YouSee reviewed by

Ikke godt nok...

Jeg har to produkter hos YouSee, internet og TV, men da jeg kun kan skrive én anmeldelse må jeg jo prøve at finde et gennemsnit hvilket vil blive de 2 stjerner.

Internettet virker uden problemer. Der er ikke rigtig noget at sige om det (udover at de er p**** dyre når man før man flyttede havde Profiber...)

TV. Ak og ve!

Først havde jeg en fuld-pakke + HD optager + nogle ekstra kanaler (farvorit pakke). "Start forfra" virkede ikke og der gik lang tid og flere opkalde uden de fandt en løsning ("Nu skulle det være løst. Ellers må du ringe igen"). Det endte med at jeg selv fandt fejlen da jeg pludselig modtog en dobbelt regning. De havde oprettet mig to gange i systemet og så vidt keg kunne forstå var Start forfra koblet til det andet kort (som jeg ikke havde modtaget). Da det var rettet (og jeg selvfølgelig havde fået mine penge tilbage) ventede jeg lidt tid for at se om det skulle løse problemet. Det hjalp desværre bare ikke. Stadig ingen Start forfra. Flere forsøg senere og stadig ingen Start forfra bestilte jeg internet hos dem for at samle internet og tv pga. det var billigere. Ved oprettelsen målte de at signalet var for svagt og der kom en tekniker ud og skiftede stikdåsen. Teknikkeren (som vidst var fra Dansk kabel tv A/S?) var så flink at hun kiggede på min HD optager og fandt fejlen! Det var fordi YouSee havde skiftet netværkskode uden at oplyse mig om det og jeg kunne jo derfor ikke ændre den til den nye kode. Om andre i byen ved det ved jeg ikke noget om men nu virkede Start forfra i hvert fald hos mig..

Så langt så godt.
Desværre er der også problemer med at modtage signalet og den sidste tid er det blevet ret slemt. Lige pt. er der ingen programinformation i boksens TV guide. De fleste betalingskanaler virker ikke eller er i ringe kvalitet (hak hak). YouSee support siger det er det nye digitale sendenet der forstyrre men jeg tror dog ikke selv det er der problemet ligger da det ikke opstod på samme tid som det nye sendenet blev startet op overhovedet. Nu har jeg så bestilt HØJ-kvalitets kabler og stik da en YouSee tekniker vil kræve en regning på 700 kroner hvis de kommer ud og finder ud af problemet er mine kabler. Fair nok bortset fra at support siger at det ikke er nok med gode installationer. Det SKAL være kabler og stik der er købt samlet da de (3 dobbelt afskærmede proff.) kabler jeg har nu ikke er gode nok.

Nu får vi at se om det hjælper. Hvis ikke kræver jeg penge tilbage og nedsat pris til problemt er løst.

Sidst men ikke mindst så er deres boks utrolig langsom. Der kan gå opå til 20 sekunder fra man trykker på en knap til der sker noget. Sagt på godt jydsk er det rigtig TRÆLS!

NÅR det virker er det dog et flot billede man får på sit TV. Men man betaler skam også for det ved kasse et!
Jan Jensen and Janus found this review useful