Zalando reviewed by

Leveringstiden er MEGET svingende - men ellers virker det super!

Jeg har brugt Zalando flere gange og syntes bestilling og hjemmeside fungerer super fint. Deres retursystem med at du returnere varerne online og derefter sender dem gratis tilbage har også virker upåklageligt.
Mit eneste MEN er leveringstiden. Jeg har bestilt hos dem ca. 8 gange indenfor de sidste seks måneder, og de fleste leveringer har været en lille uge undervejs. To gange har det sneget sig op på 12 dage, hvilket jeg syntes er alt for meget. Dog skal det siges at den ene blev bestilt mellem jul og nytår. Jeg kunne godt ønske mig at de sendte en mail ud hvis leveringstiden blev mere end 4 dage, så man vidste hvad man kunne forvente. Det er ret ærgerligt hvis man f.eks. har bestilt festkjole og tror det kommer inden weekenden, også så dukker den op 1 1/2 uge efter festen.....

Du returnerer varer som du ikke vil have ved at logge ind på "mit zalando" på hjemmesiden og vælge de varer som på den pågældende bestilling som skal retur. Hjemmesiden danner automatisk den pakkeseddel som du skal sætte på kassen for at returnere den gratis med Post Danmark. Så du betaler ikke for noget porto og skal bare aflevere den på posthuset i deres pakkebure uden at trække ekspeditionsnr. Det kan ikke blive meget nemmere.

Pengene for dine returvarer går typisk ind på din konto 1-2 uger efter du har sendt pakken retur.
    Zalando
    TrustScore 6.2 / 10

Reply from Zalando

Kære Malene

Mange tak for din positive feedback og konstruktive forslag. Vi er glade for at høre, at du er tilfreds med vores nemme returnerings system og gratis forsendelse.

Hos Zalando har vi Danmarks største online udvalg af tøj og vi har derfor flere lagrer. Vi bestræber os på, at levere indenfor 2-6 hverdage, men det afhænger alt efter antal af varer på en ordre samt placeringen på lagrene. Da vi altid sender de leverede varer samlet, kan der i enkelte tilfælde opstå forsinkelse, f.eks ved juletid, som du selv nævner. Dette er naturligvis noget vi arbejder på at forbedre.

Da vi bestræber os på at levere inden 2-6 hverdage, sender vi ikke e-mails ud inden for dette tidsrum. Vi vil dog gå videre med dit forslag til den respektive
    afdeling.

Vi håber på at se meget mere til dig.

Team Zalando.