Zona reviews

Zona reviews

7.9

rigtig god service

God service, pålidelige, holder pris, god betjening, god rådgivning, venligt personale.

Perfekt.

Godt og venligt personale, meget forstående over for min frustration vedr. min ikke virkende PC..... Holder hvad de lover, både pris og reparationstid blev overholdt 100%. Perfekt.

Fantastiske professionelle og serviceminded medarbejdere!

Jeg har oplevet stor tilfredshed i forbindelse med mine handler med Zona. De giver rigtig god vejledning, til dem som ikke selv ved så meget om elektronik og skaber et trygt bånd mellem kunder og medarbejder, hvilket stadig fastholdes efter købet. Zona giver gode garantier og sørger altid for at du har mulighed for at få god betjening og pris, når det gælder reparationer af elektronik, selvom det kan være selvforskyldt. Alt i alt en skøn og sikker handlen! Kan klart anbefales!

Tak for god behandling!

Efter en mindre god oplevelse hos Zona for godt 3 uger siden, vil jeg gerne takke Michael for hans meget venlige måde at håndtere problemet på.
Jeg kan bestemt give forretningen min anbefaling.
De venligste hilsner
Lis Petersen.

God levering! Til at stole på!

Jeg anbefaler Zona Computer til alle som jeg servicere samt venner og bekendte. Dette gør jeg fordi jeg igen og igen altid får den hjælp jeg skal bruge og hvis der er noget der ikke virker, har jeg aldrig haft noget problem med at få penge retur eller byttet varen. Med den service og den hjælpsomhed jeg møder i forretningen får den alle stjerner.

(Hvis jeg skal komme med et minus... Så er det ikke altid man kan komme igennem på telefonen, dette skyldes nok at kunden i butikken får første prioritet)

Super hjælpsomme og altid god vejledning

Takker for god handel. Har handlet hos jer flere gange og oplever altid en super vejledning og stor hjælpsomhed.

Hej Marianne,
Tak for din anmeldelse.

Vi gør vores bedste ;o) og er glad for du har haft en god oplevelse, jeg vil fortælle det videre til dem i butikken, de fortjener det.

Med super hilsen

Intet godt at sige

Jeg havde problemer med min macbook der ikke ville starte. Zona kiggede på den og havde den i en uge inden de ringede tilbage. Så kom jeg derned og fik af vide at de mente det var min harddisk der var crashet. Jeg skulle så betale 400,- for at de havde kigget på den og 799,- for en ny harddisk. Jeg kommer hjem og sætter den nye harddisk i, det hjælper absolut intet. En ven foreslog så at det kunne være styresystemet der var crashet, rigtig nok. Jeg installerede nyt styresystem (på min gamle harddisk) og den virkede perfekt.
Jeg går så dagen efter ned i zona og fortæller dette, deres reaktion er at de jo ikke specialiserer sig i mac og at de ikke vil tage harddisken tilbage, selvom det er dem der har anbefalet mig at købe ny harddisk + jeg havde kvitteringen.
IKKE en butik der kan anbefales! Aldrig har jeg fået så dårlig service!

Hej Kira,
Tak for din anmeldelse.

Jeg har nu tjekke din sag igennem og det jeg kan se i vores system, kassebon og video er følgende:

Sagen er lukket
Oprettet: 11-07-2011 12:44:35
Lukket: 12-07-2011 17:47:43
Behandlingstid: 1 dage
Dette er 651 dage siden?

Vi havde ikke din maskine i en uge, som du beskriver, men 1 dag/døgn og så er det 651 dage siden, dette er du velkommen ned at se, det ligger som data på vores hostet RMA server, som er hostet hos et eksternt firma, så vi kan ikke ændre disse data.

Jeg forstår ikke lige hvad du mener, men det er klart at hvis vi tjekker din harddisk og ser der er ”bad sectors” på din harddisk, så vil vi altid foreslå en ny harddisk, selvom det er muligt at køre på en harddisk med "bad sectors", men hvis vi anbefaler vores kunder at kører med en harddisk med "bad sectors" og kunde så mister sit Win OS, MAC OS eller data, så er det os som vil få skylden, dette er vi ikke interesseret i og det ror jeg heller ikke vores kunder er, så derfor har vi sagt til dig som vi har, men igen det er 651 dage siden.

Dog var du nede i starten af april med harddisken og det er klart vi bytte ikke en vare som er købt for 651 dage siden, uanset hvem det er og hvilken vare det er, der skal man komme ned i ret tid, så ville der ikke være nogen problemer i det.

MEN, hvis du kommer ned med en kvittering hvor du har købt den inde for 14 dage, har vi ingen problemer med at tage den retur så længe den er funktions dygtig. (jeg vil endda gå tilbage til d. 15. marts 2013 i din sag, og så vil jeg endda give dig de 400,- også). Så Kira kig ned til os med kvittering at din harddisk er købt efter den 14. marts 2013, så får du alle dine 1199,- retur.

Jeg undrer mig over at du siger at du gik hjem og satte den nye harddisk i uden at det hjalp, går ud fra du godt ved der ikke var OS på den nye harddisk, da løse harddiske altid bliver leveret ikke formateret, altså uden et styresystem eller filsystem til data, og ja din ven har sikkert kunne installere på den gamle, men det gør ikke at harddisken så sletter "bad sectors", de bliver mere lukket af, men det er altså som sagt, ikke i alle tilfælde, at det er en god ide.

Hvis ikke I har kunne installere på den nye harddisk, og den ikke kørte som den skulle, ville det have været super godt du kom ned og fortalte os det for så have du jo fået den bytte eller fået pengene tilbage.

Men Kira, kom ned og spørg efter mig (Michael) så skal jeg nok hjælpe.
Super hilsen

Zona Computer

Simpelthen ALT for langsomme!

Jeg købte et grafikkort (MSI GTX 660 Twin Frozr III) og en strømforsyning (Corsair TX750) hos dem. Dette tog dog et stykke tid, da de tilsyneladende ikke "magtede" at besvare mine mails - derfor blev jeg nødt til at ringe flere gange, og komme ned i butikken til dem. Jeg fik dog til sidst mine ting installeret, men jeg syntes simpelthen ikke, at jeg fik nok ud af grafikkortet. Derfor bad jeg dem først teste det, for at se om det var defekt. Det var det ikke. Derfor besluttede jeg mig for, at opgradere alt det andet også (Motherboard, CPU, CPU køler og RAM). Det skrev jeg så til dem (jeg havde førhen snakket med dem i butikken, og de havde bedt mig sende en CPU-Z rapport med, og pege de ting ud, jeg ville have udskiftet) - med en CPU-Z rapport vedhæftet. Jeg har bare ikke hørt fra dem siden - og nu er det altså snart en måned siden! Derfor droppede jeg dem, og handlede istedet andetsteds.
Så, kort sagt, hvis du gerne vil have dine nye komponenter inden for en uge eller 2, så kan Zona Computer ikke anbefales.
/Caspar Olesen

EDIT:
Mange tak for dit svar, Michael.
Jeg har nu læst dit svar et par gange, og jeg vil egentlig give dig helt ret i, at jeg måske var lidt for hård i min anmeldelse. Men jeg havde det altså virkelig som om, at grafikkortet var defekt, eller I havde gjort noget forkert, da min maskine fungerede bedre før opgraderingen. Og i mit forsvar har jeg lige kigget alle vores mail korrespondancer igennem, og jeg fik aldrig mere svar end det her på min forespørgsel om nye dele (forresten spurgte jeg ikke til priser, men til forslag - min mail lød således:
"Hej!
Hermed følger en CPU-Z rapport (både i .txt og i .html, da jeg ikke lige vidste hvad I foretrækker...). Jeg vil gerne have et nyt motherboard, en ny processor og noget nyt RAM.
Jeg har selv kigget på ASRock Z77 Extreme 4, Asus Sabertooth Z77, GIGABYTE GA-Z77X-UD3H, GIGABYTE GA-Z77X-UD5H, ASUS P8Z77-V PRO og ASUS P8Z77-V Deluxe bundkort, Intel i5 3570K processor og noget Corsair Vengeance/Kingston HyperX RAM. Men det er jo bare hvad jeg har kigget på! Hvad vil I anbefale mig? I må også gerne foreslå en ny harddisk (ikke SSD - det er sgu for dyrt).

Ses!
/Caspar XXXXXX"

Og alt jeg fik af respons på det var:
"Hej Caspar

Det var lørdag du snakket med Michael,
Du får svar senere i dag.
Vi afventer lige priser fra vores leverandører.

Med venlig Hilsen
Christina Blach"

Jeg fik denne mail efter jeg havde snakket i telefon med Michael, og da jeg ikke fik en mail som lovet, skrev jeg en rykker. Det var den sidste mail jeg modtog fra Zona i den forbindelse.
Senere skrev jeg så med dem om min strømforsyning - den service er der til gengæld ikke en finger at sætte på (andet end jeg ikke kan huske vi aftalte at bruge en V1 i stedet for en V2...).

/Caspar Olesen

Hej Caspar,
Tak for din anmeldelse.

Først vil jeg sige er du er meget hård i din anmeldelse som jeg også personlig har sagt til dig efterfølgende i butikken, da du var inden hos os.
Jeg vil da også lige fortælle dig at vi har svaret dig 16 gange på mail en del af dem efter vores åbningstid, så at sige vi ikke magter at svare dig, er måske i overkanten ;o)
Vi fortalte dig hvad prisen var, men dit svar var følgende, taget direkte fra din mail:
”Hvis jeg køber alt på nettet og samler det selv, vil det her blive min pris: 1600 (grafikkort) + 851 (PSU)= 2451 kr.
Jeg må blank erkende, at jeg ikke vil betale 700 kr. ekstra for at I skal installere det. Så vil jeg sgu hellere gøre det selv!
Så, kort sagt, en lidt bedre pris og en kort leveringstid - ellers køber jeg tingene andetsteds og installerer dem selv.”

Vi fortalte dig at prisen for delene hos os var 2500,- for dele og 650,- i teknik, og dette sagde du OK til.

Vi fik så en længere mail fra dig hvor du mente at de dele vi have solgt dig var defekte, her et udsnit
”Derfor "kræver" jeg nu, at jeg får det kort byttet til et nyt - der er jo noget riv ruskende galt med det!
/Caspar XXXXXX
PS: GPU scores er UDELUKKENDE grafikkortet, og derfor har de andre komponenter INGEN indflydelse på den score.

Her testede vi din maskine inden for de samme 650,- kr. og fandt ud af det var dine andre dele der ikke var optimale med de nye ting, her spurgte du så pris disse, korrekt det tog nogle dage men ikke 1 måned, du havde jo tidligere givet udtryk for at du ikke ville betale mere for delene og da vi handler ind med 60 andre butikker, så er der nogen gange vi må vente på de rigtige priser, dette fortalte vi dig også.
Du ringede ydere mere ned i butikken og spurgte om vi ikke kunne holde længere åben, fordi du ikke kunne nå det inden vi lukkede, dette sagde jeg nej til den lørdag, da vi skulle noget privat, den efterfølgende uge fik vi denne anmeldelse på trust.
Efter du havde brugt en anden leverandør ville du gerne havde skiftet din PSU til den første du havde valgt, du spurgte om du ikke måtte komme ned i vores værksted selv skifte denne, dette sagde jeg nej til, men at du gerne måtte komme ned og stå ved siden af, mens jeg skiftede denne, da jeg står for det udførte arbejde, igen inden for samme beløb, som du tidligere havde sagt var for dyrt (alt er relativt ;-). Dog kom du bare og hentede den, så du selv kunne montere den, og det er selvfølgelig fair nok.
Det er her jeg mener som jeg startede, jeg syntes det en smule hård anmeldelse, i sær efter at jeg fik en mail fra dig, som lød som følgende:

Sendt: 23. december 2012 23:52
Til: Zona
Emne: Re: SV: SV: Strømforsyning
Perfekt. Altid dejligt med god kundeservice!
/Caspar XXXXXX

Men okay, vi ser alle forskelligt på det der er sket, men alle de oplysninger der er oplyst af mig i denne mail, står dig frit til rådighed at komme og se, men du har dem jo nok også selv i din mail boks.
Det blev lidt langt, håber det er OK 
Men du er altid velkommen ned til os og tage en snak.
Med super hilsen
Zona Computer

God og pålidelig forhandler af IT-dele

Jeg har været kunde hos Zona i nogle år efterhånden, og kan berette at de er til at tale med, har godt kundetække, og bytter med et smil i de tilfælde hvor jeg har gjort et fejlkøb.

Zona Computer Details

Zona Computer i Helsingør, billige færdige byggede kvalitets computere, mærkevare bærbar, alt i hardware. Lad Zona Computer hjælpe dig på rette vej.

Visit Zona

We live here: Stengade 28 D