kik ind i motoren, så defekt var den.
Dette er ikke første gang jeg får defekte varer fra York Auktion. Hvorfor skriver de ikke at varen har en defekt motor, det var tydligt at se dette hul på motorblokken, når der alliugevel skulle tages billed. Havde jeg være på stedet kunne jeg havde opdaget det, men er desværre købt over internettet
Så aldrig mere YORK AUKTION SLUT SLUT SLUT

Defekte Texas maskiner

York har rigtigt mange Texas produkter som ser nye ud, men teksten siger "stand ukendt" og det er vist ikke helt korrekt, da jeg af en Texas forhandler blev kraftigt advaret mod at købe disse varer som af York var købt af Texas som defekte varer der ikke kunne betale sig at reparere. Desværre var det for mig for sent, da jeg opsøgte forhandleren for at få min græsslåmaskine repareret. Skriv dog "Defekt" når den er det, når man bevidst sælger sådanne defekte varer, uden den oplysning, minder det om bedrageri. Kan naturligvis kun gengive hvad forhandleren sagde og så drage mine konklusioner efter købet af to Texas maskiner der så helt nye ud, men var temmelig defekte og spild af kr. 1900.

Deres varedeklarationer passede ikke.

Købte et par ting der ubeset. Selv om man tager en selvvalgt risiko ved at byde ubeset, så bør beskrivelsen passe på de varer der bliver udbudt. Købte det jeg troede var en generator, da der stod motoren var med stømudtag, men det passede ikke, det var støm-indtag til start af motor, så den var værdiløs som generator. Købte også en "funktionsklar" kopimaskine, som efter hvad de oplyste kom fra en kopimaskine virksomhed. Maskinen var møgbeskidt over det hele, og den ville have service ved første opstart. Det kan ikke anbefales at byde ubeset.

Hvis i skal af med skrot så aflevere det til York-auktion så for i penge for det og de tjener jo også penge på det.

Nu er de igen begyndt at sælge skrot.
Jeg købte 2 stk græs slåmaskiner og der stod ikke noget ud for dem at de ikke virkede.
Jeg havde købt dem på online men de siger at man ikke må købe dem på online hvorfor har de så online køb. De tager ikke noget ansvar hvad de har med at gøre, og folk køber katten i sækken. Jeg vil køre en sag mod dem så vi kan få lukket sådan et svindel firma.
Så jeg har 2 maskiner jeg kan køre til skrot, har kontaktet dem mange gange de siger bare at man må ikke købe på online.
York-Auktion ApS

Reply from York-Auktion ApS

Hej Tom, vi har gentagne gange både på mail samt telefon, fortalt dig og beskrevet at vi vil refundere dit køb, du skal bare indlevere det købte igen og det har du ikke ønsket, hvorfor så skrive på den måde som du her har gjort, det du skriver er jo ikke sandt, vi kan dokumentere at vi har skrevet til dig og bedt dig indlevere det købte, og vi vil herefter refundere det du har købt, disse 2 maskiner ( græs slåmaskiner skal sælger jo have igen, ellers kan vi jo ikke refundere det. ), det er med noget undren at vi flere gange har sagt til dig at det bedste er og komme i hallen ( især dig ), således du kan se tingende inden du byder, det er mere eller mindre det samme hver gang, det kan ikke passe Tom, hvis du ønsker penge retur skulle og skal det foregå senest 14 dage efter køb, ellers kan vi jo ikke modregne sælger da det jo ikke er vores vare, fremover hold dig til sandheden.

Vi kan kun endnu engang fortælle dig, at du skal tilbage levere det købte, også får du refunderet dit køb.
Og som bekendt har vi fravalgt dig som kunde på vores hjemmeside.

Kan bare ikke rigtig forstå dig, hvis du vil have det løst, har vi jo tilbudt dig det.
MVH York Auktion

Dårlig oplevelse

Jeg har købt en herrecykel hos Yorks Auktion, ved at byde på deres hjemmeside. Da jeg henter cykelen, 90 km fra hvor jeg bor, viser det sig at det er en barne/junior cykel.
Stellet var 43cm hvor voksenstel er ca. 58cm, men dette var ikke at se på fotoet og jeg går ud fra at personen de har til at trykke de simple informationer ind, havde ramt de rigtige taster. Auktionshuset siger de er uden ansvar da Politiet har suppleret oplysningerne - dette på trods af Politiets rapport lå på bagagebæren - og der stod tydeligt: Cykel - Barn.
Sælger nægtede at lade handlen gå tilbage på trods af deres åbenlyse fejl.

UPDATE 24/9:
Kort efter mine kommentarer herinde, blev jeg kontaktet af York Auktion som undskyldte deres fejl og de vil kreditere 2/3 af beløbet uden af jeg behøvede at aflevere cyklen tilbage. De har nu indbetalt og overholdt deres aftale.

Tag hjernen med og tænk det igennem.

Har handlet flere gange på York og er glad og tilfreds. man skal huske det er et sted folk kommer køber en vare der er sat ind på en palle taget et billede og ikke andet.
der står tydeligt i handelsbetingelserne at det er uden ansvar for stand af handlet varer. så brug hovedet og din fornuft, så er der masser af gode handler der ude. husk når du byder at tænke salær og moms ind i dit bud, derfor kig på varen sæt dig en maks bud og husk salær og moms.

Ingen er perfekte.

Jeg kan på ingen måde anbefale York-Auktion.dk... (opd.) Jo det kan jeg egentlig godt, men man skal huske at bruge hovedet, som med alt andet.

Deres elektronik brød sammen i dag, så alt var kaos, og blev ikke nemmere af at de folk som arbejder der, bestemt ikke er egnet til den slags arbejde.
De var nødt til at være to mand om at taste buddene ind i systemet, PÅ EN COMPUTER!, så der gik over to timer efter auktionen til man kunne komme derfra, og deres eneste undskyldning var: "ja det er noget møg men jeg kunne også virkelig godt bruge en frokostpause..." De ord sagde et af fjolserne på kontoret rent faktisk, på trods af at de havde haft mindst 4-5 timer under auktionen, hvor de kunne have spist. Et normalt tænkende menneske, ville, vel vidende at elektronikken var brudt ned, udnytte den tid til løbende at taste buddene ind så der ikke skulle tastes 500 salg på en gang. Og som flere andre også har slået fast, så er de nogle arrogante mennesker, så det bedste man kan gøre er at boycotte dem.

Det skal dog siges at man kan være heldig og gøre et godt køb derude, men der er langt imellem dem.
(opdateret d.11/4-2013)
Nu var vi en tur i Nyrup for at hente varer fra sidste auktion, og jeg må altså sige at personalet nu var rigtig søde og undskyldte alt besværet, de tog sågar en del af ansvaret og forklarede hvad det var som var gået galt. Og jeg tror bestemt også at de lærte af det, så den slags ikke sker igen Så jeg vil runde af med at slå fast at ingen er perfekte, og når man erkender sine fejl, så kan det kun blive bedre.

Amatør auktionsshow

vi har også købt flere varer, som ikke svarede til deres annoncering, og personalet er meget ubehøvlet når man konfronterer dem.

de har ikke styr på de udstillede vare og vi har også prøvet at vores betalte vare, var givet til en anden person.

meget amatøragtigt auktionsshow

Andres affald som auktions objekter

Har handlet med dem nogle gange, og aldrig oplevet at de varer jeg købte, nye eller brugte, fungerede eller var i den stand som det var beskrevet. Værst var en spritnye fejemaskine. Solgt som ny, der stod ikke defekt. Gearet var helt smadret, så kosten drejer 2 omgange, og så lyder en forfærdelig metalbragen. Og jeg kan blive ved. Så min overskrift er helt i overenstemmelse med mine personlige oplevelser. Hold jer væk, med mindre i vil snydes.

pas på med york auktionen

De sælger varer hvor HELE eller DELVIS indmaden er taget ud og det værste er at de ikke regerer på klagen.

PAS NU PÅ - De er ligeglad med DIG.

Så blacklister de dig.
skjuler de mon noget fra SKAT? hvad med deres pølsevogn
fødevarekontrollen hermed inviteret

Interessant men .....

York har mange interessante varer, men pas på.

Jeg har købt flere varer igennem York-aution og de har været defekte. Den værste var en havemaskine, hvor HELE indmaden var taget ud, så den ingen funktion havde. Det kan man jo ikke se på maskinen, før man får skilt den af. Det kan slet ikke betale sig at klage, for de er fuldstændige ligeglade.

Interessante varer, men meget dårlig service og varerne er oftes defekte.

OBS! Når York-auktion skriver "stand ukendt", betyder det at den er så defekt at varen slet ikke duer, og den er klar til at blive smidt ud. Rent svindel !!!

Dårlige Varer

Var på York autioner for et pr mdr siden hvor vi købte 9 varer hvor kun en af varerne ikke var enten i stykker eller ikke er den vare som angivet og det var en cykel fra (politi) auktion.
Da vi så skulle betale for varer blev vi pænt bedt om at vente da de nu også havde problemer med at få lov til at betale, ligeledes kunne man ikke benytte deres kunde toilet da dette var i stykker.PAS PÅ NÅR I KØBER HOS DEM og få afprøvet varer inden i byder.

Vi vil ikke på York-auktion igen

Vi har købt forskellige varer på York-auktionen. Bla. dvd-film. Der stod at der skulle være ca. 220 stk. film på pallen. Der var 123 film!! Så det der ca. er vist et vidt begreb i York-universet. Bedre gik det ikke da vi købte dame støvler. Pæne støvler, men umage i størrelsen. Ingen vil købe et par støvler med uens størrelse. På nogle af pallerne manglede der ting. Da vi konfronterede York-manden med det og spurgte hvad vagterne lavede og om ikke de skulle holde øje med tingene, blev han sur og gik. Nu kan vi se, at nogle af de ting, der blev solgt på auktionen, er kommet på igen. Hvis vi ser 100 sko poser, en cylinder og (ca.) 97 dvd-film, så kan vi byde på det og købe det igen........

Sælger defekte varer og kopi varer !!!

Har netop i weekenden været på auktion hos York-Auktion og sikke en skuffelse.....

De sælger varer som ikke svarer til det annoncerede, sælger varer som er kopivarer...sælger varer hvor der står "ukendt stand" og ukendt stand betyder typisk - virker ikke.....

De fraskriver sig alt ansvar....

Jeg vil råde dig til at se dig godt for, der er også nogle ok produkter, men ALT for meget "ukendt stand"

Vi blev taget ved næsen, købte bla. en PSP og et videokamera.....PSP er en kopivarer og ikke en Sony PSP, i æsken med videokameraet, var der et plastik kamera som slet ikke svarede til det der var på æsken. Vi kontakter dig om nogle dage var deres besked da vi gjorde dem opmærksom på "fejlen"

Lad os nu se hvad de kommer frem med, jeg tvivler på deres service niveau !

York-Auktion ApS Details

Visit York auktion ApS