Zara reviews

Zara reviews

5.4

Ordered by express delivery, but no, it didn't take 2-3 days.

I wanted to find Christmas gifts, was tipped about Zarah. Found clothes and placed an order morning the 16th of Desember, and chose Express DHL delivery as to be sure that the shipment would arrive within Christmas. Since I live further North of my country, shipment takes two additional days when arriving to the capital. Then the package should be at the destination at the 19th, and latest the 20th.

Well, it didn't turn out that way.

I blame it half on Zara.com.

Zara waited till the evening the day after I placed my order before they shipped out the clothes. I don't find it acceptable, as when ordering before noon, I expect an order to be expedited and put out for shipping the same working day. And especially when it's so close to Christmas.

The other half to blame equally is DHL, as during the travel, the shipment stranded at two different places for one extra day on each place. Meaning two days delay. (I have used DHL many times before, and I have never seen such delay before on those exact locations.) Even standard cheap DHL shipments have turned up faster than this.

So now I will have to wait till the 27th to bring these gifts to five different people.

Since I consider Zara to be half the blame, I don't give the lowest rating. But two stars from me is generous of me, considering how I feel about this experience.

Modetøj til billige penge og stressede medarbejdere

Som mange andre har bemærket virker medarbejderne i Zara (særligt den på strøget) meget ofte sure og endda uhøflige.

Jeg har selv oplevet det flere gange. Jeg tror generelt ikke de fleste mennesker med vilje opfører sig på den måde og jeg tror problemet ligger i der ALTID er for mange mennesker, for få prøverum og for lidt personale.

Alt ligger hulter til bulder, og folk spørger alligevel personalet hvor de kan finde specifikke varer - hvilket er umuligt for dem at svare på når der er så mange kunder der rykker rundt på tingene, og så lidt personale til at ligge det tilbage. Derefter bliver folk sure og det går ud over medarbejderne selvom det egentlig er firmaets skyld. Det samme gælder for returvarer - det er firmaets regler medarbejderne følger så jeg synes egentlig ikke det er fair folk bliver sure på dem bag kassen!

Folk spørger også ofte personalet bag kassen eller dem der står ved prøverummene selvom de har gang i en hel masse allerede, og jeg formoder de bliver nød til at afvise folk gang på gang da de først og fremmest skal "passe butikken" og så bliver folk også vrede - Da jeg selv har stået i butik kan jeg kun gisne om hvor mange vrede kunder de har hver dag, og det bliver man altså i dårligt humør af.

Jeg synes også generelt mange kunder ikke tænker sig om (fra at læse anmeldelserne) - Selvfølgelig skal du gemme din bon hvis du skal have byttet en vare, ellers kan de ikke vide om du købte varen dagen før eller om du har brugt den i lang tid og så slidt hul i den eller meget andet - det samme gælder for dem der selv vælger at købe varer med mangler (fx manglende vaske mærke). Læste en der efter sådan et køb valgte at gå hjem og vaske den forkert for derefter at gå ind og brokke sig til personalet fordi de ikke gider tage den tilbage? .. Måske skulle man have tænkt over det inden køb, og gjort personalet opmærksom på fejlen, i stedet for fuldstændig at destruere varen og så forvente pengene retur.

-- Videre til kvaliteten!

Jeg synes tøjet er nogenlunde - det er modetøj til en billig pris og derfor synes jeg ikke man kan forvente det helt store i forhold til holdbarhed mm. Det holder sjældent særlig godt - i mine tilfælde i hvert fald.

Jeg blev også lidt irriteret da jeg læste nogle kunder er vrede over man ikke kan få råsilke og pels til 400 kr mere - I 2011 blev Zara anklaget for at behandle både deres fabriks arbejdere og dyr noget så forfærdeligt - så jeg har absolut intet problem med at de nu bruger billigere materialer, og ellers har sat prisen en smule op på læder, pels, silke osv!

"Spanish high-street retailer Zara has been accused of allegedly accepting slave-labor working conditions supplanted by more than 30 of its outsourced plants running in Brazil. During an episode of the investigative TV show called A Liga (The League) reporters visited a factory where Bolivian immigrant workers were caught in slave-like conditions in garment production for the Galicia-based company, which is part of the Inditex group." - taget fra Forbes!

Jeg synes det er meget grimt kun at tænke på sig selv i den henseende - Det du betaler går både til dyrevelfærd og de mennesker der laver tøjet!

:o)

¡25 días para una devolución de dinero!

He tenido una experiencia bastante negativa comprando en la web de Zara. Primero, las fotos de la colección parecen de otra firma. Varias veces tuve que asegurarme de que efectivamente estaba en la web de Zara y no en la de Venca o Cortefiel, por ejemplo. Pero si fuera solo eso sería anecdótico. El problema fue que compré con tarjeta de débito tres blusas y el descuento en mi banco fue inmediato. Tanto que terminé la compra y consulté la banca online, para asegurarme de que tenía suficiente dinero para asumir el pago, y ya lo habían descontado. Al final, de las tres blusas me quedé con dos y devolví una. Aunque me aseguraron que la devolución del dinero en cuenta se realizaba entre 7 y 15 días después de finalizado el proceso, tuve que esperar 25 días para volver a disponer de mi dinero y eso después de que mi banco cursara la correspondiente demanda a la tienda.

Zara: International luksusmode til budgetpris!

Zaras nethandel er altid tidsligt og smukt indpakket i æsker med fint papir og klistermærker. Jeg slår ugentligt min rute forbi butikken på Strøget for at holde mig opdateret på deres produkter. De lancerer en ny kollektion hver sæson, men alligevel formår de altid at have nye produkter, til MEGET pæne priser.

En fantastisk måde for en lille dansker at få lov til at iklæde sig international mode til SU-venlige priser!

undren

Jeg bestilte et gavekort da jeg ikke havde mulighed for at komme på strøget eller i Fields. En dag efter kl. 22.45 får jeg så en sms om at nu kører DHL fra Spanien med min pakke. Tænk en gang at man ikke kan lave det sådan at et gavekort kan blive sendt fra danmark af... Det er flot pakket ind og i en sød lille gaveæske men undrede mig. Og blev ovenikøbet herre nervøs da der i sms'en stod: leveringstid inden for 24 dage.... whaaaaat .. det er en julegave. Jeg modtog den så heldigvis dagen efter....
Hurtig service men vildt overdrevet at sende et gavekort fra Spanien med DHL

Elendig kvalitet og service!

Jeg købte forleden et jakkesæt i Zara på strøget, til 800 kr.

Første gang jeg bruger det, kan jeg allerede se at stoffet er blevet grimmere.
Tredje gang jeg har haft det på, er stoffet så grimt, at det slet ikke er noget jeg har lyst til at tage på igen. Her er det ingengang to uger gammelt og uvasket.

Jeg går herefter ned i butikken for, at få mine penge retur, da det er normal procedure hos andre butikker, at man kan få pengene tilbage, når det er så tydeligt, at deres produkt stinker. På dette tidspunkt var jeg dog ikke gjort mig bekendt med Zara arrogante lorte personale og returnerings politik.

Og nu har de lige mistet en ellers god kunde!

Fantastisk

Jeg elsker ZARA. Der er altid nogle utrolig gode priser på en masse lækre og smarte ting!

Kvaliteten er ikke altid perfekt, men til prisen kan man ikke sige noget dårligt! :)

Middelmådigt

Jeg bestilte varer online på zara.com. Der kan man så vælge selv at afhente varen i en af deres butikker for at spare fragten. Der står oven i købet at man let og elegant kan springe køen over. Det er også rigtig fin service hvis det er sådan det går til - men jeg endte med at stå og vente på min pakke i 30 min, henvist til et hjørne af butikken sammen med et par andre fortvivlede online shoppere. Så vil klart anbefale at man betaler sig til levering.

God nethandel.

Fantastisk hurtig levering og varen var pakket utrolig fint ind! Det eneste negaitve er fragtprisen på 50 kr.

Hold da op!

Jeg handlede her i tirsdags på Zara.com 's hjemmeside, og det kan jeg helt klart anbefale!
Hjemmeside er nem at finde rundt i (dog en smule dyr), og det tager ikke lang tid at betale for dine varer. Jeg købte en kjole, og skulle betale 49 kr for at få det sendt. Det skulle komme mellem 3-5 dage. Allerede dagen efter er jeg i kontakt med DHL, som er på vej med pakken. Pakken kom allerede torsdag, hvilket så kun har taget 2 dage! Kjolen er superfin, og der er ingen fejl. Vil helt klart handle der igen! :-)

Dårlig service

Da jeg forleden var i Zara på strøget mødte jeg sure medarbejder, der ikke kunne dansk.

Jeg havde brug for en hel masse tøj, men da jeg følte mig særdeles utilpas, gik jeg min vej. Jeg handler ikke hos zara igen

Zara bytter ikke selvom der er fejl på varen, så køb kun her hvis du kan acceptere at tabe penge

jeg elsker ZARA, men deres kundeservice er noget af det ringeste jeg nogensinde har oplevet. Kan se at andre har samme oplevelse. har nu i 4 måneder diskuteret med deres kundeservice i Sverige der sender mig tilbage til butikken i kbh. der ikke vil acceptere at bytte en jakke, der nu for 2. gang er gået i syningen i ryggen. jakken er allerede byttet en gang, men fordi jeg havde smidt kviterringen væk 2.- gang ville de kun give mig 129,- tilbage (jakken var fra ny kollektion og kostede 599,-) idet de siger den har været på udsalg. Zara har solgt en vare der er fejlbehæftet og burde bytte varen eller give mig mulighed for at vælge noget andet til samme pris. Man skal diskutere med dem i evigheder og de er top uforskammede. Er desværre stoppet med at handle her selvom jeg elsker ZARA.

Verdens dårligst service

Det er muligt at zara har fedt design til billige priser, men deres service stinker. Fandt ting på deres hjemmeside, tænkte at jeg ville tage ind i butikken på strøget for at prøve. Havde besluttet mig for at købe de 4 jakkesæt hvis jeg kunne passe dem, havde min hustru med som også fandt nogle ting. Da vi ville prøve det sammen fik min hustru at vide at hun ikke måtte gå med mig. Totalt dårlig service.

Elendig service i butik

Besøgte Zara på strøget første gang for et par måneder siden, for at købe en taske jeg havde set i deres webshop. Jeg forsøger forinden at ringe derhen, for at høre om de har den på lager. Efter mange opkald er der endelig en der tager telefonen. Vedkommende forstår ikke dansk og spørger om jeg kan ringe tilbage om fem minutter. Det gør jeg så (mange gange) men ingen tager telefonen. Jeg beslutter mig for at tage afsted alligevel. Det lykkedes mig at finde én taske i den ønskede model, men den har lidt mærker og virker smudset. Jeg stiller mig i den (ekstremt lange kø) for at høre om der er en anden taske uden fejl jeg kan købe, men medarbejderne får en til at rende spidsrod mellem dem, i stedet for bare at hjælpe en. Jeg ender med at købe tasken alligevel efter at have stået i kø et par gange.

To måneder senere er der røget en nagle (der holder hanken på plads) ud af mit ret dyre læder shopper fra Zara. Jeg møder op i butikken med bon og ender med at diskutere ret længe med manageren der taler ned til mig og i det hele taget prøver at aflede min opmærksomhed. Hun sagde at "det egentlig var international standard at man ikke måtte bære mere end 300 gram i taskerne og at de derfor ikke tog reklamationer på tasker brugt til mere" (det skal lige siges at den omtalte taske var en stor lædershopper, i weekendtaske størrelse). Jeg siger at det som sådan er fint, hvis hun kan vise mig et sted i Zaras politik hvor det står, da det er for useriøst ellers. Hun ender med at give mig lov til at bytte tasken til noget andet, men KUN hvis jeg gjorde det samme dag (igen, jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke bare kunne få et tilgodebevis). Men det lykkedes mig da at komme ud med en anden taske (200 kr dyrere). Måtte igen rende rundt til forskellige medarbejdere for at finde en taske der ikke var mærket af at have været brugt som udstillingsmodel, ingen forstod dansk og jeg følte generelt at jeg var til ulejlighed. Jeg tror ikke jeg orker at købe noget hos Zara igen.

Great Clothes, need to improve service

They need to spent more time actually serving customers but apart from that, great clothes keep up the good work

Utrolig god nethandel!

Bestilte to par bukser fra netshoppen fredag eftermiddag og har netop modtaget dem idag, mandag ved middagstid. Ikke nok med at min bestilling gik hurtigt, så fik jeg besked fra DHL undervejs, der fortalte hvor langt min pakke var og gav mig mulighed for at ændre leveringstid eller sted. Bukserne levede desuden op til min forventninger. Kan kun anbefale andre at bestille tøj fra Zaras hjemmeside, og gør det med garanti også selv igen :-)

No está mal

Siempre me ha gustado mucho comprar en las tiendas de Inditex pero, hace una semana hice un pedido online y no me ha gusta el servicio porque cuando recibí mi pedido estaba equivocado.

Service i Zara på strøget er under al kritik

Zara butikken på strøget i København har en service, som jeg sjældent har oplevet så dårlig. Ekspedienterne er sure og virker nærmest irriterende på deres kunder. Udover det er der altid ekstremt langt kø. Pga. lang kø besluttede jeg i dag, at tage der ind lige da de åbnede - i stedet for at stå i kø blev, jeg bedt om at vente flere gange mens de to kolleger lavede andre ting. Virkelig skuffende!

Cool design, men så heller ikke mere..

Zara står for mig som en af de dygtigste highstreet kæder, som er berømte for deres evne til lynhurtigt at kopiere trends fra catwalken, med levering i butikker inden for 6-8 uger. Deres design er kreativt, overraskende, hipt og topaktuelt. Og priserne har altid være rimelige - value for money, Derfor er vi nok mange som 'elsker' Zara.

MEN - kvaliteten har siden finanskrisens start blot dalet og dalet. Før krisen kunne man få en silkekjole til kr. 400 og 100% ægte pels/skind fra kr. 800 - 1200 samt lækkert strik i 100% uld.
Men er udelukket idag.

Designet bliver federe og federe, men kvaliteten er idag under al kritik. Forarbejdningen er håbløs, går i stykker (hvis det ikke er det allerede i butikken eller webshoppen) ved kort tids brug. Fake leather og fur, akryl strik og polyester helvede er nu standard i materialer, så man faktisk skal lede længe efter en style i ordentlige materialer. Og priserne er tilsvarende sat markant op, så det på ingen måder matcher kvalitet vs pris.
Så det begrænser min shopping hos Zara, da jeg hader syntetiske og fake materialer og vil ikke betale kr. 1200 for en frakke i fake leather og akryl.
Og det er ærgerligt. Da deres design bare er så super cool.
Servicen er idag elendig. Det virker som om, at personalet er bekendt med den 'nye stategi' dårlig kvalitet til høj pris og deraf mange reklamationer.
Men det er jo en kendsgerning, at IDITEX som ejer Zara har oplevet markant vækst igennem finanskrisen - netop ved at skrue op for pris og design - men ned for kvalitet og materialer.
Spørgsmålet er bare om den strategi holder i længden?
Hos mig gør den ikke, hvorfor jeg desværre - på trods af det cool design - kun kan give Zara en stjerne.

Is Zara your company?

Visit Zara